Poika haluaisi ostaa moottorikelkan
16v poikani ilmoitti minulle, että on katsonut käytettyjä moottorikelkkoja ja aikoo ostaa semmoisen jos tulee sopiva yksilö vastaan (kuulemma kesäsin halvempia). Pojallani on ennenstään kevarin ostamisen myötä hankittu kevarikortti. Poikani mukaan kevarikortti sisältää luvan moottorikelkan ajamiseen, joten kortti kyllä olisi. En vain tiedä annanko pojan hommata moottorikelkkaa. Hänellä on kokemusta ajamisesta mopon, sekä kevarin ansiosta, mutta yksi tuttavani menehtyi moottorikelkkaonnettomuudessa, jonka takia minua vähän pelottaa antaa hänelle lupa ostaa semmoinen. Poikani on maksanut mopon, kevarin, kortit, vakuutukset ja kaiken tämmöisen itse, sekä maksaisi moottorikelkankin itse. Hän käy joka kesä töissä, sekä tekee myös puhelinmyyntiä iltaisin ja viikonloppuisin koulun ohessa. Mitä mieltä te olette? Onko moottorikelkkailu sen vaarallisempaakaan, kuin mopoilla ajelu? Onko teillä/teidän lapsillanne moottorikelkkaa ja onko se niin hieno harrastus mitä poikani väittää?
Kommentit (3)
Tankki tyhjenee kelkassa hirvittävää vauhtia
Meidän lapset on kelkkaillut pienestä lähtien ilman haavereita. Ei kelkkailu ole vaarallista kunhan ei kohella. Se on hieno ja kuntoa kohottava harrastus.
Turvallisempi kelkka on kuin kevari.