Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömät! Kuinkan monta haastattelua teillä on kuukaudessa?

Vierailija
19.09.2014 |

Ja montako hakemusta lähetätte?

Kommentit (121)

Vierailija
21/121 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kk työttömänä. Hakemuksia olen lähetellyt varmaan sata. Yksi haastattelu, ei tärpännyt. Olen kyllä päässyt tekemään oman alan sijaisuuksia, pari päivää aina kerrallaan. Niihin ei ole haasteteltu.

Vierailija
22/121 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko työppäri vaatii?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/121 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut noin vuoden työkkärin listoilla. Kaksi hakemusta olen lähetänyt koko aikana, ja puhelinhaastatteluun päässyt. Näihin vakipaikkoihin en päässyt, vaan vakinaistivat pitkäaikaisia sijaisijaan. Myodon vuoksi hakivat työntekijää. Teen pätkätöitä, joten tavallaan en ole "oikeasti työtön". Työttömyyspäiviä on vuodessa ehkä saman verran kuin vakkarityöntekijöillä lomapäiviä. Pätkätöitä joudun tekemään vielä useamman vuoden kunnes minutkin joku päivä vakinaistetaan. Minunkaltaisiani on työkkärin listalla paljon.

Vierailija
24/121 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon aikana käyn keskimäärin 7 haastattelussa, mutta työtä olisi käytännössä pakko saada parin kuukauden sisään.

Vierailija
25/121 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 18:16"]

Olen ollut noin vuoden työkkärin listoilla. Kaksi hakemusta olen lähetänyt koko aikana, ja puhelinhaastatteluun päässyt. Näihin vakipaikkoihin en päässyt, vaan vakinaistivat pitkäaikaisia sijaisijaan. Myodon vuoksi hakivat työntekijää. Teen pätkätöitä, joten tavallaan en ole "oikeasti työtön". Työttömyyspäiviä on vuodessa ehkä saman verran kuin vakkarityöntekijöillä lomapäiviä. Pätkätöitä joudun tekemään vielä useamman vuoden kunnes minutkin joku päivä vakinaistetaan. Minunkaltaisiani on työkkärin listalla paljon.

[/quote]

Lisään vielä. Nykyiseen työpaikkaani, jossa pätkätöitä teen, pääsin sattuman oikusta kun olin oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Siihen en hakenut hakemuksella vaan kävin kysymässä paikanpäällä onko töitä. Sattumalta pääsin sinne töihin vaikka en tuntenut ketään entuudestaan. Helpoiten nimittäin tuonnekkin pääsee töihin suhteilla, kun on joku joka suosittelee. 

Vierailija
26/121 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 16:07"]

Kuukaudessa? Laitetaan nyt edes realistinen aikajänne ja sanotaan että minulla on kolme haastattelua vuodessa. Hakemuksia olen lähettänyt 23.

[/quote]

23 hakemusta vuodessa? Voi luoja, ei ihme että olet työtön. Mä olin kolme kuuukautta työttömänä, lähetin noin 200 työhakemusta (ja olin aika valikoivakin, en ihan mihin tahansa töihin, vaan kahdelle aika kilapillulle alalle, joista kohtuudella työ/opiskelukokemusta). Laitoin hakemuksia avoimiin ilmoituksiin, otin yhteyttä suoraan firmoihin, laitoin cv pankkeihin tietojani jne. Sain neljän haastattelukutsua ja niiden seurauksena kaksi työtarjousta, joista paremman otin. 

Vierailija
27/121 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 19:39"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 16:07"]

Kuukaudessa? Laitetaan nyt edes realistinen aikajänne ja sanotaan että minulla on kolme haastattelua vuodessa. Hakemuksia olen lähettänyt 23.

[/quote]

23 hakemusta vuodessa? Voi luoja, ei ihme että olet työtön. Mä olin kolme kuuukautta työttömänä, lähetin noin 200 työhakemusta (ja olin aika valikoivakin, en ihan mihin tahansa töihin, vaan kahdelle aika kilapillulle alalle, joista kohtuudella työ/opiskelukokemusta). Laitoin hakemuksia avoimiin ilmoituksiin, otin yhteyttä suoraan firmoihin, laitoin cv pankkeihin tietojani jne. Sain neljän haastattelukutsua ja niiden seurauksena kaksi työtarjousta, joista paremman otin. 

[/quote]

kilapillu :D Kilpaillulle alalle siis

Vierailija
28/121 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh, miten voi olla näin vähän hakemuksia ja haastatteluja porukalla?

Itse haen vain oman alan asiantuntija-töitä PK-seudun läheisyydestä, en muista tarkalleen kuinka monta hakemusta laitan mutta joka viikko olen käynyt vähintään yhdessä haastattelussa elokuun alusta lähtien. Miten voi kuvitella löytävänsä työtä jos ei laita hakemuksia kunnolla liikkeelle? Varsinkin kun isoin kynnys on vasta edessä eli haastattelu

Vierailija
29/121 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei yhtään.

Vierailija
30/121 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 16:09"]

Hakemusten määrä vaihtelee tietysti avoimien paikkojen myötä. Kahden vuoden aikana olen päässyt haastatteluun kaksi kertaa. Minulla on sekä ammattikoulutus että akateeminen tutkinto ja yli 10v työkokemusta.

[/quote]

Siis.. Tutkimusten mukaan Suomessa alle 50% työpaikoista tehdään mitään avoimia paikkoja julkiseen hakuun. Hyvin suuriosa löytää työn ottamalla ITSE yhteyttä firmaan. Aina löytyy nettisivuilta tiedot, minne voi laittaa avoimen hakemuksen ja jos ei löydy, niin rohkeasti puhelin käteen ja kysymään minne sellaisen voi pistää.

Jos olet päässyt vain kaksi kertaa haastatteluun, nyt olisi järkevää antaa tuttujen lukea hakemuksiasi läpi ja pyydä heitä kertomaan rehellisesti missä mättää. Moni kirjoittaa liian laveasti, osa liian suppeasti, osa ei kerro mitä muuta kuin sohvalla löhöilyä on harrastanut työttömyysjakson aikana jne. 

Vierailija
31/121 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä 6-8 haastattelua oli 2013, tänä vuonna 5 tähän mennessä. Aina jään Top 3:ssa toiseksi tai kolmanneksi.

Vierailija
32/121 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin vasta työnhaun (toimistotyötä). Olen lähettänyt noin 15 hakemusta tämän viikon aikana. Tähän mennessä yksi haastattelu suoritettu ja kaksi tulossa.

Vierailija
33/121 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha ehkä yleistää tilannetta kaikkien työttömien kesken, on työttömiä ja sitten on "työttömiä" kuten akateemiset ihmiset.

Vierailija
34/121 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 20:16"]

Aloitin vasta työnhaun (toimistotyötä). Olen lähettänyt noin 15 hakemusta tämän viikon aikana. Tähän mennessä yksi haastattelu suoritettu ja kaksi tulossa.

[/quote]

Nonnin, noin sitä pitää! Tsemppiä hakuun, tolla asenteella tuskin olet kauan työttömänä! :)

Vierailija
35/121 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin sain töitä soittamalla työpaikoille ja kyselin, onko sijaisuuksia. Eipä ollut, mutta osaan sain jätettyä varmuuden vuoksi yhteystietoni. Hävetti aina soitella ja "kerjätä" töitä. Pakko vaan oli yrittää.
Lopulta mulle soitettiin sittenkin yhdestä firmasta, että vieläkö tulisin sijaiseksi. Menin ja myöhemmin minut vakinaistettiin. Toisestakin firmasta otettiin vielä yhteyttä, mutta valitsin tämän toisen paikan.
Kerroin tämän tsempiksi teille työtä etsiville. Soitelkaa ja lähetelkää avoimia hakemuksia. Joskus nimi jää mieleen.

Vierailija
36/121 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
37/121 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

36 lisää vielä, että perus työhakemuksia lähettelin toki myös, sekä omalle alalleni että ties mihin muihin, mutta haastatteluihin en päässyt. Siitä tuli tosiaan tosi epäonnistunut olo. Siinä on hankala muistaa, että oikeesti on ihan hyvä ihminen

Vierailija
38/121 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

hakemuksia pitää lähettää kymmeniä tai jopa satoja jos haluaa haastatteluita. 5 tai 6 vuodessa ei todellakaan riitä, ihan turha ihmetellä jos töitä ei sillä panostuksella löydy.

Vierailija
39/121 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 20:49"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 20:16"]

[/quote]

Nonnin, noin sitä pitää! Tsemppiä hakuun, tolla asenteella tuskin olet kauan työttömänä! :)

[/quote]Kiitos :) Mulla on ongelmana se, että jännitän haastatteluissa liikaa.

Vierailija
40/121 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pari kk työttömänä. Hakemuksia olen lähetellyt varmaan sata. Yksi haastattelu, ei tärpännyt."

On kyllä saanu naputtaa hakemuksia illasta aamuun tuollaisella määrällä.

1 kuukauden aikana 14 hakemusta joista yhteensä 5 paikkaan haastattelu. Eikö työhakemusten tarkoitus ole päästä haastatteluun vai mitä varten niitä oikein tehdään? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi