Iltapalassa 300kcal!
Olen jo pitkään syönyt iltapalaksi purkin rahkaa, johon sekoitan marjoja ja yhden muusatun banaanin. Banaani antaa mössölle sopivasti makeutta, ilman sitä en oikein pidä marjarahkasta. Laihdutan ja olen vähän seurannut syömisiäni ja laskin nyt tämän mun iltaherkun kilokalorit - 300! Aika paljon :( Tänään olen syönyt vähän, joten tämän päivän osalta ei haittaa, mutta normaalisti kyllä. Banaanin puolittaminen pienentäisi kalorimäärää n. 50, mutta kun avattu banaani ei oikein säily 24h... Ehkä on opeteltava syömään rahka ilman banaania "arkena" ja jättää parempi versio juhlaan.
Huoh. Kyllä tämä läskeistä eroon pääseminen on rankkaa ja kun tavoitepaino on n. 25kg:n päästä saavutettu niin homma muuttuu vielä hankalammaksi ettei paino ala taas nousta.
Kommentit (27)
Miksi banaani ei säily? Älä nyt kuori sitä vaan puolita kuorellisena.
Kokeilepa välillä Valion pinkkiä uutuuspurkkia, on melkein herkkua. Siinä on rasvaa päälle 2%, mutta energiaa vain sama 175 kcal per purkki. Mulla on tuo banaanimössövälipala ilman marjoja, jos meen suoraan töistä jumppaan ja pistän vielä vähän hunajaakin sekaan.
ihan hyvin banaani säilyy kun kuorit puoleen väliin ja napsaiset puolikkaan ja toisen jätät kuoreen kiinni. pää tietty vähän kuivahtaa mutta sen voi ottaa pois.
Jos nukut esim. 8h ja syöt tuntia ennen nukkumaanmenoa ja aamulla tunti heräämisen jälkeen, niin siinähän on 10h, joka pitäisi pärjätä 300 kcal:lla.. Eihän se ole paha rasti ollenkaan..?
Kyllähän 300 kcal palaa 10h:ssa ihan vaikka vaakasuorassa asennossa paikallaan makoillenkin.. =)
Kaupassa myydään joskus myös tosi pieniä banaaneja. Itse syön suunnilleen samanlaisen iltapalan. Ei tuo nyt niin paha ole.
Banaanin voi tosiaan puolittaa kuorineen tai laittaa palasina rasiaan ja pakastimeen.
Miksi yötä varten tarvitsee tankata? Eri asia, jos tekee vaikka treenin illalla.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 20:52"]
Miksi yötä varten tarvitsee tankata? Eri asia, jos tekee vaikka treenin illalla.
[/quote]
Minusta tuo ei ole tankkaamista vaan normaalia syömistä
Mitä väliä niillä puolikkaan banaanin viidelläkymmenellä kilokalorilla on edes laihduttaessa?
Mä syön illalla vähintään 500 kaloria. Kuten myös aamulla, lounaalla ja iltaruualla. Siis vähintään. Lihakset eivät kasva kitudieeteillä.
Yritänkin aina ostaa mahdollisimman pieniä banaaneja, mutta kyllä niissä silti taitaa olla n.100kcal. Rahkan pitää olla vähälaktoosista, joten olen todennut, että paras hinta-laatusuhde on Pirkan rahkassa 150kcal. Marjoja syön n. 100g ja niissä on keskimäärin 40-50kcal.
Täytyy testata miten banaani säilyisi puolitettuna. Puolikas riittäisi hyvin makeuttamaan rahkan.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 00:51"]
Yök mitä mössöjä te syötte, maitotuotteita mahdollisimman rasvattomana ja makeutusainelitkuja. Syökää mielummin pienempi annos kunnon kreikkalaista tai turkkilaista jugurttia ja niitä marjoja, hunajaa hiukan jos tarvii makeutusta. Joskus kannattaa miettiä muutakin kuin kaloreita...
[/quote]
Ei mammat osaa, nehän kattoo tuoteselosteestakin vain kalorit ja rasvat. Molempia pitää olla mahdollisimman vähän. Muu sisältö ei kiinnosta.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 04:21"]
Yök mitä mössöjä te syötte, maitotuotteita mahdollisimman rasvattomana ja makeutusainelitkuja. Syökää mielummin pienempi annos kunnon kreikkalaista tai turkkilaista jugurttia ja niitä marjoja, hunajaa hiukan jos tarvii makeutusta. Joskus kannattaa miettiä muutakin kuin kaloreita...
[/quote]
Ei mammat osaa, nehän kattoo tuoteselosteestakin vain kalorit ja rasvat. Molempia pitää olla mahdollisimman vähän. Muu sisältö ei kiinnosta.
[/quote]
Mikäs siinä pitäs sitten kiinnostaa?
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 04:21"]
[/quote]
[/quote]
ja mahdollisimman paljon proteiinia...
Ei kai kukaan laihduttaja enää oikeasti vedä jotain rahkaa ja sokeritonta mehukeittoa. Se on niin viime vuosikymmenen juttu, ja todettu tosi epäterveelliseksi ajat sitten. Aspartaamia ja asetaldehydia, nam! Ei ihme kun syöpä lisääntyy…vaan itsepähän kärsitte.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 00:24"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 20:52"]
[/quote]
Vanha sananlasku sanoo, että lihakset kasvaa levossa, mutta kyllä ne aivotkin tarttee sokeria (glukoosia) ihan ympäri vuorokauden..
[/quote]
Kyllä se maituotteiden sisältämä hiilari ja ne marjatkin muuntuvat glukoosiksi, joten banaani siihen päälle? Juuh.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 04:32"]Ei kai kukaan laihduttaja enää oikeasti vedä jotain rahkaa ja sokeritonta mehukeittoa. Se on niin viime vuosikymmenen juttu, ja todettu tosi epäterveelliseksi ajat sitten. Aspartaamia ja asetaldehydia, nam! Ei ihme kun syöpä lisääntyy…vaan itsepähän kärsitte.
[/quote]
No jos mä siitä parista ruokalusikallisesta / päivä sen syövän saan niin sittenhän se on siinä. En myöskään oo maininnu laihduttavani.
Eikös tuo rahka itsessään jo voi aiheuttaa sitä syöpää? Paljon siinä joku aspartaami enää vaikuttaa.
Kertokaapas arvon mammat että mitä sitä saa sitten syödä ettei tule syöpää.
300 kaloriahan on vähän.