Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suurin osa ihmisistä ovat raivostuttavia, ihan luonnostaan.

Vierailija
18.09.2014 |

Miksi ei voi näyttää vilkkua kun kääntyy tai lähtee liikenneympyrästä? Olisi ihan mukavaa saada liikenne soljumaan, eikä tarvitsisi odottaa niitä idiootteja, keitä ei olisi tarvinnut edes väistää. Olisi vaan voinut tyrkätä sen vilkun päälle. Mutta ei. Vanhukset pois ratista. Onhan se helkkarin raivosuttavaa ajaa 50 alueella 30 kun mummeli jarruttaa joka risteykseen ja katsoo ettei kolmion takaa tule ketään ja jostain risteyksestä kääntyy vasemmalle vetäen ensin tosi ison kaarteen oikealta. Joistain vanhuksista ihan ajotavan perusteella välittyy se pelko ja epävarmuus, eikö silloin voisi miettiä pyöräilyä/kävelyä jos ajo tuntuu jo itsestäkin hiukan epävarmalta? Varsinkaan kun/jos näkö ei pelaa, niin turha sinne rattiin on mennä sörkkäämään muiden eteen kun ei olla nähtykään sitä oikealta tulevaa autoa/kolmiota/punaista valoa.

Miksei siellä kaupassa voi väistää niitten kärryjen kanssa, jos ne on parkkeerattu keskelle käytävää? Samalla ehkä joristaan siihen puhelimeen ja kerrotaan päivän tapahtumia. Tai jäädään hyvänpäiväntutun kanssa jaarittelemaan kun ohhoh, pitkästä aikaa nähdään ja vielä kaupassa, jäädäänpä muiden eteen turisemaan! Jos kassalla joku tulee taakse, sen voi ystävällisesti sen kalikan laittaa siihen. Ei, missään ei sanota niin että pitää tehdä, mutta musta se on ihan vain toisen huomioimista eikä paljoa vaadi että samalla kun latoo ostoksia hihnalle niin yhdellä kädenliikkeellä saisi sen kalikankin siihen väliin. Mulle tulee hyvä mieli kun joku tekee mulle niin ja alkaa ärsyttämään jos joku ei tee niin. Toki jos et huomaa että taaksesi tulee joku, ok, ei kellään silmiä selässä ole. 

Jos tulet baariin/kioskille/kahvilaan tms, tervehditään. Se on ihan yleinen käytöstapa. Monesti on tätä (olen itse asiakaspalvelija), että ensin minä tervehdin, ja sieltä tulee "olut/limonadi/kahvi". Vai että sellainen tervehdys. Se on ihan normaalia arkipäivää, kaupan kassaa tervehditään, bussikuskia tervehditään, niin sairaanhoitajaa/taksikuskia/naapuria (oho, jotkut tekevät oikeasti niin!)/tuttuja/asiakaspalvelijoita yms. Ei ole vaikeaa. Eilenkin eräs asiakas oli tilannut jo työkaveriltani juomansa. Tervehdin häntä silti. Keskustelu meni näin: "Moi" "Öö, tilasin jo" "Kyllä, mut en kysynytkään tilausta vaan ihan vaan tervehdin" "Ai joo siis en tiennyt että ollaan jo näin tuttavallisia" "Yleensä tapaan tervehtiä asiakkaita". Siis mitä? Mä pidän asiakasta erittäin ääliönä, jos ei tervehdi.

Ja tää viel tähän lisäks vaan - joo tiedän, asiakkaat eivät itse tiedä kuinka usein tätä kuulee - mutta nyt tiedätte. Aloitetaan tästä, nykypäivänä on kuittipakko. Sitä kuittia on pakko tarjota, joko ihan vain kysymällä tai konkreettisesti tarjoamalla. Se, että tiuskitte siitä ettette perkele sitä lappua halua, ei auta. Eikä se, että töksäytätte että mulle sitä ei tarvitse koskaan tarjota. Taasko sä sitä kysyt. No en mä vieläkään sitä ota, usko jo. Ai kelpaisko tää verotukseen? Lähetä suoraan verottajalle. Joko ne hyväksyy tän verotukseen? Kuka sitä kuittia ottaa? Huoh. Tämänkin voit hoitaa sillä, että sanot kuitin halutessasi kyllä kiitos ja yllättäen jos et sitä halua, niin ei kiitos. 

Kiittäminen. Sekin on nykypäivänä erittäin hankalaa. Kun saat juoman/tuotteen käteesi/eteesi, on luontevaa sanoa kiitos. Ainankin minun mielestäni. Joistakin se on vain luontevaa ottaa tavaransa ja lähteä kiittämättä. 

Tiivistettynä. Käytöstavat. 

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpottiko?

Vierailija
2/7 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ihmisistä on niin juntteja, niin juntteja. Ei näistä kusipäistä kannata sen isompaa stressiä ottaa, nauraa vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpotti, vähän. 

Vierailija
4/7 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, ei ovat.

Vierailija
5/7 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pisteet siitä et jaksoit perustella kantasi. Mun mielestä suurin osa ihmisistä pitäis eksyttää metsään ilman mitään perusteluja.

Vierailija
6/7 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 22:17"]

Pisteet siitä et jaksoit perustella kantasi. Mun mielestä suurin osa ihmisistä pitäis eksyttää metsään ilman mitään perusteluja.

[/quote]

Sekin ois ihan jees. Joo, oli pakko kertoo tarkemmin, jos joku ymmärtäisi edes hitusen paremmin, kuin että tulisin sanomaan "ihmiset on perseestä."

Vierailija
7/7 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no jopa on onkelmat