Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessä levymoppia käytetään??

Vierailija
20.09.2014 |

Ostin Lidlistä tuon tarjouksessa olleen lattianpesumopin, mutta miten tuota käytetään? Eli se on ns levymoppi, jossa on irroitettava/vaihdettava mikrokuitupesin. Miten se kastellaan ja huuhdotaan, nihkeytetään kun koko talon lattiat pestään? :/ 

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän jokainen löydä itselleen sopivan siivoustavana talon ja perheen koon mukaan. Sen mukaan miten paljon sisälle kantautuu rapaa tai katupölyä, hiekkaa tai nurmikkosilppua. MIkään edellä esitellyistä pesutavoista ei yksinään sovi ihan jokaiselle.

Vierailija
22/30 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesuainetta ei kannata kauheasti suihkutella millään suihkepulloilla. Pisarat jäävät ilmaan leijumaan ja hengität ne kitusiisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 01:21"]

Mutta mites se pesuaineen käyttö sitten? Ei minusta lattiat pelkällä vedellä puhdistu.

ap

[/quote]

 

Mikrokuituliinat/mopit jo ITSESSÄÄN pesevcät pintoja ilman pesuainettakin. Siksi kun ne ovat MIKROKUITU-tuotteita.

Vierailija
24/30 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 09:02"][quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 07:47"]

Miksi ette käytä niitä oransseja öljyisen tuntuisia liinoja siinä mopissa. Ainakin puulattioille ei tarvi muuta, kun sillä puhdistaa ja siitä liinasta kyllä näkee, että hyvin puhdistaa.

[/quote]Ne eivät pese, ne öljyävät ja mahdollinen pesu on sen jälkeen yhtä helvettiä. En suosittele todellakaan kenellekään.
[/quote] Olen käyttänyt vuosia, ja kaikki ihailevat kauniita ja PUHTAITA puulattioitani. Niissä ei todellakaan ole paljon sitä öljyä.
Mutta toki suotakoon se alushousunpuntti niille, ketkä takapajulassa asuvat.

Vierailija
25/30 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä sä ostat kaupasta jotain, jota et osaa käyttää ja jota ilman olet tähänkin asti tullut hienosti toimeen....siis tarpeetonta tavaraa. Mikset ostanut uutta lankamoppia, kun se on jo hyväksi havaittu. Mikset edes googlannut levymoppia ennen ostopäätöstä?

Vierailija
26/30 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 14:22"]

Miksi ihmeessä sä ostat kaupasta jotain, jota et osaa käyttää ja jota ilman olet tähänkin asti tullut hienosti toimeen....siis tarpeetonta tavaraa. Mikset ostanut uutta lankamoppia, kun se on jo hyväksi havaittu. Mikset edes googlannut levymoppia ennen ostopäätöstä?

[/quote]Miten peset lankamoppisi? Pistätkö sen koko muovimöykyn kolisemaan pesukoneeseen? Kuinka isolta leveydeltä saat lankamopilla "pestyä" kerrallaan? Joudutko jo pienellä lattiapinta-alalla pyörittelemään sitä paljon? Miksi teet asiat niin vaikeasti ja huonosti kun asian voisi tehdä nopeasti ja fiksustikin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/30 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 09:05"]

Eiköhän jokainen löydä itselleen sopivan siivoustavana talon ja perheen koon mukaan. Sen mukaan miten paljon sisälle kantautuu rapaa tai katupölyä, hiekkaa tai nurmikkosilppua. MIkään edellä esitellyistä pesutavoista ei yksinään sovi ihan jokaiselle.

[/quote]Imurikin on olemassa ja sillä on hitsin hyvä imuroida pois hiekat ja nurmikonsilput... Niin ainakin minä teen, enkä todellakaan moppaa niitä pois. Lattioita voi myös pestä useammin kuin kerran pari vuodessa ja niihin tiloihin mihin rapaa kertyy, pitäisi voida lattia pestä kunnolla peruspesulla, ei mopilla aleta nuolemaan sellaisia pintoja.

Vierailija
28/30 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 08:58"]

Heittäkää ne levymopit menemään, niillä vain ja ainoastaan levitätte likaa. Levymopeissa on vain yksi pinta, joka osuu kokonaan lattiaan, eli sitä pitäisi olla huuhtelemassa koko ajan ettet levittäisi sitä likaa. Ja huuhtelu tekee mopista läpimörän, millä vain pilaat parkettisi. Yksikään asiansa osaava kotisiivooja ei sellaista käytä, eikä ikinä myöskään sellaista kamalaa luuttua, jossa on niitä karvoja tai kangasrepaleita - sillon kyllä lattioiden moppaamisesta tulee ikävää ja likaista puuhaa... Miten pesette tällaiset levymopit tai ne hirveät karva/kangasrepalemopit lattian pesun jälkeen? Ette ilmeisesti mitenkään?

[/quote]

 

Ne levymopit pestään käytön jälkeen ihan pesukoneessa 60 asteessa. Varsinainen ammattilainen kun et sitä tiedä. Huuhtelemaan sitä joutuu joka huoneen jälkeen, mutta toisaalta kotona ei sitä likaa irtoakaan niin paljon että siinä vielä lika leviäisi. Vaihtoehtoisesti voi ostaa useamman mopin niin ei tarvitse huuhdella, minä en ole raaskinut Sini-moppeja ostaa useampaa. Ja puristamalla se kyllä tulee niin kuivaksi, että voidaan puhua nihkeäpyyhinnästä. Oman kodin siivouksessa ei kenellekään tule jännetuppitulehdustakaan vaikka levymoppia muutaman kerran viikossa puristelee.

 

Minusta ei kotiin ole järkeä ostaa ammattilaisvälineitä, Sinin tuotteilla pärjää kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/30 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 14:29"]Kuinka isolta leveydeltä saat lankamopilla "pestyä" kerrallaan? Joudutko jo pienellä lattiapinta-alalla pyörittelemään sitä paljon? Miksi teet asiat niin vaikeasti ja huonosti kun asian voisi tehdä nopeasti ja fiksustikin?

[/quote]

 

Kotioloissa ongelma ei ole se, että mopilla pitäisi pystyä pesemään mahdollisimman iso ala yhdellä pyyhkäisyllä. Meillä on matot lattiassa (en vie niitä ulos kuin muutaman kerran vuodessa) ja mopilla pitää päästä mattojen ja huonekalujen välistä, huonekalujen jalkojen välistä ja esim. kaappien takaa pyyhkimään.

Vierailija
30/30 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 01:58"]

Itseasiassa, tiedän että oikeaoppisesti nuo mikrokuituliinat (ne vaihdettavat pesimet) pitäisi oikeasti NIHKEYTTÄÄ pussissa, jossa on tietty suhde vettä ja pesuainetta, olikohan että tunti pitäisi siellä pussissa nihkeyttää niitä ja niillä sitten pestä lattiat, vaihtaen uusi pesin tarvittaessa sieltä pussista... mutta en vain jaksa niin monimutkaisela tavalla nihkeyttelemään ja pesemään lattioita.

ap

[/quote]

Joo kyllä kuulostaa monimutkaiselta. Mun pitää tunnustaa, etten edes tiennyt, mikä on levymoppi:).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi