Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kampaaja pilasi hiukseni

Vierailija
20.09.2014 |

Ei oo ikinä ollu näin ruma olo! Vein kuvia long bob malleista ja aluksi kampaaja oli ymmärtävinään visioni. Kaikissa kuvissa hiukset olivat melko tasamittaisia niin mitä tekee kampaaja? Kerrostaa tietysti tukkaa niin perkelesti että päällimmäiset hiukset on n 10 senttiä muiden hiusten ollessa hartiamittaisia. Lookki on kuin vuodelta 2002. Nykyään ehkä joku elähtänyt keski-ikäinen voisi näyttää samalta kuin minä. Sanoin kampaajalle etten halua kerrostusta tämän leikatessa niin mumisi vaan jotain että tulee vähän lisää volyymiä!
! Vittu että vituttaa!!

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisia ne suomalaiset kampaajat ovat, ne aina tietää omasta mielestä parhaiten mitä pitää tehdä, ihan sama mitä asiakas toivoi, ja tyyli on aina se räväkkä keravatukka tai keski-ikätyyli, räväkät värit, täällä ei melkein kukaan osaa myöskään tehdä tyylikästä värjäystä.

Kannattaa opetella itse leikkaamaan hiukset, jos asuu suomessa. Youtubessa on paljon videoita.

Vierailija
2/22 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry, kun en vaan ymmärrä draamaa hiuksista. Ne on kohta taas kasvaneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä kampaajia on niin vaikea löytää. En ymmärrä, miksi ei voi leikata asiakkaan hiuksia toiveiden mukaisesti, varsinkin jos on kuva näyttää haluamastaan tyylistä.

Vierailija
4/22 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon aika varma että itse olisin osannut paremmin. Harmittaa tosi paljon, mulla oli aika pitkä tukka josta halusin eroon mutta en kyllä tämmöisestä mammatukasta osannut uneksiakaan. Ikää tuli 10 vuotta lisää ja olen vasta 24. T. Ap

Vierailija
5/22 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta kans aina kevennetään tai just tuota volyymiä luodaan tai leikataan ihan liikaa ja sanotaan että kyllähän se kasvaa. Ja minun hiuksiini ei tarvitse mitään volyymiä luoda on nimittäin niin paksut hiukset että monella hyvä jos puolet minun hiusteni paksuudesta. Ja hapsutus latvoihin saa hiukseni näyttämään vielä paksummilta ja sekaisilta. Ja aikanaan kun oli vanhaa permanenttia latvoissa niin pyysin vain tasalatvaa niin että on helppo suoristaa höyrykihartimella mutta kampaaja leikkasi sitten erimittaista sekaan niin ok sitten kivempi homma saada tukka sileäksi.

Vierailija
6/22 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jo vuosia pitkät vaaleat hiukseni tasoittanut itse sekä vaalentanut juurikasvun.Tämä juuri siitä syystä, koska kyllästyin kampaajien visioihin. En halua mitään kerrostuksia, rikottua mallia vaan tasaiset, kiiltävät hiukset.

Vierailija
7/22 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina ihmetellyt kampaajien halua leikata sitä voluumia = hapsuttaa latvat pilalle. Eikai sitä volyymia saa poistamalla hiuksia. Eiköhän suora tukka ole paksuimman näköinen kun se on tasapitkä.

Mutta AP olisi kiva tietää mikä kampaus mielestäni on keski-ikäisen ja mikä olisi nuorekas. Liitä kuvalinkit.

Vierailija
8/22 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraa on vaikeampi leikata, eivät osaa

Vierailija
9/22 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää se, että sivujakaukseni puolelta on hiuksia kevennetty ja toiselta puolelta en halua kevennystä. Silti monet kampaajat alkavat keventää myös toista puolta, vaikka olen kieltänyt. Pitää sanoa sitten uudestaan ja joskus on tarvinnut vähän inttääkin, kun kampaaja on ollut eri mieltä.

Vierailija
10/22 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa haluaa myös väkisin käyttää veistä vaikka kielletään.

Vierailija
11/22 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen muutenkin koko ammattiryhmää. Ajattelin vaihtaa kampaajaa ja menin hauskannäköisen kampaamon ovesta extempore kysymään aikaa. Lady, ilmeisesti kampaamon omistaja, oli erittäin penseä. Kysyin iloisesti aikaa hiustenleikkuuseen, mutta vastaani sain erittäin kolean vastauksen ettei ota uusia asiakkaita ja tyly katse päälle.

Kampaamo on vast'ikään avattu eli ihmettelen ettei asiakkaat kelpaa? Olipahan kokemus tämäkin ja tiedänpähän välttää häiritsemästä kampaamoyrittäjää toiste.

Vierailija
12/22 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kesäfiilis hukassa koko kesän, kun suostuin kampaajan ideaan toispuoleisesta mallista! Vielä pari kk niin saan ennalleen tasapitkäksi. Huooooooooh 

Vierailija
13/22 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliarvostettu koko ammatti. Ite saan väkerrettyä ihan samalla lailla.

Vierailija
14/22 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 12:29"]

Sellaisia ne suomalaiset kampaajat ovat, ne aina tietää omasta mielestä parhaiten mitä pitää tehdä, ihan sama mitä asiakas toivoi, ja tyyli on aina se räväkkä keravatukka tai keski-ikätyyli, räväkät värit, täällä ei melkein kukaan osaa myöskään tehdä tyylikästä värjäystä.

Kannattaa opetella itse leikkaamaan hiukset, jos asuu suomessa. Youtubessa on paljon videoita.

[/quote]

en ole ap enkä tiennyt tuollaisista videoista. Olen leikannut itse omat hiukseni jo 10 vuoden ajan pelkästään siitä syystä, että kampaajilla on vaikeuksia ymmärtää selkeää puhetta. Edes päälauseet ei mene heillä kaaliin. Ja kokeiltu on LUKUISIA kampaajia ja niitä kalliitakin. Nykyään myös värjään itse. Sama metodi sekä lyhyellä, että pitkällä tukalla.

Vierailija
15/22 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä toispuoleinen malli tuntuu olevan joka kähertäjällä listan ykkössijalla! Muutenkin ihmettelen pienen länsi-suomalaisen kaupunkimme kampaaja tarjontaa, meillä on täällä 35 kampaamoa+kotikampaamot päälle! Melkeinpä riittää joka asukkaalle oma kampaamo. Olisipa vain ammattitaitoa, mutta ei. Joka kerta olen saanut lähteä kiukkuisena, kun ei yksinkertaisesti voida leikata yksinkertaista toivomaani malli haluamallani tavalla.

Jos erehtyy ottamaan värjäyksen harvoin edes vilautetaan värikarttaa kuin vasta pyynnöstä. Pitäisi vain "luottaa" kampaajan ammattitaitoon, vielä mitä. Jos näin tekisi, tulisi aina "pirteää punaista", yök. 

Kerran Pariisissa sain hyvän mallin ja värin ohuisiin suomalaisiin hiuksiini, vaikka emme edes kunnolla ymmärtäneet toisiamme, mutta olikin oikea ammattilainen asialla. Surku vaan, ettei nyt ole vähään aikaan mahdollisuutta eikä varaa matkustaa sinne asti.

Vierailija
16/22 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan lähtenyt suomalaiselta kampaajalta täysin tyytyväisenä. Tiesittekö muuten että juurikin Suomessa erään tutkimuksen mukaan 40% naisista on ainakin kerran elämässään itkenyt kampaamokäynnin jälkeen.

Vierailija
17/22 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tunne! Nykyään en käy enää kampaamoissa ollenkaan. En halua maksaa itseäni kipeäksi huonosta laadusta. Nykyään kaverini leikkaa minulta aina välillä kuivat latvat pois. Joskus olisi kiva käydä kampaajalla, esimerkiksi värjäyttämässä hiukset ja ehkä leikkauttamassa johonkin toiseen malliin. Olen vain pettynyt niin monta kertaa, että en todellakaan uskalla enää kokeilla. Se on vielä niin älyttömän kallista lystiä.

Vierailija
18/22 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kerrostamista suositellaan paksutukkaisille, mulla ei ole kovin paksu ja kampaaja sanoi ettei kerrosteta, koska ohentaa hiusta. Ei nyt mikään hiirenhäntä ole mutta tasamitta sopii mulle paremmin. Paksukka tukalla tuollainen lyhyempi malli voi näyttää kirjastotätitukalta kun tulee selvä tasainen paksu raja siihen alaosaan. Lyhyellä tukalla tämä korostuu. Paksulla tukalla on parempi olla pidempi malli, koska kerrostaminen voi saada pallomalli efektin. Tuo kirjoittamasi malli ei välttämättä ole patas paksulle tukalle. 

Vierailija
19/22 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 15:42"]

Yliarvostettu koko ammatti. Ite saan väkerrettyä ihan samalla lailla.

[/quote]

Ymmärrän kyllä tuohtumuksen epäonnistuneesta kampaamokäynnistä, mutta ei liioitella tarvitse. Tietenkin harrastuneet ja intomieliset youtube-kampaajat ovat oma lukunsa, mutta tällaiselle keskivertotallaajalle kampaajan käsittely on paljon parempi vaihtoehto kuin läträtä kotona kaupan väreillä ja saksia itse. 

Ei tämä silti tarkoita, etteikö kritiikkiä saisi esittää. Eikä sitä, että huono kampaus olisi asiakkaan syy. Mutta en silti lähtisi teilaamaan ihan joka kampaajan ammattitaitoa. Kyllä suomenmaahan niitä lahjakkuuksiakin mahtuu. :) Terv. luottokampaajaansa tyytyväinen asiakas.

Vierailija
20/22 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä leikkaan hiukseni puukolla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi