Helsingin yliopiston häirintäjuttu
Tietääkö joku tästä jotain enemmän? Kiinnostaisi lähinnä, että minkä tiedekunnan sisällä moista on tapahtunut
(lainaus Ilta-Sanomista):
Helsingin Sanomat kirjoittaa verkkosivuillaan, että Helsingin yliopisto on irtisanonut yhden professoreistaan.
Syy irtisanomiseen on HS:n mukaan seksuaalinen häirintä, työtehtävien laiminlyönti ja muu epäasiallinen kohtelu.
Professori kiistää häirinnän. Hänen mukaansa irtisanominen on laiton ja hän on valmistelemassa haastehakemusta käräjäoikeudelle.
Yliopiston hallintojohtaja Esa Hämäläinen kertoo HS:lle, että tapaus on poikkeuksellinen ja vakava. Häirintä on ollut Hämäläisen mukaan toistuvaa.
Häirintä ja epäasiallinen käytös on kohdistunut Hämäläisen mukaan useisiin henkilöihin.
Irtisanominen tapahtui kesäkuun lopussa.
Kommentit (27)
Voin hyvin uskoa. Tulee mieleen ensimmäisenä joku sovinisti miesvaltaisesta tiedekunnasta. Mutta se on vain viba.
Minäkin mietin, että missähän tiedekunnassa tämä on tapahtunut, utelias kun olen.
Voi kun joku kertoisi!
HY:stä tulee nykyään ihan himmeitä uutisia. Vastahan oli se outo pommiuhka ja nyt tällainen
Kun opiskelin Turussa (en yliopistossa), tutustuin baari-illan aikaan aivan perverssiin pikkumieheen, joka oli proffa tai vastaava turun yliopistossa. Siihen aikaan olin vielä kiltti tyttö, joka aina antaa jopa puhelinumeronsa, kun joku käskee antaa. Se lima soitti mulle valehtelematta kokonaisen illan eikä suostunut uskomaan että jos nainen ei ilmaannu paikalle, niin se on tehnyt oharit ja kannattaa suosiolla luovuttaa. Se limaisuus ei ollut koskettelua vaan sellaista kuvottavaa ylioptimismia ja nöyristelyä. Se oli mitättömän näköinen itseäni kaksikymmentä vuotta vanhempi velttolihainen kaljuuntuva luuseri, josta huokui alistumisesta nauttiminen. Voisin kuvitella, että se oli juuri niitä tyyppejä, jotka ejakuloi, kun joku potkii niitä. Ainakin henkisesti se oli sellainen. Silloin tuumin, että akateemiset arvot eivät tule ainakaan henkisisistä ansioista vaan tosiaankin sosiaalinen status periytyy. Mitään muuta syytä en keksinyt sille, miksi se surkea pikkumies oli tosiaan itsensä kammennut yliopiston suojatyöpaikkaan. Jäi kyllä äklö maku siitä, hyi olkoon.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 19:35"]
Kun opiskelin Turussa (en yliopistossa), tutustuin baari-illan aikaan aivan perverssiin pikkumieheen, joka oli proffa tai vastaava turun yliopistossa. Siihen aikaan olin vielä kiltti tyttö, joka aina antaa jopa puhelinumeronsa, kun joku käskee antaa. Se lima soitti mulle valehtelematta kokonaisen illan eikä suostunut uskomaan että jos nainen ei ilmaannu paikalle, niin se on tehnyt oharit ja kannattaa suosiolla luovuttaa. Se limaisuus ei ollut koskettelua vaan sellaista kuvottavaa ylioptimismia ja nöyristelyä. Se oli mitättömän näköinen itseäni kaksikymmentä vuotta vanhempi velttolihainen kaljuuntuva luuseri, josta huokui alistumisesta nauttiminen. Voisin kuvitella, että se oli juuri niitä tyyppejä, jotka ejakuloi, kun joku potkii niitä. Ainakin henkisesti se oli sellainen. Silloin tuumin, että akateemiset arvot eivät tule ainakaan henkisisistä ansioista vaan tosiaankin sosiaalinen status periytyy. Mitään muuta syytä en keksinyt sille, miksi se surkea pikkumies oli tosiaan itsensä kammennut yliopiston suojatyöpaikkaan. Jäi kyllä äklö maku siitä, hyi olkoon.
[/quote] tdk?
Kuitenkin joku hikistys joka on limaillut jo vuosikausia ja ekat tyypit, jotka kehtaa ryhtyä jatkotoimenpiteisiin.
Eikö kenelläkään ole mitään pientäkään tietoa? Täytyy kai nostaa ketju vasta maanantaina uudelleen esiin, jotta työpäivänsä täällä notkuvat akateemiset ehtivät vastaamaan
Yliopistoissa on paljon häirintää. Täytyy olla rajua, että tulee irtisanominen.
Yliopistoväki on myös kova tekemään valituksia, joten työnantaja ei uskalla riskeerata vaan pitää olla kattava todistusaineisto.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 19:59"][quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 19:35"]
[/quote] tdk?
[/quote]
eiopiskellut yliopistossa.
Eikö ketään nyt ole hgin yliopistossa häirittu? Ai niin. Av-mammojahan häiritään nuin paljon joka puolelka ettei millään voi pitää lukua kaikista.
Tässä tapauksessahan oli kyse myös töiden laiminlyönnistä, ei pelkästä häirinnästä.
Up
Muakin kiinnostaa; tosin itselläni ei ole johtolankoja annettavaksi.
Mun yhtä tuttuani oli ahdistellut joku Helsingin yliopiston tutkija, mutta en enää muista tarkemmin nimeä -- täytyykin häneltä kysellä.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 20:56"]
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 19:59"][quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 19:35"] Kun opiskelin Turussa (en yliopistossa), tutustuin baari-illan aikaan aivan perverssiin pikkumieheen, joka oli proffa tai vastaava turun yliopistossa. Siihen aikaan olin vielä kiltti tyttö, joka aina antaa jopa puhelinumeronsa, kun joku käskee antaa. Se lima soitti mulle valehtelematta kokonaisen illan eikä suostunut uskomaan että jos nainen ei ilmaannu paikalle, niin se on tehnyt oharit ja kannattaa suosiolla luovuttaa. Se limaisuus ei ollut koskettelua vaan sellaista kuvottavaa ylioptimismia ja nöyristelyä. Se oli mitättömän näköinen itseäni kaksikymmentä vuotta vanhempi velttolihainen kaljuuntuva luuseri, josta huokui alistumisesta nauttiminen. Voisin kuvitella, että se oli juuri niitä tyyppejä, jotka ejakuloi, kun joku potkii niitä. Ainakin henkisesti se oli sellainen. Silloin tuumin, että akateemiset arvot eivät tule ainakaan henkisisistä ansioista vaan tosiaankin sosiaalinen status periytyy. Mitään muuta syytä en keksinyt sille, miksi se surkea pikkumies oli tosiaan itsensä kammennut yliopiston suojatyöpaikkaan. Jäi kyllä äklö maku siitä, hyi olkoon. [/quote] tdk? [/quote] eiopiskellut yliopistossa.
[/quote]
Missä tdk:ssa se ällötys oli?
Tulee mieleen eräs mahdollinen omilta opiskeluajoilta valtiotieteellisestä, mutta varmasti noita on muuallakin.
13, tutkija ei ole sama kuin proffa...
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 21:26"]
13, tutkija ei ole sama kuin proffa...
[/quote]
Ei mutta jokainen proffa on ollut joskus tutkija...
Kuka tämä on?????