Kyllä nyt on raikas kesäsää +11 ja navakka tuuli
Kommentit (25)
Kivan raikasta Niin kuin näin syksyllä kuuluukin
Ihan normaali kainuulainen kesäsää siis ;-) Toisaalta kyllä nyt enempi eletään jo syksyä eikä kesää.
Panee takin päälle ja housut jalkaan sen kesäkretongin sijaan niin kummasti tarkenee.
Yöpakkasia luvattiin, siis Helsinkiin. Elokuussa.
Ilmastonmuutos?
Ei syksyllä kuulu kesäsäätä ollakaan.
Ihana viileähkö alkusyksyn sää. Nautin tästä.
Kyllä elokuu on mielestäni vielä loppukesää. Ja säät saisi olla sen mukaiset:)
Bensan hinta äkkiä ylöspäin se on ratkaisu kuumuuteen ja kylmyyteen.
Hieno kahden kuukauden kesä.. kylläpä sitä jaksaa taas virkeänä seuraavat 10kk.
Vierailija kirjoitti:
Ei syksyllä kuulu kesäsäätä ollakaan.
Kesä-heinä ja elokuu lasketaan kesäkuukausiksi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, meillä tosin oli jo toukokuussa ihanan lämpöistä ja varsinkin se Suomen kesän valon määrä on ihana, kun talvi sitten taas on pitkä, pimeä ja usein niin märkäkin. Mutta ihanaa, että nyt riitti lämmintä .
Ja nyt nousee sieniä niin paljon kuin kerätä jaksaa, ja puolukoitakin näyttää olevan runsaasti. Pakastin täyttyy talven varalle.
Vierailija kirjoitti:
Ihana viileähkö alkusyksyn sää. Nautin tästä.
Kyllä! Oikeastaan koko elokuu on ollut aika mukava kuitenkin. Heinäkuu oli hirvittävä, ja pelkäsin että ainakin kaksi ensimmäistä elokuun viikkoa tulevat olemaan samanlaisia, mutta ainakin täällä päin helteet loppuivat kuun vaihteeseen.
Siitä huolimatta nämä syksyisen viileät tuulet ovat erittäin tervetulleita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, meillä tosin oli jo toukokuussa ihanan lämpöistä ja varsinkin se Suomen kesän valon määrä on ihana, kun talvi sitten taas on pitkä, pimeä ja usein niin märkäkin. Mutta ihanaa, että nyt riitti lämmintä .
Ja nyt nousee sieniä niin paljon kuin kerätä jaksaa, ja puolukoitakin näyttää olevan runsaasti. Pakastin täyttyy talven varalle.
Kyllä, kaupungissa oli lämmintä mutta järven tai meren äärellä (mökillä) ne lämpimät kelit alkaa vasta sitten kun vesikin lämpiää eli kovin pitkäksi lämmin jakso ei tule..
kalenterisa lukkee elokuu. on vielä kesä. siispä sorhtsit ja tpaita päälle vaan.
syyskuun alussa toppaa ja tuulipukua päälle vaikka olisi 22 varjossa
siivoa olla pittää.
😮
Ja mulla on kesäloma! Olin ajatellut telttailla ja viettää ulkoilmaelämää, kun arvelin sään hieman normalisoituvan helteiden jälkeen.
Mutta ei, nyt pidän sadetta kotosalla. Helteilläkin olin kotosalla vapaa-ajat. Verhojen takana kuumuuden lannistamana ja huonovointisena.
Nyt sitt alkoi lomani viimeiset päivät..
Vierailija kirjoitti:
Ja mulla on kesäloma! Olin ajatellut telttailla ja viettää ulkoilmaelämää, kun arvelin sään hieman normalisoituvan helteiden jälkeen.
Mutta ei, nyt pidän sadetta kotosalla. Helteilläkin olin kotosalla vapaa-ajat. Verhojen takana kuumuuden lannistamana ja huonovointisena.
Nyt sitt alkoi lomani viimeiset päivät..
Onhan niitä vedenpitäviä telttoja!
Sä vaan keksit syitä sohvalla löhnöttämiseen.
Saattaahan se vielä lämmetäkin, mutta itseäni ei kyllä haittaa tämä viileys, ihanaa kun saa melkein pitää jo peittoa päällä nukkuessa.
Elokuussa on satanut paljon ja nyt säät viileni. Ihan kiva!
Toppis päälle ja reippailemaan.
tänä vuonna se kesä kesti sen 2kk
Mä ajattelin, että lähdetään koko perhe retkelle!