** JOULUntähtien KESKIviikko**
Kommentit (13)
On jo vähän kiire labraan, kun pissanäytekin on jo valmiina purkissa, mutta ihan pikaviesti oli pakko tulla hehkuttamaan!!!! Eilen siis Tuukka Tarkkilan ultra ja kaikki masuasukilla hyvin + kohdunsuu ihan normaali (eli supistelut eivät olleet saaneet tuhoa aikaan)!!!
Tänään mulla vapaapäivä ja torstaina pääsen töihin!!! Ei vois uskoa, että töihin meno on sentään näin kivaa, mutta kyllä tää normaaliin arkeen kiinni pääseminen taas tuntui hienolta.
Tänään kampaaja ja sitten vähän (tai paljon) shoppailua tiedossa. Jee!! Aion ostaa vauvalle kaiken mikä vielä puuttuu eli patjan, petivaatteita, tutteja, uuden hoitoalustan ym. Jos vaikka käy taas niin, että joudun uudestaan vuodelepoon, niin kyllä harmittaa, että hankinnat jää miehen vastuulle. Ja ei tässä nyt itse asiassa ole niin pitkää aikaa enää vauvan syntymään. Jos syntyy yhtä aikaisin kuin poju, niin n. 9 viikkoa. Ihanaa!!! Tosin tietysti toivon, että tällä kertaa menisi lähemmäs laskettua aikaa, kun esikoisella oli kuitenkin ennenaikaisuudesta johtuva hermoston ja suoliston kehitys kesken.
No, tulipas juttua kun piti vaan pari riviä kirjoittaa.
Aurinkoista päivää täältä Pirkanmaalta kaikille jouluntähtöstä odottaville!
t. päivikki 26+1
mulla meni sit koko yö valvomiseksi, esikoinen heräs kun olin just kömpinyt takasin sänkyyn yöllä ja hain sen meidän väliin.... seurauksella ettei kukaan enää nukkunut koko yönä. Aamulla kun mies lähti töihin me taidettiin torkkua pari tuntia poitsun kanssa siinä, mutta mä ainakin tosi huonosti senkin. Eli unisaldo oli vaan 1+2h koko viime yöltä..... ;(
Tänään en nuku päiväunia vaikka miten väsyttäis. Ei oo kivaa yöllä kukkua sit yksinään, eikä senpuoleen kolmisinkaan!
Tulkaa kirjoittelemaan ahkerasti luettavaa. Tänään ehdin jopa täällä taustalla ainakin kurkkia!
Mukavaa päivänalkua kaikille!!
äitikuu
Eilen koisin sellaset 2h illalla " päiväunia" ja sitten kävin puol 12 taas kosimaan ja aamulla puoli kuusi oli herätys!
Nyt on taas niin voittajaolo, ettei mitään järkeä! Nukkuminen kannattaa, muuten on näppiksenkuva otassa töissä ;)
Onkos täällä kukaan hankkinut vielä rattaita? Vai onko jo ennestään?
Me ollaan avokin kanssa mietitty, että kohtapuolin voisi yhdistelmärattaat hommata, ettei tule liian kallista piikkiä viimetinkaan. (kun joutuu muutakin tässä hankkimaan muksulle) Onneksi vaatteita on jo läjäpäin saatuna ja ostettuna kirppikseltä. (eli ei joudu niitä pahemmin hommaamaan vähään aikaan) Ainut mikä olisi aika HOT, niin tuo lipasto muksun vaatteille. Meidän 53 neliön vaatekaappitilat kun pursuaa jo omista vaatteista, niin sinne ei mahdu mitään, vaikka kuinka tunkisi :) Ah tätä kaksiossa asumisen ihanuutta. Ensivuoden puolella on pakko muuttaa isompaan. (jos ei tarvitsisi hirveän suolasta hintaa maksaa näistä Hki-Vantalla olevista kämpistä)
Päivikille superonnittelut ja halaukset ultrauutisista :-D Hieno homma ja en varmastikaan osaa edes kuvitella tuota " vapauden" tuntua, mikä sulla nyt on! Nauti siitä! Kiva kun joku pääsee huomenna töihin ja minulla on viimeinen työpäivä :-D Sitten koittaa puolentoista vuoden (toivon) kotonaolon ihanauus!
Äitikuulle tsemiä tähän päivään, pujottele vaikka tulitikut silmiin jos alkaa liikaa ramasemaan ja sitten kun kello lyö sen verran, että esikko menee unille niin ei muuta kuin pehkuihin... Ellei jo aikaisemminkin!
Tilapula, se on ikuinen! Meillä on kolmio, missä kohtuullisesti kaappitilaa, mutta kas kummaa kun kaikki paikat pursuaa täyttä! Uusi lipasto on jo mietintämyssyssä, pitäis vaan saada aikaiseksi tehdä ostopäätös. Mielessä on koko ajan toivottavasti lähitulevaisuuteen ajoittuva muutto, joten tuntuu hankalalta miettiä huonekaluja kun ei uudesta kodista ole vielä tietoakaan. No, ehkäpä ne mööpelit saa sijoiteltua kotiin kuin kotiin.
Kahvista oli puhetta ja mä ainaskin tunnustaudun kahvisiepoksi! Molemmissa alkuraskauksissa on kahvi jäänyt pois, mutta maistunut jälleen keskiraskaudesta eteen päin. Nyt menee jo ihan rutiinillä töissä aamu- ja iltapäiväkaffet, saa nähdä miten käy kun jään kotiin...
Tuleva nettipimento ahdistaa minua addiktia! Lähdemme pe tai la mökille ja mun isovanhemille ymym eli olen poissa koneelta yli kaksi viikkoa!!!! Apua! Ehkäpä pitää bongata Lappeenrannasta joku nettikahvila tai kirjasto edes kerran niin pääsee kuulumisia kurkkimaan... Juu, tunnustan, olen ihan koukussa teidän kuulumisiin ;-)
Kultikutri ja neiti sintti ovat mielessä vähän väliä, voimahaleja heille sinne sairaalaan...
Nyt töihin, kirjotellaan ahkerasti tänään jookos...
Tiina 25+6
Päätinpä minäkin pitkästä aikaa kirjoitella.
Äitikuulle " voimia" hereilläpysymiseen ja parempia unenlahjoja ensi yönä! Valvomisesta yleensä sen verran, että ainakin minua melkein eniten mietityttää uuden vauvan tulossa juuri tämä valvomispuoli. Itselläni kun on jo kaksi vähän isompaa lasta (4 ja 6) ennestään, on pari viime vuotta päässyt helpommalla ja nyt muistuu mieleen nuo väsyttävät yöt ja päivät, joita pikkulasten kanssa on tullut vietettyä. Varsinkin esikoinen oli todella huono nukkuja ja yöt rahottuivat oikeastaan vasta hänen täytettyään 4v.
Tirppana kyseli vaunuostoksista. Meillä on aikaisemmat esikoiselle aikanaan hankitut yhdistelmät siinä kunnossa, että on pitänyt jo pitkään viedä ne kierrätyskeskukseen tai muuhun vastaavaan. Eli uudet pitäisi hankkia tälle kolmannelle. On vain niin vaikea vertailla ja tehdä päätöksiä, kun tarjolla on lukemattomia vaihtoehtoja. Koko ainakin meillä vaikuttaa aika ratkaisevati asiaan eli autoon pitäisi saada helposti mahtumaan. Kertokaahan, jos on hyviä vinkkejä toimivista, mutta pieneen tilaan menevistä vaunuista.
Omaa napaa sen verran, että olo on ollut ihan kohtalaisen hyvä viime päivät. Tosin iltaisin tulee jonkin verran ilmeisesti näitä harjoitussuppareita, eivät ole kivuliaita, mutta ikäviä kuitenkin. Perjantaina pitäisi mennä neuvolaan ja täytynee ottaa asia siellä puheeksi. Töissä olen kuitenkin jaksanut ihan hyvin.
Mukavaa viikon jatkoa kaikille!
Optimus rv 23+1
kurkkailen tuolta tammenterhojen puolelta, vaikka oisin alun perin tällekin puolelle pinoutua, mulla la 29.12. mut ootan niin ettei jouluna syntyis, et jotenkin " varmuuden vuoksi" tuolla tammikuisissa kirjottelen.
vaunuista kyselit. me käytiin viime viikonloppuna varaamassa gesslainin yhdistelmät pehmeällä kopalla. molemmilla veljillä on ko vaunut (tietty vähän vanhemmat) muksuilla ollut ja ovat olleet tyytyväisiä. meillä autona fiat punto, eli pikku auto ja toisen veljen vaunuilla testattiin että nuo ainakin meidän auton takakonttiin mahtu kyljellään, ja menevät helposti matalaksi. eipä mekään paljoa vertailtu, muksutallissa kokeiltiin vain brioo ja gesslainia. oon 163 cm pitkä ja niistä brioista ei saanut sitä työntöaisaa riittävän matalaksi, eli olen alimittainen brioihin.:)
mut eipä muuta, onnellista odotusta kaikille tälläkin puolella.
tikru ja simppis 22+5
Oon täällä käynyt taustalla tiirailemassa kekusteluja... oon koukussa. Mut nyt aattelin osallistua. Meillä on esikoisella ollut käytössä Gesslein-merkkiset yhdistelmät. Ne ovat osottautuneet aivan ehdottoman käteviksi. Tavarakori niissä on ihan olematon mut muuten hyvät, kevyet työntää, helppo laittaa nippuun... Hinta tietysti on melkolailla kalleimmasta päästä eli muistaakseni kun itse ostettiin marraskuussa 2003 se oli 730 euroa.
Nyt ollaan pohdittu tuplien hankintaa kun toinen syntyy tosiaan toivottavasti vielä tämän vuoden puolella ja esikoinen on sillon vasta vajaa kolme vuotta. Ja kun olis mukava käydä joskus lenkillä... No aika näyttää miten tehdään vaunujen kanssa.
Omaa napaa sen verran et olo on nyt mitä loistavin. Päätä särki heinäkuun alusta elokuulle taukoomatta, mutta fysioterapeutti pelasti mut siltä tuskalta, nyt on mennyt jo 2 viikkoa ilman kipua. Muuten ei oo ollut mitään tuskia. Nyt rv 22+6
Nostelen ja kommentoin vielä vaunuasiaan... Meillä on 2004 Brio Novat olleet käytössä oikeastaan tähän päivään asti. Olen ihan alyttömän tyytyväinen niihin niin vaunuina kuin rattainakin. Toki pienemmät ja kevyemmät olis houkuttelevammat, mutta niissä ei nyt liene järkeä kun seuraava käyttäjä jo koputtelee masukupua. Ostin käytettyinä Brion Twinetet, joita olis tarkoitus lähteä lykkimään kun kakkonen syntyy.
Jostain syystä olen erityisen mieltynyt Brion vaunuihin, niissä vaan tuntuu olevan kaikki kohdallaan. Toimivat hyvin, korkeudet ja säädöt hyviä meille molemmille (ite 166cm, mies 183cm) ja lapselle hyvin tilaa. Lisäksi Brion kestävä ja tilava tavarakori on monen kauppareissun pelastus ja oikeastaan yksi erittäin oleellinen asia meidän käytössä. Eivät ole mitkään maailman pinimmät kokoon taitettuna, mutta muuten näppärät.
Tulipa taas tarinaa kun piti vaan nostella...
Tiina
Pikkusiskolle vielä tuosta vaunuasiasta sen verran, että myös meillä oli käytössä Brion Twinettet kahdella vanhemmalla lapsella. Ikäeroa on 1v 10 kk ja nuo kaksostenrattaat toimivat mielestäni todella hyvin ihan vauva-ajasta asti, kun lisäsi kantokopan kyytiin. Vanhempi lapsista mahtui silti talvivaatteissakin ihan hyvin istumaan. Olivat kevyet työntää kuormasta huolimatta ja meillä näitä rattaita käytettiinkin ahkerasti niin, että esikoinen oli melkein 4 v. ja nuorempi 2 v., kun vielä pidemmille kävelyreissuille otettin rattaat mukaan.
Optimus
jouluinen täälläkin, vaikken ole tänne kirjoitellutkaan, seurannut välillä kylläkin. Nyt vaunuasiat osuivat silmään... me kartoitettiin yhdistelmiä juuri viime/edellisellä viikolla ja pienimpään tilaan menivät juuri nämä mainitut Geisslenit (kirjoitettiinkohan se noin?) ja sitten Teutoniat, etenkin Teutonian Mistral malli. Geisslenit ja Teutoniat erosivat toisistaan eniten jousituksensa suhteen, Teutonian rattaat tuntuivat jäykemmiltä. En tiedä miten se vaikuttaa käyettävyyteen, varmaankin monttuisella tiellä pehmeämpi jousitus on parempi, sitten taas jos pitää esim. kallistella bussin kyytiin tms, niin jäykemmät nousee helpommin?
ihmeellistä kyllä keksitön päivä, kun en ollut toimistolla. On siellä nimittäin livennyt tuo minun monivuotinen työpaikalla voimassa ollut keksilakko. Niistä tulee ihan turhia kaloreita! No nyt raskausaikana olen sallinut keksit itselleni ja on niitä kulunutkin!! Aarhg
LEPOA Tänään siis koulutuksessa koko päivän ja nyt tulin ihan sänkyyn lepäilemään ennen illan kävelylenkkiä. Pakko ottaa välillä rauhallisesti ja pakottaa itsensä lepäämään, on se vaan niin vaikeeta kun on tottunut viipottamaan. Mahassa kuitenkin tuntuu siltä, että kannattaa vähän rauhotella.
VAUNUT Vaunuja ei olla vielä vertailtu yhtään. Mitenkähän vihjaisi miehen vanhemmille että he vois vaikka sponsoroida ne. Kuitenkin ne varmaan mielellään jotain antais, mutta jos ei sanota niille mitä se olis niin sieltä voi tulla vaikka mitä ihmeellistä tarpeetonta ... Mies pitäisi saada intoutumaan vaunukauppoihin, ehkä tässä syksyn edetessä saadaan aikaiseksi jotain sillä saralla.
RINTSIKAT niitä on sit vaikea löytää hyviä raskausaikana, vaikka täälläkin on moneen kertaan kirjoiteltu mistä niitä on löytynyt, niin ei niitä silti tunnu löytyvän sopivia, vaan koot päättyy aina C kuppiin... Yhdet hyvät nimenomaan odotusajan liivit mulla on, mutta niitä ei voi teepaidan alla käyttää. Kaikki vanhat liivit pois laskuista lukuunottamatta 3 mallia, jotka vetelee viimeisiään kokonsa puolesta.. sit niissä on kaarituet joita ei kuulemma suositella raskausaikana. Imetysliivit kannattaa kuulemma ostaa vasta kun maito nousee, kun niiden koosta ei osaa sanoa yhtään etukäteen...
Jaahas nyt lepäilen ja surffailen vähän muualla ja palaan ehkä taas illalla. Hyviä vointeja!!
Heini ja minimönkijä rv 23
RINTALIIVEISTÄ: Helsingissä on ainakin Funky Lady, josta olen löytänyt sopivat raskausajan rintaliivit. Itselläni rinnat paisuivat ihan alussa jo pari kuppia isommiksi. Funky Ladysta löysin itselleni sopivan niinkin harvinaisen koon kuin F65 (olen aika lyhyt ja pienikokoinen). Ajattelin ostaa tuolta myös imetysliivit. Olen hermostunut normikauppojen kertakaikkiaan uskomattoman suppeaan valikoimaan rintaliivejä. Normaalistikin on vaikeuksia löytää hyviä liivejä.
Nuo Funky Ladyn liivit maksavat hiukan enemmän, mutta ainakin nämä pari perusliiviä ovat olleet oikein mukavat ja ennenkaikkea tukevat. Nyt kun synnytys lähestyy olen huomannut että jopa tämä F-kuppi alkaa kiristää. En tosiaan osannut aavistaa, että rinnat voivat paisua näin paljon. Onneksi saa sitten imettää ylimääräiset kilot rinnoista pois.
Ne kahden tunnin päiväunet kostautui nyt, heräsin ehkä tunti nukahtamisen jälkeen puoli yhden aikaan ja täällä vielä kukun! Eikä edes väsytä yhtään. Vauva potki kamalasti, hyvää asentoa ei löytynyt ja pyörittyäni sängyssä tunnin tulin yöpalalle ja kurkkaamaan illan viimeiset viestit. Kamalaa, huomenna tietää että taas väsyttää sit päivällä...
Pirteää keskiviikkoa kuitenkin teille kaikille, puhallan vielä supistukset pois ja hyvää oloa tilalle *phhhhhh...*******
;)
äitikuu (jossakin rv 25-26+ välillä)