Meikkaatko jos menet vain kauppaan?
Itse kyllä koska nään usein paljon tuttuja (yli 20v asunut samassa paikassa) ja aika paha akne ja olemattomat kulmakarvat ja mustat silmänaluset, ehkä joskus itsetunto sallii käydä vain kaupassa ilman meikkiä.
Kommentit (38)
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 16:04"]
Kyllä se vain vanhentaa jos päivittäin vetää nassuun kaikenmaailman tökötit ja tukkii ihohuokoset. Samoin käy ripsille, ne haalistuu ja ohenee.
[/quote]
Linkit tutkimuksiin jos haluat todistaa sen. Jos sun ripset on harvenneet ripsivärin seurauksena tai iho mennyt huonoon kuntoon, niin ainoa syyhän voi olla 1) allergia jollekin ainesosalle, 2) et osaa puhdistaa asianmukaisesti meikkejä. Ei niiden kanssa kuulu mennä koskaan nukkumaan ja kukaan järkevä ihminen ei käytä esim. sellaista meikkivoidetta, jossa jokin kemikaali aiheuttaa ihoärsytystä. Mut hei, edelleen kiva harhaluulo sulla.
En meikkaa. Meikeistä on ihon terveydelle ainoastaan haittaa. Koko meikkaus on tarpeetonta itsensä hidasta myrkyttämistä.
http://www.vauva.fi/keskustelu/4249101/ketju/kosmetiikan_kaytto_altistaa_hydroksyylihapolle
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 16:13"]
En meikkaa. Meikeistä on ihon terveydelle ainoastaan haittaa. Koko meikkaus on tarpeetonta itsensä hidasta myrkyttämistä.
http://www.vauva.fi/keskustelu/4249101/ketju/kosmetiikan_kaytto_altistaa_hydroksyylihapolle
[/quote]
Luonnonkosmetiikka on olemassa :)
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 15:50"]
Meikkaan päivittäin, vaikka olisin vain kotona. On kiva näyttää ihmiseltä kotonakin.
[/quote]
Aika huonosti menee jos pitää meikata näyttääkseen ihmiseltä.
http://www.yle.fi/vintti/yle.fi/akuutti/arkisto2007/010507_c.htm tuossa on kemikaalien haitoista. Ite en meikkaa niin en kärsi kyrvähtäneestä naamasta jonka on saanu aikaan meikillä. Mutta on kyllä tullu nähtyy ihmisiä jotka on vuosia sotamaalannu itteään ja illalla pesseet meikit pois niin ei se iho todellakaan ole kaunis.
En meikkaa kauppaa varten. Jotenkin outoa ajatella, ettei muka näyttäisi ihmiselle, jos ei ole meikattu! Mun itsetunto kestää sen, että näytän joskus ''rumalta''. Meikkaan silloin kun huvittaa, ei se ole mikään pakollinen asia. Ja mulla on punaiset posket, mustapäitä ja silloin tällöin finnejäkin. Sori jos nyt joku ei kestä katsoa luonnontilassa olevaa naista ja saa siitä traumoja.
En meikkaa. En meikkaa kouluun tai töihinkään. Viihteelle lähtiessä ainoastaan.
Meikkaan, mutta ei sillä nyt mitään suurempaa merkitystä mulle oo. Pystyn kyllä poistua kotoolta ilman meikkiä yms. Mutta, jos joku näyttää luonnontilassa sairaalta, oisko kysymys esim anemiasta tms? Jotenkin tulee mieleen, että jos niin sairaalta näyttää, onko varmaa ettei ole sitten joku sairaus?
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 16:16"]
http://www.yle.fi/vintti/yle.fi/akuutti/arkisto2007/010507_c.htm tuossa on kemikaalien haitoista. Ite en meikkaa niin en kärsi kyrvähtäneestä naamasta jonka on saanu aikaan meikillä. Mutta on kyllä tullu nähtyy ihmisiä jotka on vuosia sotamaalannu itteään ja illalla pesseet meikit pois niin ei se iho todellakaan ole kaunis.
[/quote]
Oi voi kun ei ymmärrys sinulla riitä. Pyysin tutkimusta siitä, että meikkien käyttäminen vanhentaa ihoa. Kaivapas mulle jostain todisteeksi pitkäaikaistutkimus siitä, että meikkaaminen vanhentaa ihoa :)
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 15:54"]Millä perusteella ei näytä ihmiseltä jos ei meikkaa?!?? Tottakai jos on vuosia vetänyt kiloittain pakkelia naamaan eikä sitten meikkaakaan niin onhan se lärvi kurpsahtanut..
[/quote]
No mä olen ainakin niin susiruma ilman meikkiä. Finnejä (akne ollut 11 vuotiaasta asti, oöen nyt 23 eikä se ole vieläkään parantunut. Tällä hetkellä "lääkityksenä" Diane Nova), aknearpia, vitivalkoinen iho, suuria ihohuokosia yms. Haluan näyttää hyvältä.
Riippuu siitä mihin kauppaan menen. Jos kävellen lähikauppoihin, niin en meikkaa. Jos autolla isommille kaupoille, niin tasoitan vähän ihoa meikkipuuterilla ja laitan myös hieman siistimmät vaatteet.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 15:56"]Jep. Olen turhamainen ja haluan näyttää hyvältä. En meikkaisi jos ei olisi tummia silmänalusia tai piirteet olisi luonnostaan sellaiset, ettei näytä koko yön valvoneelta ja kipeältä ilman meikkiä...
[/quote] sama! Mutta joskus riittää vain silmänaluset ja nenänpielet ja mahd finnit piiloon.
näytän sairaalta ilman meikkiä joten meikkaan aina. välillä harmittaa kun piti aloittaa meikkaaminen :D näyttää niin erilaiselta ilman meikkivoidetta
Meikkaan.