Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä voi tehdä jos toinen vanhempi varastaa lapselle ostettuja tavaroita

Vierailija
23.08.2021 |

Onko mitään tehtävissä, jos toinen kiusallaan varastaa lapselta kaiken minkä hän on toisessa kodissa saanut? Mustasukkaisuus ilmeisesti motiivina ja on siis itse myöntänyt, että aikoo pitää ne tavarat ihan kiusallaan. Pitääkö tällaista vaan kestää, ja ostaa uudet tilalle kerta toisensa jälkeen jos jotain edes vahingossa menee mukaan sinne toiseen kotiin, kysehän on kuitenkin oikeasti lapsen omaisuudesta..? Nyt on viety rannekoru, kahdet korvakorut ja penaali, lapsi ei siis saa niitä myöskään siellä toisessa kodissa käyttää. Pyysin, että anna ne siellä edes sille lapselle, minulle ei ole mitään väliä missä ostamani tavarat sijaitsevat, kunhan lapsi ne saa tietenkin.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on selkeät säännöt mitkä tavarat kuuluu meidän kotiin ja mitkä saa viedä toiseen kotiin. Ei siitä mitään tule, jos ne tavarat on aina väärässä paikassa.

Lapsella ei siis ole mitään omaa? Onko omat kännykät pikkareita myöten myös jotka vanhemmat omistaa, eikä lapsi? Lapsella ei saa olla edes omia koruja, penaaleja ja ponnareita, koska ne kuuluu joko äidille tai isälle.

Kyllä on sairaaksi mennyt touhu erovanhemmilla jos tällainen on kenenkään mielestä ihan normaalia.

Vierailija
22/67 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekisin lasun jos tilanne jatkuu tai pahenee eikä keskustelu auta. Jos lapsi on puan yli 12, yrittäisin suostutella ettei kävisi varastavalla vanhemmalla enää.

Eli vieraannuttaisit lapsen omasta vanhemmasta muutaman korun takia?

Pakkotilanteessa voisin näin tehdä. Jos toinen kiusallaan vie pikkutavaraa niin siitä ei ole pitkä matka vielä vakavampiin tekoihin. Seuraisin ainakin tarkasti tilannetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kiinnittäisi tapahtuneeseen pienintäkään huomiota. Sitähän se eksä toiminnallaan kerjää.

Mutta ap on ilmeisesti jo reagoinut juuri eksän toivomalla tavalla.

Vierailija
24/67 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö lapsi itse vaadi tavaroitaan?

Harva lapsi edes muistaa kaikkia tavaroitaan. Miehen lapsen koruja, leluja, vaatteita ja penaaleja, yms on jäänyt tänne vaikka me ei olla niitä edes varastettu. Eikä ole kukaan perään kyselly.

Vierailija
25/67 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen ehdoilla, lapsen ehdoilla. Jos hän ei noita tavaroita kaipaa antaisin olla.

Vierailija
26/67 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse erolapsi ja oli mulla sentään oikeus käyttää omia rannekoruja - tsiisus mitä vanhempia… oma napa edellä….

Olisiko aikuisille ihan okei jos töissä joku ihan vaan vähän aina varastelisi kaikkea pikkutavaraa kuten koruja? Uhrina on vielä lapsi joka ei kykene ymmärtämään vain ahdistumaan.

Vierailija
27/67 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö lapsi itse vaadi tavaroitaan?

Harva lapsi edes muistaa kaikkia tavaroitaan. Miehen lapsen koruja, leluja, vaatteita ja penaaleja, yms on jäänyt tänne vaikka me ei olla niitä edes varastettu. Eikä ole kukaan perään kyselly.

Ei kyseessä ole unohdus. Niitähän sattuu kaikille :)

Vierailija
28/67 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaan lapselle, että ei ota itselleen tärkeitä asioita mukaan, kun menee sinne. 

Vierailija
29/67 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on selkeät säännöt mitkä tavarat kuuluu meidän kotiin ja mitkä saa viedä toiseen kotiin. Ei siitä mitään tule, jos ne tavarat on aina väärässä paikassa.

Lapsella ei siis ole mitään omaa? Onko omat kännykät pikkareita myöten myös jotka vanhemmat omistaa, eikä lapsi? Lapsella ei saa olla edes omia koruja, penaaleja ja ponnareita, koska ne kuuluu joko äidille tai isälle.

Kyllä on sairaaksi mennyt touhu erovanhemmilla jos tällainen on kenenkään mielestä ihan normaalia.

Kyllä ne on lapsen tavaroita ja niiden paikka on lapsen toisessa kodissa. Tällä pyritään välttämään sitä kaaosta, että toisessa kodissa on viisi penaalia ja toisessa ei yhtään. Sitä kutsutaan ihan kasvattamiseksi ettei lapsi saa levittää niitä tavaroitaan miten häntä sattuu huvittamaan.

Vierailija
30/67 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen ehdoilla, lapsen ehdoilla. Jos hän ei noita tavaroita kaipaa antaisin olla.

Kaipaa ja on itkuinen ollut asiasta. Tavarat on viety ihan silmien edessä. Kerran myös lapsen kautta uhkaili että jos ei leikkipieno palaudu välittömästi niin vie lisää lapsen tavaroita esimerkiksi rakkaan unilelun. Lapsi joutui tämän kertomaan. Vein leikkipienon toiselle vanhemmalle heti, vaikka lapsi oli luonani… se piti saada heti sinne.

On pidetty minimissä mitä lapsi vie sinne vaikka onhan tämä sairasta ettei lapsi saa omiaan pitää. Koru jäi viimeisenä käteen vahingossa ja se vietiin heti.

Vierailija
31/67 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne on lapsen tavaroita ja niiden paikka on lapsen toisessa kodissa. Tällä pyritään välttämään sitä kaaosta, että toisessa kodissa on viisi penaalia ja toisessa ei yhtään. Sitä kutsutaan ihan kasvattamiseksi ettei lapsi saa levittää niitä tavaroitaan miten häntä sattuu huvittamaan.

Puurot ja vellit nyt sekaisin. On eri asia muistuttaa, että pitää molemmissa kodeissa yhtä penaalia ettei sitte ole koulussa ilman kuin se että

Varastaa tahallisesti rannekorun lapselta kostoksi toiselle. Etkö näe eroa? Meillä pidetään esim omat kuravaatteet, koska muuten ne on aina sekaisin ja molemmat yhdessä kodissa ja niin edelleen. Järkeä saa käyttää. Lapsi saa pitää rakkainta unileluaan kummassakin kodissa, eikä

Sitä kukaan varasta häneltä, vai saako sen varastaa ja laittaa piiloon lapselta?

Vierailija
32/67 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pieno sentään...

Vierailija
33/67 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa lapsi itse jättää tavaroitaan,koska pitää molempia paikkoja kotinaan.

Vierailija
34/67 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikosilmoitus.

Vierailija
35/67 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko mahdollista kirjoitti:

Olisipa näin mutta ei ole. Roskiin menee ja tällä siis ihan lällätellään

Vierailija
36/67 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko mahdollista kirjoitti:

Olisipa näin mutta ei ole. Roskiin menee ja tällä siis ihan lällätellään

VMP

Vierailija
37/67 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikosilmoitus.

Voiko tälläisestä tehdä?

Vierailija
38/67 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päästäisi lastani tuollaisen mielipuolen luo

Vierailija
39/67 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikosilmoitus.

Näin minäkin tekisin. Ja yhteys lastenvalvojaan tms. jonka kanssa käydään läpi huoltajuusjuttuja. Ei ole kovin vakaan oloinen aikuinen kyseessä, jos varastaa lapsen tavaroita. Onko lapsella oikeasti hyvä edes käydä tuollaisen vanhemman luona?

Vierailija
40/67 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten tavarat pitää pitää lapsella ja säästää ne kun hän antaa ne sitten omille lapsilleen. Ei saa varastaa .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi