Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin seitsemästä kuolemansynnistä syyllistyt säännöllisesti?

Vierailija
19.09.2014 |

Ylpeys (turhamaisuus)
Kateus
Viha
Laiskuus
Ahneus
Ylensyönti
Himo

1. Itse syyllistyn silloin tällöin. Osittain myös suojamekanismi

2. Myönnän olevani kateellinen ajoittain, mutta pystyn myöntämään sen myös toisille.

3. Olen vapaa vihasta, mutten kokonaan. Exääni vihaan tavallaan edelleen.

4. Olen ahkera ja perusteellinen, mutta voisin olla ahkerampikin. Kyllä, olen ajoittain laiska.

5. Olen myös vähän ahne, mutten liikaa mielestäni.

6. En syö liikaa enkä ole lihava.

7. Himoitsen säännöllisesti sellaistakin, mitä en saisi, lähinnä seksuaalisesti.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Himo, laiskuus + ahneus.

Vierailija
22/25 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylpeys (turhamaisuus) Kateus Viha Laiskuus Ahneus Ylensyönti Himo

1. Ylpeä en ole, mutta turhamainen siinä kuin kuka tahansa muukin: meikkaan, kampaan ja katson miltä näytän ulos mennessä. En kyllä varsinaisesit syntisessä määrin. ;)

2. Nyt kun mies jätti ja jäin työttömäksi, olen ollut rehellisen kateellinen parille tutulle, joilla päällisin puolin ainakin menee uralla ja parisuhteessa loistavasti. Yhdelle kolmekymppiselle opiskelukaverille olen niin pirun kateellinen, että piilotin hänen päivityksensä FB:ssä uutisvirrasta. :D Mutta hän tekeekin kansainvälistä, erittäin hyväpalkkaista uraa, hänellä on rakastava mies, kaunis asunto kauniissa keskieurooppalaisessa miljoonakaupungissa, aupair, kaksi kaunista lasta, kaikki terveitä, paljon ystäviä jne. Ei tuo ole enää normaalia, eihän? :D

3. Olen vihainen eksälle ja sille muijalle, jonka vuoksi minut jätti. Nämä vihantunteet kuitenkin kuuluvat eroprosessiin, joten en koe niitä varsinaisesti synniksi. Työstän niitä jatkuvasti, ovat ajan myötä ohentuneetkin.

4. Olen laiska ja ruoskin siitä itseäni jatkuvasti. Tosin olen myös masentunut elämäntilanteeni vuoksi, joten osa eräänlaisesta saamattomuudesta ja motivaation puutteesta saattaa liittyä siihen.

5. Ahneus liittyy ehkä tiettyihin ruokiin. Esim. rahan suhteen en ole ahne.

6. Ylensyönti... No "hoidan" joskus ahdistusta ahmimalla herkkuja. Ahminta katosi vuosiksi, mutta on alkanut taas elämäntilanteen tuoman ahdistuksen vuoksi. Yleensä syön säntillisesti ja terveellisesti, olen hoikka ja hyväkuntoinen.

7. Varsinaista himoa tunnen vain seksuaalisesti, nyt kun tupakastakin pääsin eroon. Himoitsen uutta miesystävääni, ihan jatkuvasti. En kyllä koe tätä synniksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sellaista kuin synti. Se on vain sellainen luulevaisten keksimä juttu.

Vierailija
24/25 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Himo. Oikein euforinen himo oikeastaan ohjaa minua. Teen hyvin usein pienemmän hedonisti-päätökset sillä mututuntumalla, että himottaako asia. Pätee kaikkiin addiktoiviin asioihin (tupakka, kahvi ja seksi, alkoholin ja huumeet olen sentään saanut kuriin).

Vierailija
25/25 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 12:07"]

Ei ole sellaista kuin synti. Se on vain sellainen luulevaisten keksimä juttu.

[/quote]

Haukotus. Ei kaikkea tarvitse ottaa noin kirjaimellisesti. Minusta tämä oli hauska ajatusleikki. Kyllä synnin voi mieltää myös äärimmäiseksi moraaliseksi pahaksi, ilman että ajatukseen sotkee mitään jumalolentoja.

t: ateisti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi