Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieskaveri avautuu intiimisti aviokriisistään. Pitäisikö hälytyskellojen soida?

Vierailija
19.09.2014 |

Mistä tiedän, milloin hän puhuu asioistaan vain kaverina, ja milloin hänellä on taka-ajatusia? Olen vähän hämmentynyt juttujen henkilökohtaisuudesta. Hän siis kertoo hyvin intiimisti aviokriisinsä syistä ja tunteistaan. Emme kuitenkaan ole ystäviä, työkavereita vain.

Kokemuksia?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten kanssa on tosi vaikea olla ystävä. Kun välit vaimoon paranee, ystävänainen helposti heivataan mäkeen. 

Vierailija
2/20 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 12:54"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 12:37"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 12:23"]

Mulla sama tilanne. Mies työkaveri, ei varsinaista aviokriisiä, mutta vaimon kanssa kuulemma vaan *ituttaa. Oon siis kuullu nää asiat työkavereilta jo ennenku mies ne itse kerto eli on varmaan totta. Oon miettinyt tota säälipanojuttua... Mies on sanonut, ettei paneskele ympäriinsä ja tulkitsin siitä, ettei yritä kanssani sänkyyn. Nähdään kuitenkin työnulkopuolella ja ehdotti vkloppureissua. En tiedä oliko siellä tarkoitus vain jutella. Meillä siis ystävyys on kehittynyt pitkän ajan puitteissa eikä tosiaankaan alkanut millään aviokriisikeskusteluilla vaan niihin päädyttiin vasta joitakin kuukausia sitten. Mies on sanonut että tunteet ovat vähän sekaisin mutta olen ymmärtänyt ettei eroa. On niin sanonutkin että haluaa lapsen kanssa olla. Ei ole mitenkään yrittänyt uida liiveihin, kunhan halaa tms. Olen miettinyt, kuvittelenko vaan jotakin mitä ei ole vai olenko ihan sokea. En oikeasti tiedä.

[/quote]

Minäpä ystävällisestä autan.

"Ei paneskele ympäriinsä" = yrittää kyllä kanssasi sänkyyn.  

"ehdotti viikonloppureissua" = lue edellinen.

"tunteet vähän sekaisin mutta olen ymmärtänyt ettei eroa" = Ei halua erota lasten ja talolainan vuoksi mutta pillu kyllä kiinnostaa. Sinun pillu siis.

[/quote]

Vaikuttaako tää tosiaan noin selkeältä... Oon kyllä vähän miettinyt, että toi vkloppureissu kuulosti jo erikoiselta siihen nähden, että siellä vaan juteltais kavereina. Käsitin kai totaalisen väärin kun mies sanoi ettei katsele naisia, ei tartte kumeja kun ei pane muita jne. Ymmärsin, ettei ole ajatellut yrittää panna minua. Ollaan eroasioista puhuttu, mutta on sanonut ettei lapsen takia halua erota, mutta jos eroaisi niin lapsi kyllä muuttaisi hänen kanssaan ja olisi moni asia helpompi (ei tarttis vältellä kotona olemista) mutta että pitkästä liitosta ei viitsi kovin helpolla lähteä. Nyt sitten sanoi että on hänellä tunteet ja viimeaikoina ollut myllerrystä ja hankalampaa. Ollaan tunnettu muutama vuosi joista tämä viimeinen on jo mennyt vähän tiiviimmissä merkeissä ja syksyllä homma levinny jotenki käsiin puolivahingossa. Mies on kai ollut jollain lailla kiinnostunut/ihastunut jo pidempään, kuulin työkavereilta. En ollut huomannut. Tajusin vasta kun alkoi tulla kutsuja vklopuksi ja ehdotuksia yhteisistä työreissuista ja muutenkin näkemistä työn ulkopuolella. Väitti kuitenkin ettei tiedä uskaltaako lähteä drinkeille mun kanssa ettei se ala kuulostaa että yrittäs jotakin. Onko se noin ovela??? Tosin drinkeillä oon istunu aika monenkin työkaverin kanssa, vkloppuja en ole kavereiden kanssa viettänyt... Sano kanssa että mieluummin on mun kanssa ku vaimon kanssa. En jaks loputtomii vaimon haukkumista kuunnella vaikka oon ymmärrän kyllä että laiskottelu ottaa päähän mutta totesin vaan et vaimos voi olla vielä kyllsätyneempi ja ties vaikka sillä olis jo sivusuhde. Totes vaan aika välinpitämättömänä et joo nii eihän sitä tiedä kun hän on aina ns ylitöissä tai muuten vaan poissa.

Onko eroa haluaako säälipillua vai pillua muuten vaan?

Viime viikolla aloin itse miettiä, että voisihan sille antaakin jos sitä sattuisi huvittamaan mutta en todellakaan ole miehelle sanonut mitään enkä aio. Mies kyllä taitaa tulkata ystävällisyyden kiinnostukseksi ja pelkään että huomaa jotku muut merkit. Oon kai ottanut liian kirjaimellisesti miehen puheet kun ymmärsin että se en pane ympäriinsä tarkotti ettei pane muita ku vaimoa. Pieleen meni kai.

t. nro 12

[/quote]

Voi luoja! :D

Et kai sinä ole noin tyhmä/sokea? On ihastunut mutta ei mukamas yritä? Mitä nyt vaan "halailee ja kertoilee ettei tarvitse kumia". Kuule sisko hyvä, pohjustaa paljaalla panoa "jutteluviikonlopun" aikana. Ja tekstistäsi päätellen olet syvällä suossa itsekin. Onnea vaan miehellesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos välillänne ei ole säpinää, kannattaa vaan olla otettu. hän tuntuu luottavan sinuun. jos tilanne on sinusta epämiellyttävä, koita sanoa se jotenkin nätisti. saatat olla hänelle ainoa juttukumppani tällä hetkellä.

Vierailija
4/20 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hänen on pakko purkaa ajatuksiaan jollekin ja pitää sua naisena joka on empaattinen ja ymmärtää niistä jutuista. Ei ehkä voi kavereilleen puhua noin "syvällisiä". Ei mulla ainakaan vielä soi hälytyskellot.

Vierailija
5/20 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä sen tietää lähinnä siitä, että jos se yrittää sääliseksiä, se kertoo siitä kyllä jotenkin. Ja huomaathan sä, että onko sellainen  tilanne, jossa alat miettiä, tekiskö sun mieli vai ei. Jos et ala moista miettiä, se ei todennäköisesti ole vastapuolellakaan mielessä ja päinvastoin. Kommunikaatio on sellaista.

Olisin kuitenki nvarovainen myös kaveripohjalla, sillä kun tilanne aviokriisissä aikanaan ratkeaa ja asettuu jollekin kantimille, haluavat osapuolet yleensä välitellä muita jotka ovat olleet kriisissä mukana, edes kuuntelevinä korvina. Kaveruus- ja ystävyyssuhteet siis katkaistaan näihin ihmisiin, koska he muistuttavat kriisistä.

Vierailija
6/20 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänellä on ehkä tarve puhua jollekin, ja joskus vaan on helpompi puhua ihmiselle, joka ei ole ihan hirveän läheinen. Sitä paitsi usein työkavereita näkee enemmän ja useammin kuin muita ystäviä, joten jos on tarve puhua, niin työkaverit saattaa olla ensimmäisiä, joille puhua.  Itsekin puhuin omasta erostani ensimmäisenä työkavereille, joiden kanssa käyn syömässä, vaikka ei muuten pidetäkään yhteyttä kuin töissä. Ovat tosin samaa sukupuolta kuin minä, mutta ihan yhtä hyvin olisin voinut puhua myös jollekin miespuoliselle työkaverille. Tai ehkä erosta onkin helpompi puhua naisille kuin miehille, ehkä työkaverisi sen vuoksi puhuu asiata sinulle, miesten kanssa on joskus vaikea jutella näistä asioista.

Aika harva juuri eroava ihminen on hakemassa heti uutta juttua, joten en olisi huolissani että yrittää jotain. Tosin poikkeuksia aina on, mutta luulisi että siinä tapauksessa olisi suorempi.

Vierailija
7/20 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran kokemusta kun ystäväni avautu muutaman oluen jälkeen avioliitosta, lapsista, kasvatuksesta, ja raskaudesta joka meni kesken.. mies itki. Hän murtui ja minä kuuntelin. Kehui vaimoa ja lapsia. Ja mitään meidän välillä ei ikinä ole tapahtunut. Pidän molemmista paljon ja arvostan heidän avioliittoa. Kaunis perhe! Kun vaimo tästä kuuli. Tuli kamala viha ja katkeruus. Hän mollasi minunkin suhteeni omaan mieheeni. Nykyään emme pidä yhteyttä sillä vaimon mukaan mies ja nainen ei voi olla ystäviä.. tuntuu pahalle että menetin niin mahtavan ystäväpariskunnan joiden kanssa oli kiva käydä keilaamassa ja drinkeillä.
Ja vain sillä mies itki ja avautui miten raskasta välillä on kun avioliitossa on pieniä lapsia ja töissä kiirettä. Poti huonoa omaatuntoa kun ei anna riittävästi aikaa perheelle..
et varo vaan .. jos olet ystävällinen ja kuuntelia miehelle olet vaimon silmissä avioliitonrikkoja ja majdollisesti jopa huora vaikka eläisit onnellisesti omassa parisuhteessa ;)

Vierailija
8/20 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen kokenut miespuolisen ystävän menetyksen. Olimme hyviä ystäviä, kun minä olin jo naimisissa mutta hän sinkku. Puhuimme kaikesta ja mies purki minulle naishuolensa. Mutta kun kuvioon tuli oma tyttöystävä, niin mies vetäytyi meidän ystävyydestämme pois. Nykyään suhde on vain hyvää päivää kirvesvartta. Kieltämättä tulee mieleen, että "välirikko" on tapahtunut tyttöystävän toiveesta. Harmittaa. :(

Vierailija
9/20 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 11:54"]

Sen verran kokemusta kun ystäväni avautu muutaman oluen jälkeen avioliitosta, lapsista, kasvatuksesta, ja raskaudesta joka meni kesken.. mies itki. Hän murtui ja minä kuuntelin. Kehui vaimoa ja lapsia. Ja mitään meidän välillä ei ikinä ole tapahtunut. Pidän molemmista paljon ja arvostan heidän avioliittoa. Kaunis perhe! Kun vaimo tästä kuuli. Tuli kamala viha ja katkeruus. Hän mollasi minunkin suhteeni omaan mieheeni. Nykyään emme pidä yhteyttä sillä vaimon mukaan mies ja nainen ei voi olla ystäviä.. tuntuu pahalle että menetin niin mahtavan ystäväpariskunnan joiden kanssa oli kiva käydä keilaamassa ja drinkeillä. Ja vain sillä mies itki ja avautui miten raskasta välillä on kun avioliitossa on pieniä lapsia ja töissä kiirettä. Poti huonoa omaatuntoa kun ei anna riittävästi aikaa perheelle.. et varo vaan .. jos olet ystävällinen ja kuuntelia miehelle olet vaimon silmissä avioliitonrikkoja ja majdollisesti jopa huora vaikka eläisit onnellisesti omassa parisuhteessa ;)

[/quote]

Todennäköisesti vaimo tuntee miehensä paremmin kuin sinä. Jos mies ei ole ikinä ollut naisten kanssa ystävystyvää tyyppiä, ei ihmekään että vaimon hälytyskellot soi kun mies avautui sinulle. Noista asioista keskustellaan puolison kanssa tai korkeintaan parhaalle ystävälle avaudutaan. Vai olisiko sinusta ok jos sinun miehesi kertoisi teidän perheen henkilökohtaisia asioita hyvän ystävänsä vaimolle? Tuskin.

Vierailija
10/20 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 11:58"]

Minäkin olen kokenut miespuolisen ystävän menetyksen. Olimme hyviä ystäviä, kun minä olin jo naimisissa mutta hän sinkku. Puhuimme kaikesta ja mies purki minulle naishuolensa. Mutta kun kuvioon tuli oma tyttöystävä, niin mies vetäytyi meidän ystävyydestämme pois. Nykyään suhde on vain hyvää päivää kirvesvartta. Kieltämättä tulee mieleen, että "välirikko" on tapahtunut tyttöystävän toiveesta. Harmittaa. :(

[/quote]

tai sitten siitä että naishuolia ei enää ole ja mies haluaa muut asiansa keskustella mieluummin tyttöystävän kanssa.

Vierailija
11/20 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi olla hyvin mun mies. Ehkä mies kokee että sulle on helppo puhua ja kaipaa ehkä myös naisen näkökulmaa asioihin.

Vierailija
12/20 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavapiirissäni on monta eronnutta miestä, jotka ovat ottaneet ns. laastarivaimon siinä vaiheessa, kun avioliitto on ollut hajoamassa. Laastarivaimo on kuunnellut, tukenut, lohduttanut, rakastunut ja sen jälkeen antanut seksiä. Kun miehen olo on parantunut, on laastarivaimolle annettu kenkää. Varo, että sinulle ei käy niin, varsinkin, jos olette samassa työpaikassa. Kuuntele ja tue, mutta älä rakastu.

Vierailija
13/20 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama tilanne. Mies työkaveri, ei varsinaista aviokriisiä, mutta vaimon kanssa kuulemma vaan *ituttaa. Oon siis kuullu nää asiat työkavereilta jo ennenku mies ne itse kerto eli on varmaan totta. Oon miettinyt tota säälipanojuttua... Mies on sanonut, ettei paneskele ympäriinsä ja tulkitsin siitä, ettei yritä kanssani sänkyyn. Nähdään kuitenkin työnulkopuolella ja ehdotti vkloppureissua. En tiedä oliko siellä tarkoitus vain jutella. Meillä siis ystävyys on kehittynyt pitkän ajan puitteissa eikä tosiaankaan alkanut millään aviokriisikeskusteluilla vaan niihin päädyttiin vasta joitakin kuukausia sitten. Mies on sanonut että tunteet ovat vähän sekaisin mutta olen ymmärtänyt ettei eroa. On niin sanonutkin että haluaa lapsen kanssa olla. Ei ole mitenkään yrittänyt uida liiveihin, kunhan halaa tms. Olen miettinyt, kuvittelenko vaan jotakin mitä ei ole vai olenko ihan sokea. En oikeasti tiedä.

Vierailija
14/20 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

"tunteet vähän sekaisin mutta olen ymmärtänyt ettei eroa" = Ei halua erota lasten ja talolainan vuoksi mutta pillu kyllä kiinnostaa. Sinun pillu siis.

Vierailija
15/20 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin, ei kuitenkaan ole niin motivoitunut että tekisi koskaan varsinaisen aloitteen. Mutta antaa ymmärtää ja toivoo että sinä teet aloitteen, jolloin kaikki vastuu on sinulla, pahalla naisella joka vokottelee varattua. Hän vain halailee ja vihjailee vaikka maailmantappiin. Näitä on siis nähty, mutta halailua pidemmälle en ole mennyt.

[/quote]

[/quote]

Vierailija
16/20 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 12:45"]

Juuri näin, ei kuitenkaan ole niin motivoitunut että tekisi koskaan varsinaisen aloitteen. Mutta antaa ymmärtää ja toivoo että sinä teet aloitteen, jolloin kaikki vastuu on sinulla, pahalla naisella joka vokottelee varattua. Hän vain halailee ja vihjailee vaikka maailmantappiin. Näitä on siis nähty, mutta halailua pidemmälle en ole mennyt.

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Niin, ja siinä omassa vaimossa ei välttämättä ole mitään vikaa. Luultavasti vastaa kodin arjen pyörittämisestä työssäkäynnin ohella samalla kun mies vokottelee muita naisia ja käy muutenkin paljon viihteellä. Koska vaimo ilmaisee tyytymättömyytensä miehen toimintaan on hän "nalkuttava, vittumainen ämmä". Tämä taas oikeuttaa miehen hänen omasta mielestään etsimään "lohtua toisen naisen sylistä".

Vierailija
17/20 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 12:54"]

[/quote]

[/quote]

Vaikuttaako tää tosiaan noin selkeältä... Oon kyllä vähän miettinyt, että toi vkloppureissu kuulosti jo erikoiselta siihen nähden, että siellä vaan juteltais kavereina. Käsitin kai totaalisen väärin kun mies sanoi ettei katsele naisia, ei tartte kumeja kun ei pane muita jne. Ymmärsin, ettei ole ajatellut yrittää panna minua. Ollaan eroasioista puhuttu, mutta on sanonut ettei lapsen takia halua erota, mutta jos eroaisi niin lapsi kyllä muuttaisi hänen kanssaan ja olisi moni asia helpompi (ei tarttis vältellä kotona olemista) mutta että pitkästä liitosta ei viitsi kovin helpolla lähteä. Nyt sitten sanoi että on hänellä tunteet ja viimeaikoina ollut myllerrystä ja hankalampaa. Ollaan tunnettu muutama vuosi joista tämä viimeinen on jo mennyt vähän tiiviimmissä merkeissä ja syksyllä homma levinny jotenki käsiin puolivahingossa. Mies on kai ollut jollain lailla kiinnostunut/ihastunut jo pidempään, kuulin työkavereilta. En ollut huomannut. Tajusin vasta kun alkoi tulla kutsuja vklopuksi ja ehdotuksia yhteisistä työreissuista ja muutenkin näkemistä työn ulkopuolella. Väitti kuitenkin ettei tiedä uskaltaako lähteä drinkeille mun kanssa ettei se ala kuulostaa että yrittäs jotakin. Onko se noin ovela??? Tosin drinkeillä oon istunu aika monenkin työkaverin kanssa, vkloppuja en ole kavereiden kanssa viettänyt... Sano kanssa että mieluummin on mun kanssa ku vaimon kanssa. En jaks loputtomii vaimon haukkumista kuunnella vaikka oon ymmärrän kyllä että laiskottelu ottaa päähän mutta totesin vaan et vaimos voi olla vielä kyllsätyneempi ja ties vaikka sillä olis jo sivusuhde. Totes vaan aika välinpitämättömänä et joo nii eihän sitä tiedä kun hän on aina ns ylitöissä tai muuten vaan poissa.

Viime viikolla aloin itse miettiä, että voisihan sille antaakin jos sitä sattuisi huvittamaan mutta en todellakaan ole miehelle sanonut mitään enkä aio. Mies kyllä taitaa tulkata ystävällisyyden kiinnostukseksi ja pelkään että huomaa jotku muut merkit. Oon kai ottanut liian kirjaimellisesti miehen puheet kun ymmärsin että se en pane ympäriinsä tarkotti ettei pane muita ku vaimoa. Pieleen meni kai.

t. nro 12

[/quote]

Kai sä ymmärrät, että miehen vaimo ei oikeasti voi olla lasten hoitovastuuta pakoileva, jos mies on noin vapaa juoksemaan iltaisin ties missä ja tekemään viikonloppureissuja "työkavereiden" kanssa.

Vierailija
18/20 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yksi lisämauste on että ollaan siis molemmat varattuja... Paha kyllä. Virallinen selitys on että ollaan (työ)kavereita. En tiedä, aikooko tehdä aloitetta tai muuta. Edettiin halailuun vasta ihan hiljattain. Nyt ollaan alettu nähdä duunin jälkeen myös jonkun verran. Käydään kahvilla, kävelyllä, kaupassa jne. Ei kuitenkaan ainakaan vielä mitään varsinaisesti väärää olla tehty. Kunhan puhutaan. Mies kyllä jo sanoi ettei tästä ystävyydestä kerro vaimolle yhtään mitään ja oon suositellutkin että on siitä hyvin hiljaa myös töissä. TIedän riskin ettei ole joten varon ettei ole mitään kirjallista jolla pääsisi vedättämään.

Ilmeisetsi tilanne on se, että miehellä on laiska vaimo. Epäilin tätä todella pitkään ja sanoinkin ihan suoraan että epäilen valehtelevan. Mies kyllä kokkaa, siivoaa, hoitaa lasta jne. Lapsi on tosi tärkeä olen huomannut ja se onkin hieno asia. Nyt on sitten alkanut olla entistä enemmän ylitöissä ja muissa riennoissa (töihin liittyviä osittain). Juttujen perusteella vaimo vaikuttaa kyllästyneeltä enkä ihmettele. Oma kokemus on, että jos mies on kypsä niin nainen on ollut 10 kertaa kypsempi jo monta vuotta sitten. Kotityöasioista juteltiin jo kauan sitten kun miehellä ei kai vielä ollut mitään intressiä valehdella. Tosin jos oma mies olisi joka ilta jossain niin kyllä minua naisena ottaisi päähän että en ihmettele että yhteinen vkloppu (pitkästä aikaa) meni tappeluksi. Nyt mies lähti reissuun sitten yksin kun en lähtenyt mukaan. Että kai niitä hankaluuksia on oikeastikin.

Muttä tällä kuvauksella (reissuehdotukset) epäilisin ettei halua puhua vain ongelmistaan vaan ehkä yrittää jotakin muutakin. Niistä ongelmista puhutaan myös aika rajallisesti, enemmän puhutaan ihan muita asioita. Eli en ole mikään kriisivastaanotto. Jos puhuisi vain kriisistä haukkumatta vaimoa niin voisi olla ok. Vaimon haukkuminen toiselle naiselle on musta aina epäilyttävää, mutta en silti tiedä yrittääkö mies mitään. Tämä mun case ainakin nyt monen mielestä näyttäisi yrittävän.

t. Se sama 12

Vierailija
19/20 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapsi on siis päässyt jo yläasteelta, viettää vikoja vuosia himassa eli se ei tartte aktiivista hoitoa. Mies hankki sille menopelin niin pyörii illat muualla tai pelaa mutta mies haluaa nyt kuulemma sen kanssa olla kun vielä voi eikä halua mitään traumaa aiheuttaa. Minusta mies passaa lasta muutenkin, tekee sille ruuat, eväät kouluun, kesäduuniin jne.

t. 12

Vierailija
20/20 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

t. nro 12