Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten tukea ja rohkaista aikaisin kehittynyttä tyttöä?

Vierailija
20.09.2014 |

Itsellä ei niin minkäänlaista kokemusta. Mä olin se joukon kirppu, laiha ku heinäseiväs ja tissitkin alkoi kasvaa vasta jotain 14-vuotiaana. 

Tytär on sit ihan toista laitaa. 11-vuotias, rinnat on jo selkeästi kasvaneet (isommat ku äidillään :D Mikä nyt ei tosin paljoa vaadi...), muotoja alkanut tulla ja pituutta yli 160cm... Ei nyt sentään oo paksu. Paino on ihan normaali, mutta massaa enemmän kuin mulla aikanaan. Tai nytkään. Semmonen tavallisen painoinen pituisekseen (50kg noin) 

Ei hän valita, mutta selvästi meneillään vaihe, kun hävettää, nolottaa ja haluaisi piilottaa toisinaan itsensä koko muulta maailmalta. Vaatteet on niin löysät kuin suinkin - aina. Kesällä shorsitkin oli aina vähintään polveen saakka (myös uimashortsit). Rintsikoita ei tosiaan käytä, topin ehkä laittaa - se litistää. Kulkee koko ajan ainakin pikkuisen kumarassa ja yrittää vissiin näyttää pienemmältä kuin onkaan, vaikka puheissa kyllä haluaisi vielä kasvaa ja reilusti ja ylpeilee sillä, että on mennyt pituudessa sen viimeisenkin pojan ohi heidän luokallaan. Ja samaan aikaan näkee takuulla jo painajaisia siitä, että joutuu uimaan luokkalaisten kanssa...  

Miten tyttölasta tuetaan, kun on kehityksessä joitain paljonkin edellä? Mulla on vain päinvastaisia kokemuksia. Ei niin mitään hajua mitä siellä pään sisällä oikeasti voisi tapahtua... 

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

..

Vierailija
2/5 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko syöttänyt sille soijaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 10:25"]

Oletko syöttänyt sille soijaa?

[/quote]

En. 

Vierailija
4/5 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo nyt niin kovin paljoa ole kehityksessä edellä. Tilanne tasoittuu viimeistään ensi vuonna. Ja viimeistään parin vuoden sisään lähes kaikki luokan pojat kasvavat häntä pidemmiksi, mistä hän toisaalta saattaa myöhemmin olla vain iloinen, jos siis heterotytöstä sattuu olemaan kyse.

Vierailija
5/5 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 10:48"]

jos siis heterotytöstä sattuu olemaan kyse.

[/quote]

en menis vannomaan, että on...