Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi on raskaampaa duunia; lähihoitaja vai

Vierailija
19.08.2014 |

kokki? Ei mikään ravintolakokki vaan esim suurkeittiökokki.

kokemuksia?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähihoitaja

Vierailija
2/19 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajan työ.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä lähihoitaja vai etähoitaja?

Vierailija
4/19 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan vitsin murjasit 4

Vierailija
5/19 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitaja

Vierailija
6/19 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt on vaan kiinni siitä, missä lähihoitaja duunaa. Vanhainkodissa aggressiivisten dementoituneitten kanssa tai vuodepotilaita nostellen. Päivätoiminnassa ryhmäohjaajana tai omatoimisten kehitysvammaisten ryhmäkodin valvojana. Kokin hommissa en ole ollut. Noissa kaikissa muissa kylläkin sairaanhoitajana.

Vierailija
7/19 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajan työnkuva voi vaihdella todella paljon, joten ei ole välttämättä ollenkaan raskasta!

Vierailija
8/19 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitaja voi olla hoivakodissa suht omatoimisten vanhusten auttajana tai mennä tukka putkella täydellä vuodeosastolla. Itse olen ensiavussa. Mukavan monipuolinen ammatti, jos vaan pää kestää..

Vierailija
9/19 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun mielestä ravintolakokin työ on raskaampaa kuin suurtalouskokin. Molempia tehnyt. Sitä en tiedä onko lähihoitajan työ raskaampaa.

Vierailija
10/19 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolassa joutuu usein kyllä tosi koville. Työajoissa vaaditaan venymään ja kuumaveriset kokit vaativat alaisiltaan paljon. Lähäri voi joutua koville useimmin saikuttelevien työtovereiden takia. Työ on suunniteltu niin että suunnilleen pärjää ja jos joku on poissa niin helvetti on irti.

Hoitajat nyt vaan ovat suurimpia marttyyreita ja varmasti ovat purnaamisellaan saaneet aikaan sen että heidän työtään luullaan ihan hirveäksi uhrautumiseksi. Ei se ihan niinkään ole.

Vierailija
11/19 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä.🙏 oman kokemukseni mukaan juuri näin. Ollut tarhassa sekä hoiva yksikössä töissä. Ja hyvä tavaton sitä valituksen määrää. Kyttäävät etunenässä vanhusten tai lasten ruokia. Taukoilua on enemmän kuin koskaan missään muualla!! Hoivassa esimerkiksi pesu hetket ovat kiireellisiä. Mutta muuten Työ on kevyttä ja sitä Me timea vuoroon MAHTUU!! Arviolta noin 4 tuntia päivässä oli hoitajien kesken hengailua. Huh miten rankkaa..🥵

Vierailija
12/19 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan lähihoitajan työstä. Mä olen lähihoitaja, mt-puolella tuetun asumisen yksikössä ohjaajana. Mun työ on tosi kivaa ja palkitsevaa. Enkä koe sitä raskaaksi.

Olen ollut myös vanhustyössä jossa dementoituneita aggressiivisia vanhuksia ja hoitajista alimitoitus. Se oli hyvin rankkaa.

Vierailija
13/19 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitsu

Vierailija
14/19 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus ahmija-napostelija lähäri 120kg, sätkä huulessa,  joka ikinen työ on raskasta.

Vierailija
15/19 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perus ahmija-napostelija lähäri 120kg, sätkä huulessa,  joka ikinen työ on raskasta.

Mee töihin!

Helppo se sieltä sohvan pohjalta on huudella.

Vierailija
16/19 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähihoitaja voi olla hoivakodissa suht omatoimisten vanhusten auttajana tai mennä tukka putkella täydellä vuodeosastolla. Itse olen ensiavussa. Mukavan monipuolinen ammatti, jos vaan pää kestää..

Hoivakoteja on monenlaisia. Itse olen töissä vanhusten tehostetussa palveluasumisessa eli hoivakodissa. Ei todellakaan ole mitään kevyttä työtä ja ainoastaan kolme 47 asukkaasta on omatoiminen. On useita kahden hoidettavia ja osa on ylipainoisia. Muistisairaita, jotka voivat olla niin henkisesti kuin fyysisesti raskaita hoidettavia. Väkivaltaa joutuu hoitajat kokemaan.

Olen tehnyt töitä myös suurtalouskokkina ja voin sanoa, että se oli helppoa verrattuna nykyiseen työhöni. Padat ja uunit ei tule pahoinpitelemään mua.

Vierailija
17/19 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tältä palstalta kysyy ja vertaa hoitajaan, hoitajia vaan on enemmän, niin mielipiteet menevät hoitajien puolelle.

Hyvä aihe keskustella, kun ennalta tietää mitä mieltä he joita aihe tulee kiinnostamaan. Ainakin jos sattuu olemaan hoitaja.

Vierailija
18/19 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolakokki. Taukoja ei tunneta, helevetin kiire ja kuuma koko ajan. Paljon siivoamista, ei mitään pölyjen pyyhintää vaan kunnos jynssäämistä kuumien hellojen ja lattioiden kimpussa, siis joka päivä. Suurtalouskeittiöt helpompia kun kaikki on etukäteen ennustettavissa ja työajat on päivisin.

Vierailija
19/19 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu hyvin paljon että minkälaista työtä se lähihoitaja tekee. Esim. itse olen kehitysvammaisten päivätoiminnassa, työ on pelkkää ohjausta, ei minkäänlaista hoitotyötä. Fyysisesti hyvin kevyttä. Esim. jossain vuodeosastolla olisi ihan eri asia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme