Joko on joululahjojen mietintä aloitettu?
Mä ajattelin tänävuonna isovanhemmille antaa lahjan-tai 5v tyttöni saa antaa itse valitsemansa lahjan mummoille ja papoille..tietysti yhdessä katsomme,mutta musta idea on ihan kiva,ajatuksella että tästä mummi tykkäisi..
Kommentit (15)
Meillä on buukattuna joululahjaksi koko perheelle parin vkon etelänmatka alk.25.12 joten kummoisia lahjoja emme sen lisäksi esim lapsille hanki, jotain pientä kuitenkin. Sukua ei tarvitse miettiä, sitä ei ole.
Viikkoa ennen joulua ehtii vielä ihan hyvin tilata netistä ne 3-5 joululahjaa, jotka hankin. Ja mieluiten valmiiksi joukupaperiin pakattuina.
Etkö ole aikaisemmin antanut? Hassua mun mielestä. Mun mielestä on itsestäänselvyys antaa isovanhemmille joululahjoja, samoin lasteni kummeille.
Olen joo miettinyt jo jotain, mutta mitään en ole ostanut.
Olen kotihoidon tuella, joten lomarahoilla kesällä ostin jo siskon lapsille lahjat. Miehelle on ostettuna yksi, toinen on jo suunniteltu. Vanhemmille ja siskollekin olen jo keksinyt. Ne ostetaan sitten miehen veronpalautuksista, minä sain taas kerran vain mätkyjä, jotka sain kylläkin onneksi nollattua kilometrikorvauksilla. Omalle lapselle ostetaan sitten yhdessä jotain kivaa joulun alla.
No ei todellakaan! Käyn joulunalusviikolla Prismassa ostamassa kaikki pakolliset lahjat. Nyt on mielessä suunnilleen ensi viikko. Sen pidemmälle en jaksa ajatella.
Kesällä poimittavat pitää olla jo purkissa, tai ainakin hyvällä rajalla tekeytymässä. Olen ajatellut laittaa yrttiteetä ja marjaherkkuja sellaisille, jotka osaavat niitä arvostaa.
Myös sammalet, jäkälät ym. joulukoristeisiin on kerättävä nyt. Jouluksi voi sitten ostaa halvimpia peruskukkia ja rakennella niistä omilla tarpeilla asetelmia.
Ostin perjantaina kummitytölle lahjaksi vaatteen, jonka bongasin yhden blokkarin lapsella. Yleensä ostan vain, jos saan alennusta (esim. Kappahl tarjosa ennen joulua 30%kaikista), mutta nyt ostin utan normaalihintaisena. Säästän ainakin etsimisen vaivan.
Mulla on melkein kaikki hankittu. Päätin muutama vuosi sitten, että nyt loppuu tämä joulunaluslahjastressi.
Suurin osa taitaa olla jo ostettuna. Ostan aina, kun näen jotain kivaa jollekin sopivaa. Omat lapset on vielä vaiheessa, en tiedä, että mitä aion edes ostaa.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 00:01"]
Olen muslimi enkä vietä joulua, se on turha kulutusjuhla!
T. Marokkolaisen onnellinen vaimo
[/quote]
Joutaisit silloin mennä jouluaattona ja muina pyhinä töihin, samoin mamumiehes. Miksi te kotona vedätte lonkkaa kristittyjen juhlapäivänä?
Olen muslimi enkä vietä joulua, se on turha kulutusjuhla!
T. Marokkolaisen onnellinen vaimo
Kyllä on jo ideoita ilmassa. :)