Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko kieltää miestäni tulemasta synnytyssaliin?

Vierailija
23.08.2021 |

En haluaisi, että hän näkee sen synnytyksen ja mahdolliset repeämiset sun muut. Hyi. Hän haluaa kuitenkin ilman muuta tulla sinne mukaan. Voinko kieltää sen sairaalassa??

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit kieltää, mutta en kyllä ymmärrä miksi. Jos mies pysyy pääpuolessa, niin hän ei näe mitään repeämisiä.

Vierailija
2/24 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kieltää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit kieltää.

Oma on päätöksesi, ei muiden täällä tarvitse sitä ymmärtää!

Vierailija
4/24 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kahdesta vaimon mukana synnytyksessä enkä ole nähnyt mitään joka olisi jotenkin traumatisoinut. Kuten jo sanottu, mies pysyy siellä pääpuolessa.

Vierailija
5/24 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit kieltää. Jos sitten sallit miehen tulevan mukaan, niin voit missä vaiheessa tahansa pyytää miestä poistumaan. Synnyttäjä päättää.

Itse kyllä tykkäsin, että mies oli mukana, sillä muuten olisin joutunut olemaan pitkiä aikoja yksin.

Vierailija
6/24 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taas poljetaan lapsen isän oikeuksia. Hänen lapsi se on samalla tavalla kuin äidinkin ja isällä pitäisi olla oikeus nähdä lapsensa syntymä. Mutta äitihän tässä taas päättää tämän(kin) asian.

Vierailija
7/24 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä taas poljetaan lapsen isän oikeuksia. Hänen lapsi se on samalla tavalla kuin äidinkin ja isällä pitäisi olla oikeus nähdä lapsensa syntymä. Mutta äitihän tässä taas päättää tämän(kin) asian.

Kätilöt käskivät yhden tuttavani miehen poistumaan synnytyssalista kesken synnytyksen. Mies oli alkanut määräillä vaimoaan ja väitteli kätilöiden kanssa. Miehellä oli päässään oma suunnitelmansa synnytyksen kulusta ja kun se ei toteutunut, mies hermostui.

Vierailija
8/24 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin tuoreena isänä totean että jokaisella isällä pitää olla oikeus osallistua synnytykseen, vai miten isien olisi tarkoitus "bondata" lapsensa kanssa? Itse lähtisin kävelemään koko suhteesta ja saisi muija kasvattaa kakaran itse jos alkaisi diktatoimaan isyyden merkitystä ja kokemuksia vain itselleen.

Vierailija
9/24 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin vointi ja mieliala (tunteet) vaikuttavat kyllä merkittävästi siihen, miten synnytys etenee. Näin ollen, jos isän läsnäolo aiheuttaa äidille stressiä, on ennen kaikkea vauvan etu, että isä poistuu synnytyssalista. Stressi hidastaa ja vaikeuttaa synnytystä.

Vierailija
10/24 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti ainakin silloin, jos hän ei ole lapsen isä.

Vierailija
11/24 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kahdessa synytyksessä mukana ja suoraan sanottuna olisin mieluummin tehnyt jotakin muuta, vaikka katsonut televisiota. Tässäkin asiassa olin kuitenkin vaimoni tukena, kuten nykyaviomiehen kuuluu. Itse en synnytyksistä saanut mitään irti.

Vierailija
12/24 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas losovitut määräilee täällä. Sitten kyllä kelpaa miehen seura ja rahat kun muksu ulkona. Sairasta.

Tässäpä on hyvä esimerkki miehestä, johon kommentoija nro 9 viittaa. Synnyttäjän kokema stressi vaikeuttaa synnytystä ja niin ollen vaikuttaa myös sikiön vointiin. Mutta mitäpä se kaikkia miehiä kiinnostaa vaikka lapsi kärsisikin hapenpuutteesta synnytyksen aikana.

Vierailija
13/24 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin tuoreena isänä totean että jokaisella isällä pitää olla oikeus osallistua synnytykseen, vai miten isien olisi tarkoitus "bondata" lapsensa kanssa? Itse lähtisin kävelemään koko suhteesta ja saisi muija kasvattaa kakaran itse jos alkaisi diktatoimaan isyyden merkitystä ja kokemuksia vain itselleen.

