Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jätäktö kehut sanomatta, vaikka aihetta olisi?

Vierailija
19.09.2014 |

Oletko sinä niitä, jotka eivät koskaan sano toisille mitään kehuja mistään? Joskus sitä itse miettii, että miksi sitä jääkin niin kehumisten ulkopuolelle, vaikka tunnen olevani ihan yhtä hyvä kuin muutkin. 

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 13:09"]

Lapsen ylenpalttinen ja vuolas kehuminen vääristää hänen käsitystään omasta uskomattomasta taitavuudestaan. Kun hän kasvaa isommaksi, ei noita ylisanoja kuule enää ympristöstä ja jatkuvasti tuntuu siltä kuin ei oikein riittäisi ja jatkuvasti epäonnistuisi, kun ei olekaan suurin ja kaunein. Pysykää kohtuudessa kuitenkin, vaikka lapsi onkin ihana ihmeellinen.

[/quote]

Lasta ei koskaan saa kehua aiheetta. Kehujen tulee kohdistua oikein, eli ei niin että kylläpä olet hyvä piirtäjä, vaan keskittyen siihen mikä piirroksessa on oikeasti hyvää. Tämä vain esimerkkinä.

Vierailija
2/16 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehun ja kiitän aina, kun siihen on jotain aihetta. Saatan esim. kaupan kassalle mainita hänen varsin kauniista hiuksistaan, eli ihan tuntemattomillekin. Joo, oon outo lintu. Musta vaan on kiva tuottaa hyvää mieltä, tää elämä on muutenkin ihan harmaata ja välillä syvältä sieltä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus se kateus vaan on niin suuri, ettei millään meinaa saada kehua ulos. pakotan sen sitten väkisin.

Vierailija
4/16 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkoulun opettajana kehun aina oppilaita, kun aihetta on. Kehun myös taaperoani vuolain sanoin, samoin miestäni. Muita tulee kehuttua vähemmän. Itse en koskaan kuule kehuja, paitsi mieheltä ruokapöydässä joskus.

Vierailija
5/16 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten kehun, vaikka ei olisi aihetta.

Sillä saa hämättyä toista niin saakelisti!

6/16 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei.

Toivon, että saat palautetta asioista, jotka miellyttävät muita.

On ihan tutkimustietoa, että tykkääminen lisää tykkäämistä. Positiivisen palautteen antaminen hyödyttää sekä antajaa että saajaa. Jos ihminen suuntaa positiivista palautetta esim. työkaverille, silloin kuin se on rehellistä ja aitoa, se hyödyttää usein myös koko työyhteisöä. Positiivisen palautteen antaminen ei ole keneltäkään pois.  Ja jokainen meistä tarvitsee ansaitsemiaan kehuja ja kiitoksia silloin kun on sen paikka. Kultakuorrutettu karkkipuhe eroaa aidosta hyvästä.

Vierailija
7/16 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jos aihetta on niin kehun ja kiittelen ehdottomasti! Ei kukaan kehuihin kuole, ei sanoja eikä vastaanottaja.
Tää vaa on tän kansan tyypillinen ongelma. Ketään ei voida kehua, mutta auta armias jos teet jotain väärin!! Kyllä haukkua osataa ja paskat kaataa niskaan!

Vierailija
8/16 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä annan myönteistä palautetta ja kehun, yleensä aina keksii jotain kaunista sanottavaa (ja jos sellaista ei ole, on ihan ok osata olla myös hiljaa). Nuorempana en osannut, olen sen opetellut ja nykyään se tulee ihan luonnostaan. Meillä työyhteisössä ei ole vierasta kiittää toista hyvin tehdystä työstä tai huomioida työkaverin uutta kampausta tai imartelevaa asua.

Vierailija
9/16 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole heitä. Sanon mielelläni hyvät asiat ääneen, koska tiedän miten hyvältä se tuntuu. Kuuen sellaista harvoin, kun se ei ole oikein koskaan ollut suuvun kulttuuria. Ihmiset piilottavat tunteitaan.

Sain eilen kuulla ihanan kohteliaisuuden, joka lämmittää todella. Sukulaistäti sanoi puhelimessa: sinun seurassasi on niin helppoa olla. Olet yksi niistä harvoista ihmisistä, joiden kanssa voi olla vaan vaikka päiviä ihan rauhassa.

Otan tuon todella suurena arvonantona erityisesti juuri hänen sanomanaan.

Vierailija
10/16 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta en jätä sanomatta negatiivisiakaan asioita.

Vierailija
11/16 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 12:30"]

Kyllä jos aihetta on niin kehun ja kiittelen ehdottomasti! Ei kukaan kehuihin kuole, ei sanoja eikä vastaanottaja. Tää vaa on tän kansan tyypillinen ongelma. Ketään ei voida kehua, mutta auta armias jos teet jotain väärin!! Kyllä haukkua osataa ja paskat kaataa niskaan!

[/quote]

Tämä ei liity kansakuntaan mitenkään.

Onko sinusta parempi amerikkalainen tapa olla mielin kielin jokaiselle vastaantulijalle ja sitten puhua paskaa selän takana?

Vierailija
12/16 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki jättää joskus kehun sanomatta. Sinäkin, ap. Kerro kuitenkin mistä odottaisit saavasi kehuja?

Vierailija
13/16 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse kaipaa toiseten hyväksyntää, tiedän oman arvoni muutenkin, niin en ole ketään niin kovin kehumassakaan.

V-mäisimpiä tilanteita oli kanalauman pohjien otto, kun joku koko ajan kysyi sopiiko tämä paita mulle, onko tukka hyvin, onko tää meikki hyvä. Voin sanoa jos ripsari on poskella, mutta ei mua muuten kiinnosta mitä kaverilla on päällään ja miltä se näyttää.... varisnkin kun tuollaiseen kalasteluun ei voi vastata oikein. Joko toinen loukkaantuu tai sitten se väittää että valehtelen :) Käyttäkää peiliä.

Vierailija
14/16 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus mä en kehu puolituttuja, koska pelkään vaikuttavani lipevältä. Monesti ajattelen jotakin hyvää heistä.

Vierailija
15/16 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen ylenpalttinen ja vuolas kehuminen vääristää hänen käsitystään omasta uskomattomasta taitavuudestaan. Kun hän kasvaa isommaksi, ei noita ylisanoja kuule enää ympristöstä ja jatkuvasti tuntuu siltä kuin ei oikein riittäisi ja jatkuvasti epäonnistuisi, kun ei olekaan suurin ja kaunein. Pysykää kohtuudessa kuitenkin, vaikka lapsi onkin ihana ihmeellinen.

Vierailija
16/16 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 12:55"]

Kaikki jättää joskus kehun sanomatta. Sinäkin, ap. Kerro kuitenkin mistä odottaisit saavasi kehuja?

[/quote]

En edes tiedä, kun en saa koskaan kehuja. Olisi mukava kuulla jotain vaikka sitten omasta ulkonäöstä, tai äitiydestä, tai opiskelusta... meidän kodista... Ap.

ps. En ole kehujen kalastelija.