KOSMETIIKAN käyttö altistaa HYDROKSYYLIHAPOLLE!!!
Hydroksyylihappo, toiselta nimeltään DHMO (engl. Dihydrogen Monoxide) on tavallinen ainesosa monissa kosmetiikan tuotteissa.
Tätä voimakasta liuotinta käytetään myös mm. teollisuuden erilaisissa prosesseissa, puhdistusaineena sekä apuna torjunta-aineiden levitykseen tehotuotannossa. DHMO ei lähde kasviksista ja hedelmistä pesemälläkään. Sitä on myös annettu eläinkokeissa koe-eläimille. Aineen käyttöä ei ole rajoitettu kovinkaan tehokkaasti lainsäädännössä, ja siksi sen käyttö kaikissa eri tarkoituksissaan on melko yleistä.
Sen lisäksi, että liian suuri DHMO:n kerta-annos voi aiheuttaa kuoleman, niin DHMO:ta on löytynyt myös syöpään kuolleiden ihmisten syöpäkasvaimista merkittäviä määriä.
Ja tätä ainetta ihmiset levittävät vapaaehtoisesti jopa iholleen kosmetiikan mukana...
Lopetin meikkaamisen tähän pisteeseen. Peseytymisestäkin aion tinkiä, sillä löysin ainetta myös shampooni ja hoitoaineeni pakkausselosteista.
Täältä löytyy hydroksyylihaposta lisätietoa http://www.dhmo.org/
Eikö ihmisten terveydellä ole rahaa tahkoaville suuryrityksille mitään arvoa?
Kommentit (26)
Suomalaisten asuma-alueiden lähelläkin on tavattu kookkaita laskeuma-altaita täynnä kyseistä teollisuuskemikaalia. Joka lienee maailmassa eniten siviilikuolemia aiheuttanut kemiallinen yhdiste?
Tiedättehän että kyseessä on toiselta nimeltään ihan vaan vesi. Myös divetymonoksidiksi kutsuttu...
No ei tässä enää uskalla mitään käyttää eikä syödä/juoda kun kaikessa on vaaransa. Suosittelen kohtuutta kaikessa. Nyt raskaana käytän enemmän luomuvartalovoiteita/shampoita/hoitoaineita ja käyn harvemmin kampaajalla värjäämässä hiuksiani enkä käytä ruskettavia tuotteita mutta muuten en kyllä ala nipottamaan kaikesta. Deudorantti on myös alumiiniton nykyään.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 16:12"]
Tiedättehän että kyseessä on toiselta nimeltään ihan vaan vesi. Myös divetymonoksidiksi kutsuttu...
[/quote]
Täähän on vanhin mahdollinen hippien kusetuskeino ;)
DHMO:n pitoisuutta ei välttämättä tutkita kuolleista. Niistä syöpään kuolleista, jotka on tutkittu, kaikkien elimistöstä on löytynyt enemmän tai vähemmän DHMO:ta. Pelottavaa.
Mulle se aiheuttaa selvästi päänsärkyä. Miksaapa sitä vodkaan, rommiin tai mihin vaan niin aina tulee kaamea olo aamulla :(
Lisäksi aineen käyttö johtaa selvästi kuolemaan. Jokainen on sitä juonut, joko sellaisenaan tai ruokien ja juomien seassa, ja jokainen on myös kuollut tai kuolee :-o
:( eiks hiuksiikaan saa enää pestä?
Täällä lisää tietoa tästä KAAMEASTA kemikaalista http://hikipedia.info/wiki/Divetymonoksidi
Mielummin altistun kaikenmaailman hapoille kuin olen ruma ja altistumatta.
heh, kaikki hukkumiskuolemat johtuvat myös tästä "haposta" :) Ei kai kukaan näin halpaan mene...
Olen tehtaalla töissä. Näin siellä, kun yksi työntekijä pyyhki kuumana päivänä hikeä otsaltaan ja joi janoonsa kupista, jossa olikin hydroksyylihappoa. Sehän on kirkas ja hajuton ja mauton neste. Myöhemmin näin saman työntekijän vievän sairauslomalappua pomolle. En ehtinyt juttelemaan, joten en tiedä, miten kävi. Onneksi ei varmaankaan kauhean pahasti, kun näkyi kävelevän omin jaloin.
Tämä palsta on täynnä ilonpilaajia.
Vähän OT joo. Mutta ymmärrän kyllä, että DHMO = H2O = vesi, mutta miten niin hydroksyyliHAPPO? Mikä siitä muka hapon tekee? Mulla tosin jäi kemian opinnot kesken kun vaihdoin alaa, joten johtunee sitten siitä.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 16:43"]
Vähän OT joo. Mutta ymmärrän kyllä, että DHMO = H2O = vesi, mutta miten niin hydroksyyliHAPPO? Mikä siitä muka hapon tekee? Mulla tosin jäi kemian opinnot kesken kun vaihdoin alaa, joten johtunee sitten siitä.
[/quote]
Hapon siitä tekee se vety, joka on sitoutunut hydroksyyliryhmään.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 16:45"][quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 16:43"]
[/quote]
[/quote]
Eikö hapoissa aina oo se - COOH ryhmä? Tai multa on menny jotain ohi.
Ohis, mutta mulle tulee tästä aina mieleen se kun se koulutyttö kuoli vesipokerin seurauksena leirikoulussa, ja "asiantuntevien" iltapäivälehtien oli hyvin vaikea uskoa että se olisi mahdollista, tuntuivat pitävän suorastaan naurettavana ajatuksena.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 17:03"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 16:45"][quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 16:43"]
[/quote]
[/quote]
Eikö hapoissa aina oo se - COOH ryhmä? Tai multa on menny jotain ohi.
[/quote]
Orgaanisissa hapoissa on -COOH. Epäorgaanisissa hapoissa ei.
Hydroksyylihappo on epäorgaaninen happo.
Hyvä että tästäkin kerrotaan. Lopettakaa myös hiusvärit, kynsilakat ja -lisäkkeet sekä alumiinidödöt.