Menen tapaamaa kaveria.. jonka mies jätti.
Kaveripariskunnalla on pieniä lapsia, mies jätti naisen ja löytänyt uuden. En ole nähnyt kaveria nyt kolmeen kuukauteen, viestitelleet olemme ihan perusjuttuja. Soiteltiin ja pyysi käymään. Kuulin monelta taholta, että mies jättänyt naisen. Soitin miehelle koska olemme kavereita, mies itse kertoi ja vahvisti asian todeksi.
Nyt olen menossa tapaamaan naispuolista kaveria, hän on aika sulkeutunut, jos hän ei puhu miehen lähdöstä mitään. Miten toimin otanko asiaa esille vai en? Miten toimin vai olenko niinkun ei mitään?
Kommentit (9)
Kuulostat todella idiootilta. Et voi kysyä kaveriltasi suoraan, vaan kuuntelet juoruja ja soitat kaverin miehelle varmistaaksesi asian. Mitä jos olisi kysynyt ihan suoraan. Suosittelen olemaan ihan hiljaa erosta, mutta tuskin sä pystyt siihen.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 09:43"]Kuulostat todella idiootilta. Et voi kysyä kaveriltasi suoraan, vaan kuuntelet juoruja ja soitat kaverin miehelle varmistaaksesi asian. Mitä jos olisi kysynyt ihan suoraan. Suosittelen olemaan ihan hiljaa erosta, mutta tuskin sä pystyt siihen.
[/quote]En ollut kuullut kaverista aikoihin, sitten kuulin juoruja. Mies on lapsuuden ystäväni ja häntä minun on helpompi lähestyä. Joten soitin hänelle ja kysyin kuulumisia ja itse kertoi minulle. Naisen kanssa olen ystävystynyt miehen kautta, eikä se minun vikani ole jos olen kuullut juoruja. Nyt viestittelimme naisen kanssa, ja normaalisti kysyin voitasko nähdä ja lapset voisivat leikkiä. Hän pyysi minua kylään. Tämä on vaikea tilanne, halaanko häntä vai olenko niinkun ei mitään. En ole puhelimessa kehdanut kysyä asiasta. Enkä kysynyt mieheltäkään puhui itse.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 09:43"]Kuulostat todella idiootilta. Et voi kysyä kaveriltasi suoraan, vaan kuuntelet juoruja ja soitat kaverin miehelle varmistaaksesi asian. Mitä jos olisi kysynyt ihan suoraan. Suosittelen olemaan ihan hiljaa erosta, mutta tuskin sä pystyt siihen.
[/quote]Olet agressiivinen ja haukut aina täällä muita. Ryhdistäydy
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 09:53"]
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 09:43"]Kuulostat todella idiootilta. Et voi kysyä kaveriltasi suoraan, vaan kuuntelet juoruja ja soitat kaverin miehelle varmistaaksesi asian. Mitä jos olisi kysynyt ihan suoraan. Suosittelen olemaan ihan hiljaa erosta, mutta tuskin sä pystyt siihen. [/quote]Olet agressiivinen ja haukut aina täällä muita. Ryhdistäydy
[/quote]
Hah! Pieleen meni.
Kun kaveruutenne tausta on tuo ja jos lapset leikkivät omissa oloissaan, niin ottaisin asian puheeksi. En kertoisi juoruista, vaan sen, että olen puhunut miehen kanssa. Kaveri sitten puhuu asiasta jos haluaa, älä painosta. Kaveri on varmaan aika alamaissa, hyvä kun kyläilet.
Jos teillä on ollut tapana halata, halaat. Ellei, et halaa.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 09:53"][quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 09:43"]Kuulostat todella idiootilta. Et voi kysyä kaveriltasi suoraan, vaan kuuntelet juoruja ja soitat kaverin miehelle varmistaaksesi asian. Mitä jos olisi kysynyt ihan suoraan. Suosittelen olemaan ihan hiljaa erosta, mutta tuskin sä pystyt siihen.
[/quote]Olet agressiivinen ja haukut aina täällä muita. Ryhdistäydy
[/quote]Sitähän aloittaja miettii, kysyisikö kaverilta suoraan kun tapaavat.
Hei.
Kriisissä olevaa kannattaa yksiselitteisesti lähinnä kuunnella, ei spekuloida, analysoida jne. Vaan läsnäolevalla kuuntelulla antaa hänen purkaa sydäntään ja tuntojaan, jos hän haluaa. Kuitenkin hänen voi olla vaikea ottaa asia puheeksi. Vaikeneminen ei tarkoita, ettei olisi tarvetta puhua. On varmaan aika teeskentelyä tuossa tilanteessa puhua vain vaatteista ja kakkuresepteistä. Mitä jos kysyisit ensin avoimen kysymyksen: Hei, mitä sulle oikeasti kuuluu. Miten jakselet? Jos hän vastaa vältellen tms, voit vielä sanoa kuulleesi, että heidän parisuhteensa on päättynyt. Haluatko kertoa. Jos hän sanoo, ettei tahdo puhua asiasta, silloin sinun on kunnioitettava häntä. Puheeksi ottamisen focus ei ole sinun tarpeessasi saada tietoa/tyydyttää uteliaisuutta vaan hänen tarpeessaan saada jakaa tuntojaan ja tulla ymmärretyksi.
No älä ainakaan kysele mitään, jollei itse aloita tarinaa.