Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Suomessa yhtään hotellia, jossa joku soittaisi pianoa baarissa?

Vierailija
22.08.2021 |

Tuolla ulkomailla olen ollut parissa hotellissa, jossa pianisti on soittanut klassikoita drinkkibaarissa. Kaipaan sitä kovasti. Onko Suomessa yhtäkään hotellia, jossa voisi istua drinkki kädessä ja kuunnella pianonpimputusta?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on siinä, että tuommoinen ei rahallisesti kannata. Asiakaspaikkoja ei voisi olla kovin montaa, mutta ne vähät asiakkaat istuisivat pitkiä aikoja juoden yhden, kenties kaksi lasia viiniä. Henkilökuntaa pitäisi kuitenkin olla pöytiintarjoilun mahdollistamiseksi.

Siksi ne pianobaarit ovatkin usein hotellien yhteydessä.  Eivät ehkä yksinään kannata, mutta osana jotain klubia tai hotellia toimii hyvin.

Vierailija
42/57 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei haittaisi vaikka olisi ravintola, eikä hotellin baari. Hyvä taustamusiikki, pöytiintarjoilu, juoman ohessa tarjoiltu pikkusuolainen, rauhallinen tunnelma, hyvä viinivalikoima ja drinkit, olisin valmis maksamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ah, olikin kyse hotellin baareista. Äskeiset ravintoloita.

Useimmiten vaan ovat hotellin yhteydessä, tuskin muuten niin väliä jos vaan sellainen paikka jossain olisi olemassa.

Vierailija
44/57 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En keksi hotellia, mutta Ravintola Astorissa Tampereella on ainakin ennen koronaa ollut tiettyinä viikonpäivinä ja aikoina pianonsoittaja aulabaarissa. Sisääntulon luona on siisti baaritiskin ja pari pöytää ja se piano siinä lähellä. En tiedä onko koronan jälkeenkin jatkunut jo.

Vierailija
45/57 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä Tampereelta, niin Paapan Kapakka Hämeensillan kupeessa on jazz-pubi ja siellä soittaa vissiin joka ilta house band. Toki mukana on sitten useimmiten pari muutakin soitinta kuin pelkkä piano. Mukava tunnelma siellä on ollut mitä joskus poikkesin.

Vierailija
46/57 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paapan kapakka on kyllä kaukana tyylikkäästä ja viihtyisästä. Ihan perus kaljakuppila.

Vierailija
47/57 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, tiedoksi muillekin, että tiedustelin piano-asiaa potentiaaliselta helsinkiläiseltä hotellilta. St.Georgen ystävällinen virkailija pahoitteli, että heillä ei pianobaaria ole. Harmi. Heidän Wintergarden olisi kuin luotu tällaiseen herkkuun.

Vierailija
48/57 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin hotellin omistajat! Pianobaari pystyyn, kiitos!

Vierailija
49/57 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Minä haluan sinne pikkuruisiä suolapaloja myös. Paahtopaistileipiä, kylmäsavulohileipiä, katkarapuleipiä, munasalaattileipiä ja sillileipiä, kiitos.

Vierailija
50/57 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että. Tuollainen pianobaari olisi suosikkini ja istuisin siellä todella usein.

Vierailija
51/57 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko mä toivoa makeaa puolta drinkkien kanssa? Mulle tulis semmosina suupalan kokoisina paloina sacherkakkua, tuulihattuja kerma-mansikkatäytteellä, limepiirakkaa ja madeleine-kakkusia.

Vierailija
52/57 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs drinkkejä me tilattaisiin sinne? Mulle ainakin Bees Knees ja Pina Colada, kiitos!

Vierailija
53/57 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle voisi varata vaan kuohuviiniä kauniiseen lasiin.

Vierailija
54/57 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisään vielä, että talvella pianobaarin omaa glögiä.

Vierailija
55/57 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Långvikissa oli pianisti soittamassa kun oltiin viikonloppubrunssilla. Pari vuotta sitten tämä.

Vierailija
56/57 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hotelli mutta ravintola Savoyssa Helsingissä on oma pianisti. Antaa kyllä hyvän tunnelman hyvän ruoan lisäksi:)

Vierailija
57/57 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, mitkä muistot toitte mieleeni! Se oli Grand Hotel 30 vuotta sitten. Niin eleganttia, pahus, että olin silloin liian nuori ymmärtämään pianon soljuvaa musiikkia, nahkatuolien parkkiintunutta tuoksua, hämärää valaistusta, sikarin tuoksua, heleätä hälinää...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän