Työttömät! Kuinkan monta haastattelua teillä on kuukaudessa?
Kommentit (121)
Olen ollut vuoden sisällä kahdessa haastattelussa. Haen vain ammattini mukaisia työpaikkoja, enkä mitään kassahommia tai muita kouluttamattomalle sopivia. Lähetän hakemuksen ehkä kerran kuukaudessa.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 16:01"]
Kuka niihin alentuu
[/quote]Mitäköhän tämä tarkoittaa... Millä lailla haastatteluissa käyminen on alentavaa? Jos pääset haastatteluun asti, niin sehän on vain merkki siitä, että yhtiö on kiinnostunut sinusta. Turhauttavaa toki on jos paikkaa ei löydy, mutta en nyt sentään sanoisi alentavaa.
Kuukaudessa? Laitetaan nyt edes realistinen aikajänne ja sanotaan että minulla on kolme haastattelua vuodessa. Hakemuksia olen lähettänyt 23.
Hakemusten määrä vaihtelee tietysti avoimien paikkojen myötä. Kahden vuoden aikana olen päässyt haastatteluun kaksi kertaa. Minulla on sekä ammattikoulutus että akateeminen tutkinto ja yli 10v työkokemusta.
Jäin työttömäksi toukokuussa ja kahdessa haastattelussa olen käynyt, nyt ei ole kuulunut pitkään aikaan mitään mistään. Olisi jo into päästä töihin.
Vuoden vaihteesta olen ollut työttömänä, hakemuksia olen lähettänyt toistasataa. Viimeksi olin haastattelussa helmi/maaliskuussa. Ilmoituksia selaan päivittäin, mutta yhä vähemmän on mitään, mihin voin edes hakea. Pelkkää puhelinmyyntiä tai sitten jotain erikoisalan duuneja. Välillä pidän hausta lomaa, kun ahdistus on niin perkeleellinen.
Olen alalla, jossa ei välttämättä haastatella, joten en ole käynyt työhaastattelussa pariin vuoteen (mutta olen ollu töissä välillä). Hakemuksia en ole lähettänyt moneen kuukauteen, mutta minulla on monenlaisia suunnitelmia niin lisäkoulutuksen kuin muunkinlaisten hommien suhteen, ja olen ottanut ja otan askelia niiden edistämiseksi. (Hyvä kun luin tämän/ vastasin tähän, muistin juuri muutaman paikan, joihin pitää olla yhteydessä. :D )
Luin just uutisen, että monet, koulutetut naiset eritoten, hakee ensin aktiivisesti ja sitten vetäytyy. Mulle on käynyt myös kyllä juuri niin. Se johtuu ainakin mun kohdalla jonkinlaisesta masennuksesta ja uskonpuutteesta. Tuntui hyvältä tietää, etten ole ainut.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 16:16"]
Luin just uutisen, että monet, koulutetut naiset eritoten, hakee ensin aktiivisesti ja sitten vetäytyy. Mulle on käynyt myös kyllä juuri niin. Se johtuu ainakin mun kohdalla jonkinlaisesta masennuksesta ja uskonpuutteesta. Tuntui hyvältä tietää, etten ole ainut.
[/quote]
Jep, just noin. Tiedän että hakematta ei ainakaan saa töitä, mutta se vaan on hirveän ahdistavaa saada kuulla kuukausi toisensa jälkeen olevansa muka kelpaamaton. Aina välillä mielellään pistäisi päänsä mieluummin pensaaseen ja ajattelisi jotain ihan muuta.
t: 9
Ei tee psyykelle hyvää hakea summamutikassa paikkoja joista saa koko ajan kuulla "kiitos mutta ei kiitos." Siksi kannattaa varjella itseään eikä hakea ihan mitä tahansa. Tietysti joku kokkari tulee tällaiseen kitisemään että "orjat töihin vaikka risuja keräämään!!!1" mutta todellisuus on mitä on, se ei kitinällä miksikään muutu.
Puoli vuotta, noin 15 hakemusta ja 0 haastattelua. Kahdesta paikasta tuli "et tullut valituksi", muista ei mitään. Alalla on huonosti töitä, siksi noin vähän hakemuksia ja tuossa on jo avoimetkin hakemukset.
7 hakemusta kuukaudessa ja ei yhtään haastattelua.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 16:24"]Ei tee psyykelle hyvää hakea summamutikassa paikkoja joista saa koko ajan kuulla "kiitos mutta ei kiitos." Siksi kannattaa varjella itseään eikä hakea ihan mitä tahansa. Tietysti joku kokkari tulee tällaiseen kitisemään että "orjat töihin vaikka risuja keräämään!!!1" mutta todellisuus on mitä on, se ei kitinällä miksikään muutu.
[/quote]Ei minua ole koskaan kutsuttu muihin kuin oman alan haastatteluihin, vaikka työttömänä ollessa hain kaikkea vähänkin mahdollista. Se hakuammunta on ajanhukkaa.
Yritän laittaa kolme hakemusta viikossa. Valmistun nyt ihan kohta ja ei tosiaan kiinnostaisi joutua suoraan työttömäksi. Koko toukokuusta asti olen hakenut töitä, haastatteluun päässyt kahdesti. Alussa laitoin hakemuksia vain oman alan paikkoihin, joihin ihan tosissani tahdoin ja uskoin että voisin olla hyvä. Kesän ja syksyn edetessä taso on laskenut aika tavalla ja nyt kelpaisi jo mikä tahansa mielekäs ja edes suunnilleen omaa alaa liippaava. Kohta varmaan alan toivoa, että pääsisin edes Siwan kassalle. Totuus on etten pääse, koska mulla ei ole ennestään kassaosaamista, oon tehnyt aiemmin lähinnä toimistohommia. Näin sanoivat jo pari vuotta sitten, kun yritin päästä opintojen ohessa kassaduuniin.
Kuukaudessa? Annas kun lasken ... noin 0,1 / kk, eli tänä vuonna yksi.
Hakemuksia teen vaihtelevasti, kun omalla alalla on työpaikkoja täytetään tiettyyn aikaan vuodesta enemmän, muulloin vähemmän. Kaikkiin mahdollisiin tämän kunnan sekä lähikuntien paikkoihin olen hakemuksia laittanut, olipa paikkoja auki tai ei.
Ei vaikutusta, kun joihinkin paikkoihin on noin 100 hakijaa, joihinkin vain 3, ja valittu henkilö on ollut siinä jo niin pitkään töissä, että ammattiliitto ei enää hyväksy määräaikaisten ketjuttamista vaan on pakko täyttää vakituisesti, ja julkisena virkana laitettava yleiseen hakuun. Paras menestys eli "mitalisija" on tullut sellaisiin paikkoihin, joihin on niin kovat vaatimukset, että riittävän päteviä on vaikea tai peräti mahdotonta löytää. Eli kelpaisin sellaisiin paikkoihin, joihin kukaan muu ei suostu menemään ja joihin minunkaan kykyni eivät todellisuudessa riitä.
Olin työtön toukokuun alusta elokuun loppuun. Hain oman alan, jolle minulla ei tosin ole koulutusta, paikkoja assistenttitasosta esimiestasoon. 30 kilometrin säteeltä kotoani. Juhannuksen jälkeen olin kolme viikkoa lomalla, myös työnhakijan roolista. Haastatteluja oli työttömyysaikana 5, joista kaksi tärppäsi.
Yhtään hakemusta en ole lähettänyt neljään vuoteen, joten on luonnollista etten ole päässyt haastatteluihinkaan. Olen alistunut elinikäiseen työttömyyteen, ja sillä siisti.
0 haastattelua ja 0 hakemusta viidessä vuodessa.T.Työtön
En ole ollut haastattelussa kuukausiin. :(
Enpä ole pitkään aikaan haastatteluun päässyt, viimeksi viime vuonna... :(
Haen kaikkea sopivaa ja kiinnostavaa, määrät vaihtelee...