Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies oli käynyt minulta salaa tekemässä sterilisaation

Vierailija
22.08.2021 |

Nyt olen tunnemyrskyssä. Vielä alkuvuodesta sanoin, että haluaisin ehkä vielä iltatähden. Nyt mies oli käynyt sterilisaatiossa ja sanoi kylmästi, että hänen lapset on tehty. Mitä nyt?

Kommentit (455)

Vierailija
381/455 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi naiset eivät vieläkään saa päättää miehen ruumiista.

Kävin ihan tutustumassa tähän aiheeseen netissä ja siellä todellakin on aika sekalaista tietoa.

Nainen saa sterilisaation, jos hänellä on 3 lasta tai ikää 30v vaikka mies kieltäisi. Ja yllätys yllätys, puoliso halutaankin lääkäriin mukaan sen takia, että siellä voidaan keskustella , kummalle sterilisaatio kannattaa tehdä, koska se on naiselle niin paljon hankalampi , kuin miehelle.

Itesekin olen saanut sterilisaation, mutta silloin lääkäri ei kysellyt mitään. Jos lääkäri olisi vaatinut, että mies on mukana, voi olla, että meilläkin olisi nyt mieheltä ne piuhat poikki, eikä minulta. Olin kyllä pirun kipeä pitkän aikaa sen toimenpiteen jälkeen.

Miehille toimenpide tehdään paikallispuudutuksella polikliinisesti, naisille toimenpide edellyttää nukutusta ja se tehdään leikkaussalissa.

Vierailija
382/455 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen päättää omasta kehostaan, mutta avioliitossa tämän kokoluokan asiasta olisi kyllä reilua vähintään keskustella etukäteen - vaikka se keskustelu ei sitä omaa päätöstä muuttaisikaan. Minä ymmärrän täysin miksi Ap on vihainen. Minusta mies on osoittanut vahvaa piittaamattomuutta.

Tässähän annettiin käytännössä rouvalle lupa tehdä mikä hyvänsä päätös oman mielensä mukaan ja miestä konsultoimatta tai edes etukäteen informoimatta. Siinä vaiheessa kun sterilisaatio on kokoluokkaa "ei tartte tästä edes kertoa, saati keskustella aiheesta", käytännössä kaikki muut päätökset ehkä mahdollista oman lapsen eutanasiaa lukuunottamatta ovat myös ohitettavissa olankohautuksella. Kiva parisuhde, kieltämättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/455 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehellä on oikeus olla lisääntymättä, mutta kyllä silloin, kun parisuhteessa ollaan ja perheenä, niin nämä asiat puhutaan ja sovitaan yhdessä, eikä kenenkään pitäisi tehdä tällaisia operaatioita toisen selän takana.

En voisi kuvitella tilannetta että mies steriloisi itsensä ilman että siitä olisi päätetty ensin yhdessä. Miehen sterilointi vaikuttaa suoraan minunkin elämääni siinä että tulenko saamaan enää lapsia miehen kanssa, ja tarvitseeko minun käyttää minkäänlaista ehkäisyä tulevaisuudessa.

Lapsiluvusta pitää aina päättää yhdessä, ei yksipuolisesti toisen selän takana.

Kumpa naisetkin muistaisivat tämän siinä vaiheessa ku suunnittelee ehkäsyn lopettamista siihen järjettömään vauva kuumeeseen jossa mies huijataan vamhemmaksi

Olen eri, mutta kyllä normaaleissa piireissä lähes kaikki lapset syntyy joko yhdessä suunniteltuina tai yhdessä laiminlyödyn ehkäisyn tuloksena. Minä en tunne yhtään paria jolle olisi syntynyt yllätysvauva. Yhden parin tunnen, jolle syntyi suunnittelematon vauva, koska ehkäisystä oli huolehdittu vähän sinne päin koska toinen lapsi ei ollut kummallekaan katastrofi.

Vierailija
384/455 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trolli, koska puoliso pitää ottaa mukaan selvityskäynnille.

Ei pidä.

Aijaa, minut pakotettiin sinne. Mied halusi vasektomian ja minun piti mennä allekirjoittamaan lappu. Ihan kunnalliselle. Vantaa.

Jännä, tänä vuonna vantaalla sanoin haluavani sterilisaation, lääkäri sanoi että tiedänhän että on lopullinen ratkaisu ja kysyi onko mies samaa mieltä. Ei siinä sen kummempia haastateltu.