Isien mukanaolo on varsin tuore asia. Naiset ovat tuhansien vuosien ajan synnyttäneet yhteisön muiden naisten tukemana.

Esimerkiksi 80-luvulla kun minä ja veljeni synnyimme, enemmistö isistä ei osallistunut. Isäni näki meidät ensimmäistä kertaa kun synnytyksestä oli jo kulunut useampi tunti, mutta eipä tuo ole meidän väleihimme vaikuttanut millään tavalla. Läheisiä olemme.

Vierailija
14/24 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kätilöt käskivät yhden tuttavani miehen poistumaan synnytyssalista kesken synnytyksen. Mies oli alkanut määräillä vaimoaan ja väitteli kätilöiden kanssa. Miehellä oli päässään oma suunnitelmansa synnytyksen kulusta ja kun se ei toteutunut, mies hermostui.

Tämähän on itsestään selvää, jos ei osaa käyttäytyä. AP ei tainnut tällaista ajatella. Tosi asia on se, että äiti päättää. Ei tässä ketään jalkoihin poljeta.

Vierailija
15/24 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tuon voi. Selvitä.

Mä miehelle ilmoitin, jolla tekee pahaa ihan kaikki, että minun takia siellä ei tarvitse olla. Että jos pahaa tekee niin on hyvä ja väistyy ulos. Siellä jouda heikotusta tuntevaan mieheen keskittyä.

Noh; Oli molempien lasten synnytykset alusta loppuun siinä vieressä. Helpot synnytykset ja tokkopa tosta kummallekaan mitään traumoja jäi. Istui tosin koko ajan. Ei uskaltanut nousta.

Vierailija
16/24 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isien mukanaolo on varsin tuore asia. Naiset ovat tuhansien vuosien ajan synnyttäneet yhteisön muiden naisten tukemana.

Esimerkiksi 80-luvulla kun minä ja veljeni synnyimme, enemmistö isistä ei osallistunut. Isäni näki meidät ensimmäistä kertaa kun synnytyksestä oli jo kulunut useampi tunti, mutta eipä tuo ole meidän väleihimme vaikuttanut millään tavalla. Läheisiä olemme.

No ei tämä nyt niin tuore asia ole. 80-luku on eri asia, kuin 90-luku. Jälkimmäisessä isät ovat hyvinkin olleet synnytyksissä mukana. Minulla vanhimmat lapset 90- luvulla ja nuorin 2000-luvulla syntyneitä. Kaikissa isä ollut mukana ja kylvettänyt vauvat.

Vierailija
17/24 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä pitäisi puhua enemmän. Totta kai saat synnyttäjänä päättää, kuka salissa on sinun lisäksesi. Ei kuulu kenellekään. Jos mies välittää sinusta, hän suostuu jäämään pois ilman mukinoita. Ikävä kyllä moni mies ajattelee vain itseään.

Vierailija
18/24 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isällä on myös oikeus kieltäytyä läsnäolosta ilman , että siitä syttyy kolmas maailmansota. Ja ei tästä sen enempää, ei mitään tunneside juttuja kiitos kunhan nyt vain toin julki toisenkin puolen.

Vierailija
19/24 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytys ei edennyt toivomallani tavalla. En saanut epiduraalipuudutusta ja kieltäydyin ilokaasusta. Huomasin mieheni ahdistuvan kivuistani ja pyysin, että hän poistuisi. Tuli sitten takaisin, kun vauva oli lopulta saatu ulos imukupin avulla. Pyysin kätilöä hakemaan isän ihastelemaan vauvaamme.

Vierailija
20/24 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit kieltää.

Harmi kuitenkin jos tuollaista joudut miettiä. Ei minun lapseni isä sitä alapäätä ja repeämistä tullut tuijottamaan. Oli apuna ja seurana kun tarvitsin, mutta avautumisvaiheessa ihan kehotin häntä keksimään itselleen ajankulua kun halusin itse olla vaan rauhassa suihkussa. Ponnistusvaiheessa oli sovitusti sivummalla. Otti isompaa roolia sitten kun vauva oli maailmassa ja alettiin häntä hoitamaan. Huikea kokemus molemmille, todella sääli jos isä ei olisi saanut olla mukana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi