Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hermot menee - mainoksista

Vierailija
10.09.2014 |

Onko kukaan muu törmännyt tähän ilmiöön: todella monet mainostajat käyttävät kaikkia etunimiä "puhutellessaan" asiakasta mainoskirjeissään? "Leena Liisa, katso tästä uudet tarjoukset!" "Mirja Maija Ellinoora, älä unohda alennustasi!" ARGH!! Mua ottaa julmetusti aivoon se, että joku latvakakkonen on missään välissä kuvitellut hetkeäkään, että kukaan haluaisi noin pahasti iholle tunkevaa viestintää. Pelkän kutsumanimen käyttö menettelee ehkä juuri ja juuri, vaikka sekin tuntuu useimmiten todella päälleliimatulta ja teennäiseltä. Ei kai ketään normaalisti puhutella kaikilla nimillä? Mielestäni tällaista ei ennen ollut, huomasin ilmiön vasta muutama vuosi sitten. Onko täällä ketään, joka tietäisi, mistä tällainen äärimmäisen ärsyttävä tapa tulee? Ja onko täällä joku, joka pitää tuollaista puhuttelutapaa miellyttävänä?

On ehkä pienet murheet, joo, mutta julkinen avautuminen helpotti edes vähän.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin ärsyttää, mutta minua ärsyttää vielä enemmän se pelkkä kutsumanimen käyttö. Tuntuu niin laskelmoidulta tuttavallisuuden tavoittelulta markkinointitarkoituksessa. Puhuttelevat pahukset minua kuin olisin joku läheinenkin ystävä, vaikka en tunne lähettäjiä ollenkaan ja yrittävät vaan kaupata jotain.

Vierailija
2/3 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ensimmäinen mielikuva tuosta viestinnästä on iholle tunkeva toripertti, jonka kanssa ei haluaisi olla missään tekemisissä. Se sellainen, joka kipittää perässä tarjouksista huutaen, kun yrität vältellä sitä ja sen kojua. Omalta osaltani kahden nimen käyttö ärsyttää varmaan pelkkää etunimeä enemmän senkin takia, etten erityisemmin perusta toisesta nimestäni enkä siksi halua sitä hierottavan päin naamaani joka välissä.

-ap-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kuvitella, että mainostajat käyttävät jotain sellaista osoitelähdettä, josta ei kutsumanimi näy. Kaikkia nimiä käyttämällä eivät vahingossa kutsu Marjaleenaa Siljaksi (koko nimi Silja Marjaleena, toinen nimi kutsumanimi, nimi keksitty).

Tosin tää nyt on pelkkä arvaus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi