Milla, 19, johtaa nyt Suomussalmen valtuustoa - virkamies ohjeisti haastattelupyyntöön Instagramin kautta: "olen sitkeä ja empaattinen"
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ddb8b351-9a4f-4d43-9c4e-3439c913928a
Melkoinen menestyjä ikäisekseen tämä tyttö!
Kommentit (79)
Suomussalmella on ainakin ysäriltä asti ollut naisia puheenjohtajistossa, milloin valtuuston, milloin hallituksen puheenjohtajina. Valtuustossa on muutenkin ollut paljon naisia, ei siis mitään ukkovaltaa ole ollut vuosikymmeniin. Uutta Millassa on nuori ikä, ei sukupuoli. Onnea reippaalle ja rohkealle Millalle!
Eikös siellä yhdessä kunnassa se nuori mennyt 3 äänellä?
Vierailija kirjoitti:
5 ääntä
Itselläni on fiksu samanikäinen enkä silti haluaisi että hän päättäisi asioista. Hirveä vastuu nuorella sekä täysi kokemattomuus elämästä.
Yli 120 ääntä, eli noin kolme kertaa enemmän kuin esim anus turtiaisella.
Pätevän ja motivoituneen oloinen nuori ihminen, kerta kaikkiaan.
Harkitun oloinen imago kahdessa ensimmäisessä kuvassa. Juoksukentälläkin, vaikka harrastaa lukemista, kuntosalia ja luonnossa liikkumista. Kolmannessa kuvassa harsohihaisessa paidassa talvisäässä polkkahiukset jo hulmahtavat Yli-Viikari-tyyliin. Henkilökultin rakentaminen on aloitettu, toivottavasti narsismia ei instan kautta enempää ruokita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
5 ääntä
Läpi, muttei valtuuston puheenjohtajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän tarkoitat pätevyydellä, kun kyseessä on teini? Miten teini on mielestäsi pätevöitynyt? Piparitalkoillako?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika uskomatonta, että on onnistunut hommaan pääsemään. Tuollaisten pikkukuntien valtuustot ovat yleensä täynnä vanhoja ukonvänkyröitä. Olen varma, että monia harmittaa teini nuijan varressa.
Ja monessa valtuustossa on menty läpi sillä, että on ylipäänsä ollut ehdokas, koska ehdokkaita ei ole ollut.
Pienissä kunnissa on saattanut päästä yhdellä äänellä varavaltuutetuksi
Vierailija kirjoitti:
Reittä pitkin pääsee.
Nimenomaan! Voi kunpa tietäisitte p@nokuvioita poliittisissa järjestöissä. Mikään ei ole pyhää ja nuoret naiset "antautuivat" politiikan pyörteisiin hyvin innokkaasti...
Keskenkasvuinen teini. Aivot kehittyy fyysisestikin vielä 25 vuoteen asti. Surullista
Vierailija kirjoitti:
Paino sanalla "oloinen".
Milla on saanut paljon ääniä etenkin ikätovereiltaan. Oma poikani esimerkiksi kertoi äänestäneensä Millaa, jonka tuntee hyvin. Häntä ovat siis äänestäneet toiset nuoret, jotka tuntevat hänet hyvin. Hän on ollut puheenjohtajana nuorisovaltuustossa ja poikani mukaan suunnilleen kaikessa missä on ollut mukana, varmaan opiskelijakunnan hallituksessa sun muussa.
Tolkku nuori nainen. Aika ikävää kommentointia täällä ihmisiltä, jotka eivät tunne eivätkä tiedä Millaa eivätkä Suomussalmea.
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlaisia turhia pieniä kuntia ylläpidetään, kuntayhtymiä tarvitaan lakkauttaan tällaiset turhat valtuustot keskellä ei mitään…
Itse asiassa Suomussalmi on yllättävän elinvoimainen pikkukylä. Paljon nuoria paluumuuttajia, joka virkistänyt kylää.
Mitä järkeä hallinoida 7t ihmisen kuntaa kalliilla virkamieskoneistostolla? Vieressä yhtä pieniä kuntia ja kaikilla omat hallintonsa. Kunnallisvero suomussasalmellakin on jo 21,5%. (muualla 16,5-23,5)
7t asukkaan kunnassa on organisaatiokaavion mukaan pelkästään 74 eri luottamustointa. Siis 1% kuntalaisista on kunnan luottamustoimessa.
Fiksun oloinen nuori nainen. Minä en keski-ikäisenä halua olla katkera nuorelle, joka haluaa vaikuttaa asioihin. Imagoa rakentavat kaikki nuoret, itse halusin tuoda esiin musiikkimakuani. Tämä nuori taas haluaa näyttää olevansa urheilullinen, konservatiivinen, päättäväinen jne. Itse jouduin luopumaan omasta imagostani koska se haittasi työllistymistä sekä pariutumista, tämä nuori taas voi jatkaa tällä linjalla hautaan saakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlaisia turhia pieniä kuntia ylläpidetään, kuntayhtymiä tarvitaan lakkauttaan tällaiset turhat valtuustot keskellä ei mitään…
Itse asiassa Suomussalmi on yllättävän elinvoimainen pikkukylä. Paljon nuoria paluumuuttajia, joka virkistänyt kylää.
Ei auta pari paluumuuttajaa, kun kuntalaisten käyrä valtavassa laskusuunnassa. 40v aikana kuntalaisten määrä puolittunut ja viimeisen 15 vuoden aikana tippunut 30%.
Pienissä kunnissa on todella helppo päästä valtuustoon varsinkin jos on aiempaa poliittista taustaa kuten Millalla nyt sattui olemaan järjestöpuolelta. Samoin jos on poliittisesti aktiivinen perhe ei ole ihme jos menestyy. Toivon hänelle kaikkea hyvää ja menestystä työhön.