Muilla lihavilla hankaluuksia wc-käynnillä?
Onko muilla lihavilla ongelmia tai hankaluuksia wc-käynnin yhteydessä? Noloa myöntää, mutta en meinaa yltää pyyhkimään peppua kun käsi ei yllä ja etupuolella pitää nostella mahaläskit tieltä :(
Kommentit (64)
suurin osa näistä jutuista on provoamista, älkää huoliko =)
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 15:48"]
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 13:52"][quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 13:42"] Voi surku, mutta eikös tuon pitäisi olla herätys siitä että pitäisi tehdä jotain tuolle elopainolle? [/quote] Mä olen ollut laihduttaja suurimman osan aikaa viimeiset kymmenisen vuotta. Valitettavasti homma on johtanut lähinnä jojoiluun. Alkuun sain millä tahansa menetelmällä helposti pois 10-20 kg, mutta aina ne tulivat takaisin, ja korkojen kanssa. Lopulta sain syömiskäyttäytymiseni niin sekaisin, että nyt minulla on diagnosoitu BED (binge eating disorder), ahmimishäiriö. Käyn sen takia niin ravitsemusterapeutilla kuin psyykkisen puolen terapeutillakin, mutta alan olla epätoivoinen, koska en vaan pääse irti ahmimisesta. Terapeutin mukaan edistystä on, että enää en reagoi painonnousuun uusilla kitukuureilla, jotka hänen mukaansa vain ylläpitävät syömishäiriötäni, mutta minä en ole varma onko se edistystä, koska ahmiminen edes ilman että välillä laihduttaa, johtaa mielestäni vain entistä isompaan painon nousemiseen... Mutta en kuulemma saa nyt laihduttaa koska laihduttaminen laukaisee minulla heti sitä hillitöntä ahmimis-paastoamiskäytöstä :\ t. 2 [/quote] Oletko kokeillut lääkitystä psykoterapian rinnalle? Minua auttoi tuo kombo BED:n
[/quote]
En ole kokeillut, täytyisi varmaan siitäkin mahdollisuudesta keskustella, vaikka olen psyykenlääkkeisiin vähän skeptinen ollutkin. Mutta ei tästäkään mitään tule että ei ihminen saa syömistään hallittua ja kaikki yrityksetkin hallita sitä johtaa sisäisen ahmijan kahta pahempaan kostoon.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 13:50"]Taas yksi syy lisää inhota lihavuutta. En tälläistä ongelmaa osannut kuvitellakkaan.
[/quote]
Eihän se sun ongelmas ole!
"Enemmän poimuja perseessä kuin Star Trekin poimuajossa". Kiitos päivän nauruista!
Käsittämättömän tuntuinen tilanne. Täytyy siinä massaa jo olla aika lailla ellei persettään yllä pyyhkimään.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 13:45"]
Mä en ole pyyhkinyt perinteisesti persettäni 3,5 vuoteen. En ylettynyt (olin tosi läski JA mulla on myös lyhyet kädet ja pitkä selkä) ja vaikka nyt yletyn, en vain ole palannut entiseen. Suihkutan takapuolen ja kuivaan "astiapyyhkeeseen" (olen ostanut halpoja pyyhkeitä tätä varten) vetelemällä pyyhettä edestakaisin jalkojen välissä. Jos ei ole käsisuihkua, kastelen pyyhesuikaleet (reissuja varten leikkaan pyyhkeen 3 osaan) ja pyyhin sillä.
Nyt siis jo ylettyisin, mutta tällä suihkutustaktiikalla pukamavaivat ovat hävinneet, joten en ole nähnyt aihetta luopua siitä. Toki joskus pyyhin paperillakin jos muuta mahdollisuutta ei ole, mutta korkeintaan kerran 2 kuukaudessa. Pyyhetaktiikka on toiminut mainiosti myös reissuilla :) T. ex-läski
[/quote]
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että mihis ne pyyhkeet pyyhkimisen jälkeen laitat? Vessannaulaan? Vai heitätkö aina samantien roskiin? Ja onko reissulla kassissa omat pyyhkeet mukana.
Sinänsä pesu on hyväksi ja pesen itsekin suihkulla, ja kuivaan paperilla. Vaikka en siis läski olekaan ja kädet yltävät vaikka minne.
Toi reisikiila kannattais patentoida. Miltähän se näyttää? Tunkkikin vois toimia reiden nostossa.
Eikö tossa ole jo hurja tulehdusriski jos niitä ulostebakteereja pääsee emättimeen ja virtsaputkeen? Jos siis ymmärsin ihan oikein että etukautta pyyhitte kakalla käynnin jälkeen.
Taas läskit vinkuu eikä viitti tehä asial mittää
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 16:31"]
Eikö tossa ole jo hurja tulehdusriski jos niitä ulostebakteereja pääsee emättimeen ja virtsaputkeen? Jos siis ymmärsin ihan oikein että etukautta pyyhitte kakalla käynnin jälkeen.
[/quote] etukautta on eri asia kuin eteenpäin.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 15:17"][quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 14:16"]
Vaimollani on sama ongelma. Hän ei ole enää vuosiin ylettynyt pyyhkimään persettään, ei etu- eikä takakautta. Niin lihava hän ei sentään ole etteikö pystyisi paskomaan. Minä hoidan puhdistuspuolen. Kyllästyin paperilla pyyhkimiseen, kun vaimollani on poimuja perseessään ja ylipäätään, enemmän kuin Star Trekin poimuajossa. Kolmekin rullaa vessapaperia ei ollut tarpeeksi kun sitä paskaa joskus tuli löysänä ja litratolkulla. Nykyisin homma hoidetaan siten että paskomisen jälkeen vaimoni köllähtää kyljelleen kylpyhuoneen lattialle (polvet ei kestä konttausasentoa) ja minä otan käsisuihkuletkun, johon olen asentanut ns, painepesurisuuttimen ja suihkuttelen hänet sillä puhtaaksi. Päällimmäinen jalka täytyy "pöngätä" laittamalla reisien väliin, tätä tarkoitusta varten tekemäni "kiila" että suihku pääsee perseeseen ja kaikkiin poimuihin asti. Vaimoni iho ei myöskään kestää kuivaamista karkealla pyyhkeellä joten kuivaus hoituu ilmakuivauksella ja jos on kiire niin laitan suuren lattiatuulettimen puhaltamaan persettä kohti. Kotonahan tää vielä onnistuu suht hyvin, koska vaimoni paskoo enintään kerran päivässä ja senkin aamulla ennen töihin lähtöäni. (olen tosin joutunut muuttamaan tästä syystä hieman työaikaani iltapainoitteiseksi.) Reissussa joutuu sit turvautumaan siihen paperishowhun. Vaikka enimmät paskat saakin pyyhittyä, niin silti tahtoo iltapäivästä jo haiskahtaa! Tällasta on elämä reilusti ylipainoisen naisen kanssa (185 kg) mutta mitäpä mies ei tekisi kun rakastaa. Ja toisaalta rakastan seikkailla sekstatessa, hänen tuhansissa läskipoimuissaan. Onneksi olen sen verran isomunainen että seksi onnistuu ainakin tietyissä asennoissa.
[/quote]
Olen sanaton.
[/quote]
Minä olen sanaton siksi, että joku ääliö uskoo tuollaisen päivänselvän bullshit-provon
Kyllä pystyn pyyhkimään. Enemmän häiritsee läskipoimujen, nivustaipeiden ja persevaon muheva haju. Käyn sen vuoksi 2 krt vrk suihkussa.
Tissienalushiki se vasta pahalle haiseekin!!
178 cm/ 123 kg
Taas Läskit vinkuu muttei tee asial mittää
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 16:40"]
Kyllä pystyn pyyhkimään. Enemmän häiritsee läskipoimujen, nivustaipeiden ja persevaon muheva haju. Käyn sen vuoksi 2 krt vrk suihkussa. Tissienalushiki se vasta pahalle haiseekin!! 178 cm/ 123 kg
[/quote]
Ei se ole tissienalushiki joka haisee vaan hiiva, hoida se niin lakkaa haisut. Itsellä hiivaa kun psori pahana, silloin haisua. Kun iho terve niin ei haisujakaan
Ei ole hankaluuksia vaikka reilusti ylipainoinen
Ap lisää, että leveä selkä ja lyhyet kädet vaikuttaa tilanteeseeni, kun en kuitenkaan ole mikään mammutti. Ahtaat vessakopit julkisilla paikoilla ovat myös aika kamalia :(
Olen itsekin ylipainoinen, ja olen sitä mieltä, että kyllä laihduttaminen kannattaa! Itse olen pikkuhiljaa laihduttanut ja aloittanut liikkumisen. Voin vilpittömästi suositella. Elämänlaatu paranee!