Vierailija
385/455 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedoksi naisille: mies voi tehdä vasektomian ja te ette tule siitä koskaan tietämään jos mies ei halua. Joten keskustelu siitä mitä mieltä naiset on ettei mies kerro on puhtaasti teoreettista.

Ja tämän ketjun perusteella miesten ei ole vaikea tehdä ratkaisua kertoa vaiko ei kertoa.

Joo, ja vaimosi voi paneskella postimiestä selkäsi takana etkä sinä tule tietämään jos ei vaimosi halua. Eikä tarvitse edes perustaa omaa ketjua sen selvittämiseen kannattaako siitä kertoa.

Jotkut taas eivät näe tuollaisissa kusetuspohjaisissa ihmissuhteissa mitään järkeä vaan tekevät omat ratkaisunsa. Sekä siitä pimittämisestä että parinvalinnasta.

Vierailija
386/455 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedoksi naisille: mies voi tehdä vasektomian ja te ette tule siitä koskaan tietämään jos mies ei halua. Joten keskustelu siitä mitä mieltä naiset on ettei mies kerro on puhtaasti teoreettista.

Ja tämän ketjun perusteella miesten ei ole vaikea tehdä ratkaisua kertoa vaiko ei kertoa.

Minä olen lääkäri, ja täytyy kyllä todeta että olen rehellisesti äärimmäisen yllättynyt jos puolisoni pystyy tekemään vasektomian minulta salassa. Millaisissa parisuhteissa te oikein elätte, jos ajattelette ettei kumppani huomaa kun teillä on kivespussissa kipeät haavat?

Vierailija
387/455 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehellä on oikeus olla lisääntymättä, mutta kyllä silloin, kun parisuhteessa ollaan ja perheenä, niin nämä asiat puhutaan ja sovitaan yhdessä, eikä kenenkään pitäisi tehdä tällaisia operaatioita toisen selän takana.

En voisi kuvitella tilannetta että mies steriloisi itsensä ilman että siitä olisi päätetty ensin yhdessä. Miehen sterilointi vaikuttaa suoraan minunkin elämääni siinä että tulenko saamaan enää lapsia miehen kanssa, ja tarvitseeko minun käyttää minkäänlaista ehkäisyä tulevaisuudessa.

Kumpa naisetkin muistaisivat tämän siinä vaiheessa ku suunnittelee ehkäsyn lopettamista siihen järjettömään vauva kuumeeseen jossa mies huijataan vamhemmaksi

Olen eri, mutta kyllä normaaleissa piireissä lähes kaikki lapset syntyy joko yhdessä suunniteltuina tai yhdessä laiminlyödyn ehkäisyn tuloksena. Minä en tunne yhtään paria jolle olisi syntynyt yllätysvauva. Yhden parin tunnen, jolle syntyi suunnittelematon vauva, koska ehkäisystä oli huolehdittu vähän sinne päin koska toinen lapsi ei ollut kummallekaan katastrofi.

Kyllä, tämä ”yhdessä päättäminen” velvoittaa kumpaakin osapuolta. Ei meidänkään piireissä ole koskaan kuulunut että toinen ehkäisee tai on ehkäisemättä ilman että siitä on sovittu yhteisellä päätöksellä.

Vierailija
388/455 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä jäittäisin miehem ja tekisin lisää lapsia toisen kanssa.

Tässä näette mitä naisen rakkaus on.

Miehet: ymmärtäkää roolinne. Se on siemen ja rahat.

Ymmärtänet, että tuo jolle vastasit, oli YHDEN naisen mielipide????

Tuo nainen jättäisi steriilin miehensä ja teksi lapsia jonkun toisen kanssa.

Mutta Suomessa on pari miljoonaa muutakin naista, jotka eivät toimisi noin.

Veikkaampa, että suurempi osaa naisista on ihan eri mieltä, eli todella onnellisia, että mies ON nennyt steriloimaan itsensä.

Eivät olisi ollenkaan miestään jättämässä ja tekemässä lapsia yhtään kenellekään.

Naurettavaa julista : "Miehet, ymmärtäkää roolinne", yhden naisen mielipiteestä. Ja tuokaan nainen ei puhunut rahasta mitään, mistähän senkin tuohon vetäisit???????

