Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on paras tapa toimia piikittelevän sukulaisen kanssa?

Vierailija
23.08.2021 |

Miehen suvussa on naishenkilö, joka on vuosia piikitellyt minua. En voi kokonaan olla häntä tapaamatta, kun kuuluu miehen perheeseen. Onko muilla tällaisesta kokemusta ja mikä on ollut paras tapa toimia? Tiedän, että hänellä on mennyt yksityiselämässä huonosti, mikä on varmaan yksi syy käytökseen. Mukava , reilu käytös minulta ei ole tilannetta parempaan muuttanut, aina sivaltaa viimeistään tapaamisen lopussa.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta on jättää se sika ja mennä töihin.

Vierailija
22/48 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vedinkin, henkisesti. Eli annoin tulla tuutin täydeltä, että tää loppuu nyt tähän.

Vierailija kirjoitti:

Vedä turpaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tia.a68 kirjoitti:

Oli ihminen sukua tai ei .Jos hän alentaa minut ,jätän taakseni hänet!Olen selaisten ihmisten kanssa jotka osaavat puhua.Eli ovat läsnä edessä olevan henkilön kanssa !En arvosta ihmisiä joilla siinä kädessä on älypuhelin.Koko ajan sitä kytään Tai vastatan jokaisen puheluun mikä tulee.Mitä kohtaamista se on,jos ei voi hetkeäkään olla ilman puhelin?Ihan jää vimeseksi kohtaamiseksi minun osaltani. Jätän taakseni selaiset henkilöt,joille puhelin tärkeämpi kuin edessä oleva ihminen.

Aha. Nyt ei puhuttu puhelimista.

Vierailija
24/48 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon sanonut suorat sanat useammallekin piikittelijälle. Siinä näkee mitä tekoa ihminen on. Muutama on pelästynyt ja ruvennut itkemään, muutama pyytänyt anteeksi ja parantanut tapansa ja ikävimmät tapaukset ovat ensijärkytyksen ja itsesäälissä kieriskelyn jälkeen jatkanut huonoa käytöstään ja loukkaavia heittojaan,kykenemättä koskaan rehelliseen avoimeen keskusteluun mistään asiasta.

Vierailija
25/48 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naura päälle. Silleen kovaa, että kahvikupit helisee ja kilisee.

Vierailija
26/48 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon varmaan aika pehmeän ja kiltin nallen oloinen ulkoisesti, mutta olen pistänyt henkisesti nippuun monta kiusaajaa ja piikittelijää. Ihmiset ovat kertoneet olleensa yllättyneitä ja järkyttyneitäreaktiostani. Niinpä kai, jos luulee voivansa huvikseen kiusata muita ihmisiä.

Vierailija
27/48 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kortti, jossa on runo tunteellisesta siilistä.

Vierailija
28/48 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olla tekemisissä mahd. vähän ja antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Vierailija
29/48 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosta metrin pitkä 25 mm paksu betonirauta olkapäälle ja ilmoita, ettei ole tervetullut.

Vierailija
30/48 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mä en ole ryhtynyt tuohon, että alan kuuntelemaan paskailevan ihmisen piikittelyjä ja päästämään ne toisesta korvasta ulos. Katkaisen kokonaan välit sellaiseen ihmiseen, joka nauttii muiden ihmisten satuttamisesta. En vietä aikaa sellaisten ihmisten kanssa.

Vierailija
32/48 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, mä en ole ryhtynyt tuohon, että alan kuuntelemaan paskailevan ihmisen piikittelyjä ja päästämään ne toisesta korvasta ulos. Katkaisen kokonaan välit sellaiseen ihmiseen, joka nauttii muiden ihmisten satuttamisesta. En vietä aikaa sellaisten ihmisten kanssa.

Juuri näin, menkööt perseilemään keskenään.

Vierailija
33/48 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene suoraan asiaan ja vaadi se ihminen tilille käytöksestään. Kerro että kaikki hänen lähellään olevat kärsivät ja voivat huonosti hänen käytöksestään ja sitäkö hän haluaa elämältään. Mä olen sanonut muunmuassa näin.

Vierailija
34/48 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene suoraan asiaan ja vaadi se ihminen tilille käytöksestään. Kerro että kaikki hänen lähellään olevat kärsivät ja voivat huonosti hänen käytöksestään ja sitäkö hän haluaa elämältään. Mä olen sanonut muunmuassa näin.

Miksi kertoa asiasta niin älykkäästi tyhmälle. "Häivy täältä nyt ihan heti ja pidä se turpas kiinni, ei sanaakaan enää, häivy!" riittää yleensä, mutta sitä voi tehostaa jollain sopivalla elementillä, kuten heinäseipäällä, kirveellä, "viinat loppu", "sauna paloi kivijalkaan", "perämoottorista paloi kannentiivisteet kun ajoit veneellä", "kusit vaatekaappiin", "tyhjensit salaa lapsen säästöpossun" jne.

Vierailija
35/48 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sellaisissa tapaamisissa, kahvitteluissa ja yhteisissä aterioinneissa, joissa joku yksi henkilö terrorisoi muita käytöksellään, ole mitään mieltä. Mielestäni se ei voi olla yhdessäolon tarkoitus. Sellainen toiminta täytyy pysäyttää, jotta ihmiset voisivat oikeasti nauttia toistensa tapaamisesta, eikä vain kiristellä hampaitaan ja kestää törpön käytöstä.

Vierailija
36/48 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehesi ei puutu asiaan? Jos joku minun sukulaiseni olisi ilkeä puolisoani kohtaan, niin sanoisin itse tälle tyypille että oli sitten viimeinen kerta kun puhuu tuolla tavalla miehelleni. Jos ei uskoisi, niin emme enää tapaisi häntä, vaikka kuinka olisi perhettä.

Itse on toki pysyttävä asiallisena eikä saa vajota samalle tasolle piikittelijän kanssa. Itse en lähde mihinkään kivojen puhumiseen ja kivan illan kiittelyihin jos toinen on käyttäytynyt törkeästi muita kohtaan.

Vierailija
37/48 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehesi ei puutu asiaan? Jos joku minun sukulaiseni olisi ilkeä puolisoani kohtaan, niin sanoisin itse tälle tyypille että oli sitten viimeinen kerta kun puhuu tuolla tavalla miehelleni. Jos ei uskoisi, niin emme enää tapaisi häntä, vaikka kuinka olisi perhettä.

Itse on toki pysyttävä asiallisena eikä saa vajota samalle tasolle piikittelijän kanssa. Itse en lähde mihinkään kivojen puhumiseen ja kivan illan kiittelyihin jos toinen on käyttäytynyt törkeästi muita kohtaan.

Toisen selän taakse meneminen ei ole mikään  vaihtoehto.  Eikä sitä pidä toiselta odottaa. Kiva jos puolustaa, mutta lähtökohtaisesti pitää itse puolustaa itseään.

Vierailija
38/48 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olen kuvaamasi kaltaisen henkilön tavannut olen hymyillyt ylimielisesti, katsonut säälivästi ja kävellyt pois! Toimii!

Mieheni on kopioinut tyylini!

Vierailija
39/48 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verbaalisesti turpaan. Niin itse toimin. Ja olen myös ottanut asenteen että en rehellisesti välitä mitä muut sukulaiset minusta ajattelee, iso osa varmasti jo pitää epävakaana. Ihan sama, näen niitä niin vähän kun mahdollista enkä jaksa silloin kuunnella mitään paskaa.

Vierailija
40/48 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän piikittelijä reagoisi jos häneltä kysyisi : Miltä se tuntuu kun pääsee sivaltamaan? Kun piikittelee? Saako siitä jotain nautintoa vai mikä juttu siinä on?