Milla, 19, johtaa nyt Suomussalmen valtuustoa - virkamies ohjeisti haastattelupyyntöön Instagramin kautta: "olen sitkeä ja empaattinen"
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ddb8b351-9a4f-4d43-9c4e-3439c913928a
Melkoinen menestyjä ikäisekseen tämä tyttö!
Kommentit (79)
kiva sanaleikki energeettinen Veteläinen :)
Ja kaikki juoksee trendi puhdaspiirteinen urheilullinen, jne
Vierailija kirjoitti:
pr, pr ja pr.
Vierailija kirjoitti:
Onnhan se Sannakin edelleen pm, kun voguessa heilahteli. Ilman julkisuutta taitaisi olla saanut jo lähtöpassit aamiaisistaan, kuten moni muukin misteri vähemmästä…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlaisia turhia pieniä kuntia ylläpidetään, kuntayhtymiä tarvitaan lakkauttaan tällaiset turhat valtuustot keskellä ei mitään…
Itse asiassa Suomussalmi on yllättävän elinvoimainen pikkukylä. Paljon nuoria paluumuuttajia, joka virkistänyt kylää.
Ei auta pari paluumuuttajaa, kun kuntalaisten käyrä valtavassa laskusuunnassa. 40v aikana kuntalaisten määrä puolittunut ja viimeisen 15 vuoden aikana tippunut 30%.
Silloin kun itse muutin pois, tilanne oli paljon synkempi. Kylä teki kuolemaa, nuoret muutti pois. Siihen nähden nykyinen tilanne näyttää valoisammalta.
Minä olisin kyllä äänestänyt Millaa, jos asuisin Suomussalmella. Hän on ollut aktiivinen nuorisovaltuustotoiminnassa ja järjestötoiminnassa jo monta vuotta, kokemusta on varmasti ihan riittävästi tuohon hommaan ja jostainhan jokaisen aloitettava.
Minulla on hyvin vahva tunne, että jonain päivänä näemme hänet vielä puolueen puheenjohtajana. Sitä todella toivonkin.
Toivottavasti hän harkitsee vakavasti eduskuntavaaleja, täältä löytyisi varma äänestäjä Kainuusta! 😁
Veteläinen ei ole erityisen suosittu puolueen sisällä. Monet kuvailevat häntä elitistiseksi ja ylimieliseksi, narsistiseksi. Feminismipuheet aiheuttavat myös närkästystä tietyissä piireissä, varsinkin vanhoillisissa.
Henkilökohtaisesti en häntä kovin hyvin tunne, mutta pidän hyvänä juttuna sitä, että Veteläinen taistelee omien arvojensa puolesta ja imago on hyvin harkittu ja hillitty.
Uskon, että hän tulee menestymään ja pääsee vielä pitkälle politiikassa, mutta itse en häntä missään tapauksessa äänestäisi vaikka saman puolueen jäsen olenkin.
Tsemppiä työskentelyyn!
Ylimielinen narsisti, aivan kuten pääministerimme. Hyi.
Empaattinen feministi? Onko niitä sellaisiakin olemassa? Suhtautuvatko he kaikkiin samalla tavalla? Raavaisiin heteroäijiin myös vai onko heillä oletuksia ja ennakkoluuloja heitä kohtaan? Voisinpa veikata, että kyllä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlaisia turhia pieniä kuntia ylläpidetään, kuntayhtymiä tarvitaan lakkauttaan tällaiset turhat valtuustot keskellä ei mitään…
Itse asiassa Suomussalmi on yllättävän elinvoimainen pikkukylä. Paljon nuoria paluumuuttajia, joka virkistänyt kylää.
Ei auta pari paluumuuttajaa, kun kuntalaisten käyrä valtavassa laskusuunnassa. 40v aikana kuntalaisten määrä puolittunut ja viimeisen 15 vuoden aikana tippunut 30%.
Silloin kun itse muutin pois, tilanne oli paljon synkempi. Kylä teki kuolemaa, nuoret muutti pois. Siihen nähden nykyinen tilanne näyttää valoisammalta.
Suomussalmen väestönkehitys 2000–2020
Vuosi
Asukkaita
2000
11 003
2005
10 071
2010
9 156
2015
8 336
2020
7 709
Ei minusta kauhean valoisalta…
Suomussalmen kunnanjohtajakin on nuori. Erno Heikkinen on ymmärtääkseni vielä alle 30v. Kyllä täällä Suomussalmella katsotaan tulevaa ihan valoisin mielin ja itse ainakin iloitsen näistä nuorista päättäjistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomussalmen väestönkehitys 2000–2020
Vuosi
Asukkaita2000
11 0032005
10 0712010
9 1562015
8 3362020
7 709Ei minusta kauhean valoisalta…
Kuinka usein olet käynyt Suomussalmella? En puhu pelkästä väestönkehityksestä vaan kylän ilmeestä. 2000-luvun alussa tilanne näytti synkemmältä. Nuoret muutti pois, itsemurhia ja muita negatiivisia lieveilmiöitä oli paljon. Nykyään kylässä on taas enemmän nuoria, yrityksiä on perustettu, kulttuurielämää on jne. Haasteita ei kukaan voi kieltää, mutta verrattuna esimerkiksi Hyrynsalmeen tai Puolankaan, näen tilanteen valoisana.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän keskustan perinteiset kannattajat ovat mieltä feminististä?
Keskustalla oli Marinia erittäin paljon pätevämpi naispääministeri. Se oli liikaa tunnetuin seurauksin mm. oikeistodemari Paavo Lipposelle.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on hienoa, että puolueet nostavat esiin nuoria. Eiköhän nuo setämiehet ole jo nähty ja heidän aikaansaannokset.
Kun ne setämiehet nyt vaan ovat luoneet tähän maailmaan kaiken hyvinvoinnin ja toimeentulon, nämä siis ajanlaskun alusta alkaen.
Naiset ja pikkutytöt sitten yrittävät tehdä kaikkensa tuhotakseen kaikken hyvän, hyvinvoinnin ja kaiken mikä on arvokasta ja toimivaa maailmassa.
Voisiko joku valaista minua, miten tästä tyttelistä on ehtinyt ihan maailmankansalainen muodostua?
Vierailija kirjoitti:
Monenko mamman teini on tuossa asemassa alle parikymppisenä?
Ei yhdenkään mamman. Samoin mammat ovat raivoissaan,kun nuori nainen voi menestyä . Siinä täytyy olla jotain väärin!
Eikö se päässyt valtsikaan vai miksi jäi mätänemään Ssalmelle? Lapsi, joka ei ole edes asunut itsenäisesti, johtaa valtuustoa. Oikea maailmankansalainen... 🙄
Viimeisen vuoden aikana tappio ollut viitisen sataa. Jos sama meno jatkuu, kuntaa ei enää ole 15v jälkeen. Väen vähentyminen toki hidastuu, koska pienestä on paha enää nyhjäistä. Fakta kuitenkin on, että kunta ei ole elinvoimainen, sen sijaan varmasti elinvoimainen pikkukylä vielä jonkun aikaa, mutta kuntana se ei tule pitkään pysymään pystyssä.