Hänellä on oikeus mielipiteeseensä, mutta se ei toki ole absoluuttinen totuus,  joka pätee kaikkiin naisiin vai mitä?

Se on niitä miehiä, jotka luulee, että tekemällä lapsia nainen tulee rikkaammaksi. Ei sillä ole mitää kokemusta asiasta.

Jahas, palstanarttu laittamassa sanoja toisten suuhun.

Nainen kuluttaa vähemmän omia rahojaan tai saa samalla varallisuudella enemmän jos mies maksaa osan. Kuinka suuren osan? Se riippuu parisuhteesta ja miehestä.

Voitte vaikka verrata sitä siihen, että nainen muuttaa miehen hienoon omakotitaloon ja mies alkaa vaatimaan 50% vastikkeesta ja lainalyhennyksestä, eikä nainen saa osuutta asunnosta.

Nainen luulee että mies tulee rikkaammaksi kun se ostaa asunnon...  Ei tule, kyllä se sen maksaa.

Kas, taas miehellä on hieno omakotitalo ja naisella tuulenhuuhtoma prse. Se menee aina näin. Mikä ihmeen vimma miehillä on etsiä aina se kaikkein pienituloisin nainen puolisoksi?

Oikeassa elämässä pariskunta ostaa yhdessä asunnon, lainakin voi olla kummallakin oma ja kumpikin lyhentää sitä omaa lainaansa. Lasten hankintaa mietitään yhdessä, siinä käydään läpi kummankin työkuviot, asuminen, jopa autosta mietitään, mahtuuko sinne lastenvaunut takakonttiin. Kalenteria plarataan ja suunnitellaan, mihin vuodenaikaan lapsi olisi kiva saada. Sovitaan yhdessä, milloin jätetään ehkäisy pois. Jotkut tikuttelee ovulaatiota, mutta tasan jokainen pari panee minkä ehtii. Raskaustestejä tehdään useita.

Palstamiesten maailmassa nainen jättää aina ehkäisyn pois mitään sanomatta, tulee heti raskaaksi, haluaa eron sekä valtavat elarit ja miehen koko omaisuuden. Yksinhuoltajana kun on niin kamalan helppoa ja rahaa tulee ikkunoista ja ovista.

Vierailija
389/455 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies päätyy tonsorttiseen valintaan, niin herää kyllä kysymys mitä mahdollisesti on taustalla komunikaatiossa ja luottamuksessa ap:n suhteen...

Vierailija
390/455 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös avioliitossa ollessa tarvita molempien suostumus?

Ei tarvita. Ei puoliso määrää toisen sterilisaatiosta.

Ei määrää, mutta puolisolta kysytään aina vähintäänkin suostumus, sikäli mahdotonta tehdä sterilisaatiota salaa. Uskokoon ken tahtoo tätä aloitusta... Terv. Lääkäri

Vierailija
391/455 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten epätoivo kasvaa kun tajuavat ettei heillä ole mitään määräysvaltaa tai edes tiedonsaantioikeutta miesten oikeudesta päätyä omasta isyydestä.

Jokaisen miehen pitäisi lukea tämä ketju ja tehdä itse päätös haluaako itse päättää haluaako tulla isäksi vai luovuttaa päätösvalta naisille.

Vierailija
392/455 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, tämä ”yhdessä päättäminen” velvoittaa kumpaakin osapuolta. Ei meidänkään piireissä ole koskaan kuulunut että toinen ehkäisee tai on ehkäisemättä ilman että siitä on sovittu yhteisellä päätöksellä.

Joo, totta. Aina on yhdessä päätetty sekä ehkäisyn tarpeesta että menetelmästä. Ei ole kukaan jättänyt ehkäisyä salassa pois sen enempää kuin salassa ehkäissytkään.

Vierailija
393/455 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh, onhan tuo salaa tekeminen yksi seksuaalisen väkivallan muoto, mutta itse toimenpiteeseen hänellä täysi oikeus.

Sä mietit nyt annatko anteeksi salailun ja henkisen väkivallan ja päätät sit jatkuuko liitto.

Ei ole mikään seksuaalisen väkivallan muoto. Ihmisellä on oikeus päättää lapsiluvustaan. Hänen tuli täyteen. Ap voi hankkia lisää jonkun muun kanssa lapsia jos haluaa. Seksuaalista väkivaltaa on pakottaa toinen vanhemmaksi lapselle jota ei halua. Se on myös taloudellista väkivaltaa.

No kyllä on, ihan kuin se, että nainen jättää pillerit pois kertomatta. Näin se nyt on, sterilisaatiossa sinänsä (kuten sanottua) ei mitään paheksuttavaa.

Sinulla on ihan oma määritelmä sanalle väkivalta. Ei omasta kehostaan itse päättäminen ole väkivaltaa.

Puhuinko mä omasta kehosta päättämisestä väkivaltana? En puhunut. Henkistä väkivaltaa (seksuaalista vallankäyttöä) tässä on kertomatta jättäminen. Opettele lukemaan.

Mitä tämä sekusaalisuus tässä on?

Oletko sä tosissasi? Sä varmaan olet sitä mieltä, että seksuaalista väkivaltaa on vain raiskaus ja sitä ei tapahdu, jos on aiemminkin naitu/parisuhteessa. Mistä teitä sikiää?

Oletko sä nyt itse ihan vakavissasi? Mitä seksuaalista on siinä väkivallassa että teettää itselleen sterilisaation?

😅😂😅 Osaatko sä lukea? Jos, niin lue mitä sanoin.

Sterilisaatiossa ei ole mitään väkivaltaista, sen tekeminen salaa/kertomatta sen sijaan todellakin on.

Miten? Mikä siitä tekee väkivaltaa missään muodossa? Väkivaltaa olisi rajoittaa henkilön itsemääräämisoikeutta kieltämällä tältä mahdollisuus tehdä päätös omasta kehostaan.

Mutta kertomatta jättäminen poistaa naisen mahdollisuuden päättää omasta kehostaan, eli mahdollisuudesta tulla raskaaksi. Ettekö te oikeasti ymmärrä, että kertomatta jättäminen vaikuttaa myös sen puolison elämään? Ei parisuhteessa eletä umpiossa.

Parisuhteessa lähes kaikki valinnat vaikuttavat myös puolison elämään ja parisuhde on vapaaehtoista.

Vierailija
394/455 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei määrää, mutta puolisolta kysytään aina vähintäänkin suostumus, sikäli mahdotonta tehdä sterilisaatiota salaa. Uskokoon ken tahtoo tätä aloitusta... Terv. Lääkäri

Ei kysytä. Suositus on, että molemmat tulee vastaanotolle, mutta aina tämä ei toteudu. Jotkut lääkärit kysyy tällaisisessa tilanteessa potilaalta onko kumppani tietoinen ja samaa mieltä, jotkut ei tee edes sitä. Ja ne jotka kysyy ei yleensä millään tavalla varmista puhuuko potilas totta vai ei.

Vierailija
395/455 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten epätoivo kasvaa kun tajuavat ettei heillä ole mitään määräysvaltaa tai edes tiedonsaantioikeutta miesten oikeudesta päätyä omasta isyydestä.

Jokaisen miehen pitäisi lukea tämä ketju ja tehdä itse päätös haluaako itse päättää haluaako tulla isäksi vai luovuttaa päätösvalta naisille.

1) isäksi tuleminen on melko helppo estää käyttämällä kumia (oikein). 2) parisuhde ei tietääkseni ole pakollinen. 3) kumppanin kanssa puhuminen ei tarkoita päätösvallan luovuttamista - jos ei ymmärrä mitä eroa näillä on niin terapiaan kasvamaan aikuiseksi ja mietitään vasta sitten niitä parisuhdejuttuja.

Vierailija
396/455 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kysytä. 

Terv. Steriloitu puolisoa kuulematta

Vierailija
397/455 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivitäpä tietosi, valelääkäri. Puolison ei tarvitse olla tietoinen, eikä varsinkaan antaa mitään suostumusta. Jokaisella on sekä oikeus pitää terveystietonsa salassa että tehdä päätökset omista lääketieteellisistä toimenpiteistään. Avioliitto ei sitä asiaa muuta.

Vierailija
398/455 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä jäittäisin miehem ja tekisin lisää lapsia toisen kanssa.

Tässä näette mitä naisen rakkaus on.

Miehet: ymmärtäkää roolinne. Se on siemen ja rahat.

Ymmärtänet, että tuo jolle vastasit, oli YHDEN naisen mielipide????

Tuo nainen jättäisi steriilin miehensä ja teksi lapsia jonkun toisen kanssa.

Mutta Suomessa on pari miljoonaa muutakin naista, jotka eivät toimisi noin.

Veikkaampa, että suurempi osaa naisista on ihan eri mieltä, eli todella onnellisia, että mies ON nennyt steriloimaan itsensä.

Eivät olisi ollenkaan miestään jättämässä ja tekemässä lapsia yhtään kenellekään.

Naurettavaa julista : "Miehet, ymmärtäkää roolinne", yhden naisen mielipiteestä. Ja tuokaan nainen ei puhunut rahasta mitään, mistähän senkin tuohon vetäisit???????

Hänellä on oikeus mielipiteeseensä, mutta se ei toki ole absoluuttinen totuus,  joka pätee kaikkiin naisiin vai mitä?

Se on niitä miehiä, jotka luulee, että tekemällä lapsia nainen tulee rikkaammaksi. Ei sillä ole mitää kokemusta asiasta.

Jahas, palstanarttu laittamassa sanoja toisten suuhun.

Nainen kuluttaa vähemmän omia rahojaan tai saa samalla varallisuudella enemmän jos mies maksaa osan. Kuinka suuren osan? Se riippuu parisuhteesta ja miehestä.

Voitte vaikka verrata sitä siihen, että nainen muuttaa miehen hienoon omakotitaloon ja mies alkaa vaatimaan 50% vastikkeesta ja lainalyhennyksestä, eikä nainen saa osuutta asunnosta.

Nainen luulee että mies tulee rikkaammaksi kun se ostaa asunnon...  Ei tule, kyllä se sen maksaa.

Kas, taas miehellä on hieno omakotitalo ja naisella tuulenhuuhtoma prse. Se menee aina näin. Mikä ihmeen vimma miehillä on etsiä aina se kaikkein pienituloisin nainen puolisoksi?

Oikeassa elämässä pariskunta ostaa yhdessä asunnon, lainakin voi olla kummallakin oma ja kumpikin lyhentää sitä omaa lainaansa. Lasten hankintaa mietitään yhdessä, siinä käydään läpi kummankin työkuviot, asuminen, jopa autosta mietitään, mahtuuko sinne lastenvaunut takakonttiin. Kalenteria plarataan ja suunnitellaan, mihin vuodenaikaan lapsi olisi kiva saada. Sovitaan yhdessä, milloin jätetään ehkäisy pois. Jotkut tikuttelee ovulaatiota, mutta tasan jokainen pari panee minkä ehtii. Raskaustestejä tehdään useita.

Palstamiesten maailmassa nainen jättää aina ehkäisyn pois mitään sanomatta, tulee heti raskaaksi, haluaa eron sekä valtavat elarit ja miehen koko omaisuuden. Yksinhuoltajana kun on niin kamalan helppoa ja rahaa tulee ikkunoista ja ovista.

Tämä! Samaan olen kiinnittänyt huomiota. Jokainen tuttavapiirini pari käy kumpikin töissä, maksaa yhdessä asuntolainaa, suunnittelee lastenhankinnan ajankohdan ja lapsiluvun yhdessä jne. En tiedä missä ihmeen maailmassa nämä palstan miehet elää.

Vierailija
399/455 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1) isäksi tuleminen on melko helppo estää käyttämällä kumia (oikein). 2) parisuhde ei tietääkseni ole pakollinen. 3) kumppanin kanssa puhuminen ei tarkoita päätösvallan luovuttamista - jos ei ymmärrä mitä eroa näillä on niin terapiaan kasvamaan aikuiseksi ja mietitään vasta sitten niitä parisuhdejuttuja.

1) mies päättää mitä ehkäisyä hän käyttää

2) itsestäänselvyys jolla ei ole aiheen kanssa mitään tekemistä

3) mies päättää yksin milloin haluaa isäksi. Se ei ole neuvottelukysymys.

Asioita joiden pitäisi olla kaikille itsestäänselvyyksiä. Paitsi kontrollifriikeille.

Onneksi naisilla ei ole näihin mitään sananvaltaa tai edes keskustelupalstaa, halusi nainen sitä miten paljon tahansa.

Vierailija
400/455 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kysytä. 

Terv. Steriloitu puolisoa kuulematta

Sama. En voi olla varma kysyikö lääkäri jotain puolison mielipiteestä vai ei, mutta mitään yhteyttä ei puolisoon otettu ja olisin voinut puhua vastaanotolla ihan mitä vaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi