Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisinä 2 lasta voisi jättää viikoksi mummolaan ja lähteä etelään?

Vierailija
20.09.2014 |

miehen kanssa kahdestaan?

Onko 3v ja 5v ok?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

av:n mukaan ei koskaan, tai olet huono äiti (huom! isästä ei ajatella samalla tavalla)

Vierailija
2/33 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi melki nuorempanakin. Mut laitettiin mummon ja papan kanssa kuukaudeksi reissaamaan asuntovaunulla ympäri Suomea kun olin juuri täyttänyt kolme :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on ok. Jos siis isovanhemmille sopii ja ovat riittävän virkeitä, että jaksavat viikon touhuta tenavien kanssa.

Vierailija
4/33 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok jos mummo on kykenevä ja halukas heistä huolehtimaan. 

Vierailija
5/33 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et itse pilaa reišsuasi ikävöimällä niin varmasti. Jos lapset ovat läheisiä mummon kanssa.

Vierailija
6/33 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu lapsista ja hoitajasta; itse luulen, että meillä tuo on ajankohtaista kun kuopus on 5v.

Vierailija
7/33 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet hankkinut lapsia, jos on ihan pakko päästä kahdestaan ulkomaille reissuun?

Vierailija
8/33 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko lapset ja mummo kovin läheisiä toisilleen? Ovatko lapset olleet mummon luona yökylässä aikaisemmin yön tai pari? Ihan kylmiltään hirvittäisi hiukan jättää koko viikoksi, jos eivät ole tottuneet olemaan poissa kotoa. Vaatii kyllä ensin totuttelua, vaikka pari kertaa viikonloppu, että lapset oppivat luottamaan, ettei heitä hylätä ja että isä ja äiti palaavat kyllä, kun muutama yö vielä nukutaan mummon luona.

Vierailija
9/33 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 12:29"]Miksi olet hankkinut lapsia, jos on ihan pakko päästä kahdestaan ulkomaille reissuun?
[/quote]

No voi helvetti sentään, mistä kolosta näitä kommentoijia aina kaivautuu???

Vierailija
10/33 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalta kohdalta sanoisin, että sitten kun ovat kouluikäisiä. 5 ja 2,5 vuotiaat ovat niin kiinni edelleen, että työpäivänkin jälkeen ovat illan kiinni minussa. Vaikka meilläkin mummo on todella läheinen muksulle. Olisko ideaa kokeilla meneekö vaikka 3pv ensin ok?

Vierailija
11/33 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en raaskisi vielä noin pieniä jättää. Olin itse jotain 10-12 vuotias, kun vanhempani jättivät minut isosiskon ja isonveljen hoiteisiin (olivat siis jo 23 ja 22 vuotiaita silloin). Hyvin meni se viikko.

Joten vastaisin, että sellaisen kymmenvuotiaan. Viisivuotiaalle kun viikko voi olla iäisyyden tuntuinen.

Ja silloinkin, jos isovanhemmat aidosti jaksavat hoitaa, ja lapset viihtyvät siellä noin pääsääntöisesti. Minnekään ei kivaan hoitopaikkaan en ikinä veisi.

Vierailija
12/33 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 vuotiaina

Vierailija
13/33 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin voit. Minun n nelikymppiset "lapseni" olivat 6kk ja toinen 5 vuotta, kun olivat viikon mummolassa ja itse olimme lomalla etelässä.
Eivät vaikuta mitenkään kärsineiltä. Eivät kuulema muista siitä mitään (edes se 5 v).
t, mummeli

Vierailija
14/33 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on kaikki muu ihan täysin ok, paitsi se, että tuon ikäiset meillä olisivat olleet pettyneitä jos eivät olisi päässeet mukaan rantalomalle :)  Tietenkin jos osaatte myydä sen lapsille jotenkin muuten ja on esim. tulossa perheen yhteinen loma jossain, niin toki.

Vierailija
15/33 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin, kun lapset omatoimisia ja pahimmat uhmat ohi eli siinö 3-4 v riippuen lapsesta. 4 vuotias on jo pääosin aika helppo ja voi käydä helposti kaupassa ja muuta ilman pelkoa riehumisesta ympäri kauppaa. Riippuu tietysti myös isovanhempien kunnosta. Joku voisi jo jonkun 2 vuotiaan ottaa, mutta 2v on ehkä pahimmadda juoksu ka uhmaiässä enkä uskaltaisi jättää pitkäksi aikaa hoitoon. Saattaa kärsiä eniten myös eroahdistuksesta. Kyllä se 3 v on aika sopiva alaraja. Tosin yli 4 vuotiaan voisin mukaankin jo ottaa, mutta on tietysti hyvä viettää aikaa kahdenkeskenkin välillä.

Vierailija
16/33 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on kiinni suurimmaksi osaksi isovanhemmista, kuinka he jaksavat, uskovatko pärjäävänsä lasten kanssa koko viikon.

3v lle pitkä aika olla erossa. odottaisin vähintään kaksi vuotta, Silloinkin riippuu myös siitä kuinka lapset viihtyvät/läheisiä ovat isovanhempien kanssa. Että heillä olisi turvallinen olo, toisaalta nuoremman on varmaan helpompi olla kun on isosisarus mukana.

Vierailija
17/33 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 12:42"]

Itse en raaskisi vielä noin pieniä jättää. Olin itse jotain 10-12 vuotias, kun vanhempani jättivät minut isosiskon ja isonveljen hoiteisiin (olivat siis jo 23 ja 22 vuotiaita silloin). Hyvin meni se viikko.

Joten vastaisin, että sellaisen kymmenvuotiaan. Viisivuotiaalle kun viikko voi olla iäisyyden tuntuinen.

Ja silloinkin, jos isovanhemmat aidosti jaksavat hoitaa, ja lapset viihtyvät siellä noin pääsääntöisesti. Minnekään ei kivaan hoitopaikkaan en ikinä veisi.

[/quote]

WTF? Noin pieniä? 3 ja 5 v? Siis oikeesti VASTA 10 vuotiaana vois jättää, älä nyt hulluja puhu. Olet joku YLIsuojeleva mamma taas. Todellakin jos on isovanhempien kanssa tekemisissä ja tulevat toimeen, on kiva olla niiden kanssa, niin voi jättää hoitoon viikoksi. Tuskin mitään ongelmia tulee ja eiköhän isovanhemmat osaa hoitaa ongelmatilanteetkin, ovathan itsekin vanhempia.

Vierailija
18/33 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

7-8 vuotiaan.

Vierailija
19/33 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä kouluikäisen voisi jättää eli vähintään 7v.

Vierailija
20/33 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lasten ikäero on kaksi vuotta, niin sitten kun he ovat 7-vee ja 9-vee.