Mikä on paras tapa toimia piikittelevän sukulaisen kanssa?
Miehen suvussa on naishenkilö, joka on vuosia piikitellyt minua. En voi kokonaan olla häntä tapaamatta, kun kuuluu miehen perheeseen. Onko muilla tällaisesta kokemusta ja mikä on ollut paras tapa toimia? Tiedän, että hänellä on mennyt yksityiselämässä huonosti, mikä on varmaan yksi syy käytökseen. Mukava , reilu käytös minulta ei ole tilannetta parempaan muuttanut, aina sivaltaa viimeistään tapaamisen lopussa.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehesi ei puutu asiaan? Jos joku minun sukulaiseni olisi ilkeä puolisoani kohtaan, niin sanoisin itse tälle tyypille että oli sitten viimeinen kerta kun puhuu tuolla tavalla miehelleni. Jos ei uskoisi, niin emme enää tapaisi häntä, vaikka kuinka olisi perhettä.
Itse on toki pysyttävä asiallisena eikä saa vajota samalle tasolle piikittelijän kanssa. Itse en lähde mihinkään kivojen puhumiseen ja kivan illan kiittelyihin jos toinen on käyttäytynyt törkeästi muita kohtaan.
Toisen selän taakse meneminen ei ole mikään vaihtoehto. Eikä sitä pidä toiselta odottaa. Kiva jos puolustaa, mutta lähtökohtaisesti pitää itse puolustaa itseään.
No mutta onhan se melko erikoista jos mies antaa oman perheenjäsenensä höykkyyttää puolisoaan tekemättä mitään asialle.
Joka kerta nämä miniä-anoppi -keskustelut päätyy siihen, että miehen täytyy laittaa rajat äidilleen, joten miksi tässä olisi eri säännöt?
Jokainen voi puolustaa itseään, mutta mies mahdollistaa puolisonsa huonon kohtelun sillä että ei laita kyseistä henkilöä kuriin ja ilmoita että tapaamisia ei ole, ellei muutosta asiaan tule.
Vierailija kirjoitti:
https://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/mieli/kiusana_piikitteleva_tyokave…
Olipa huono artikkeli. Kerrotaan kyllä piikittelijästä, mutta ei anneta mitään käytännön neuvoja piikittelyn kohteena olevalle.
Keksitty juttu tähän iltaan. Muka jostain puhelimen katsomisesta tai vastaamisesta siihen suututaan? Täytyy kyllä olla ap:lla hermo itsellä kiireellä jos tuollaisesta sukulaiselle suuttuu. Ota rennosti sukulaisen kanssa.
Miehen suvussa on naishenkilö, joka on vuosia piikittänyt minuun jotain huumetta. En voi olla häntä tappamatta, kun kuuluu miehen perheeseen. Onko muilla tällaisesta kokemusta ja mikä on ollut paras tapa toimia? Tiedän, että minulla menee yksityiselämässä huonosti, mikä on varmaan yksi syy huumeiden käyttöön. Sairas , hullu käytös minulta ei ole tilannetta parempaan muuttanut, aina piikittää viimeistään tapaamisen lopussa.
Ota se rokote niin piikittely loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanha asiakaspalvelijoiden vinkki: mitä hankalampi ja raivostuttavampi asiakas, sitä ystävällisempi ja sydämellisempi palvelu. Jos sinun ei kerran tarvitse kuin satunnaisesti tätä ihmistä tavata, niin älä anna hänelle sitä iloa, että pahoitat mielesi tai lähdet mukaan samaan lapsellisuuteen. Ole ystävällinen ja asiallinen, mutta älä vedä överiksi. Et kerro mitä tarkoitat piikittelyllä. Toki on niin, ettei suoranaista vittuilua tai huonoa käytöstä pidä sietää, vaan siitä voi ihan asiallisesti huomauttaa.
Todennäköisesti kukaan ei piikittele ap:ta, hän vain tulkitsee asian niin.
Ap itse tulkitsee nyt kyllä väärin. Ei alunperinkään tykkää sukulaisestaan, tai sitten on pahat vaihdevuodet menossa. Hakee vauva palstalta jotain hyväksyntää elämälleen. Keksitty tarina.
Sanallinen turpaanveto.