Seksi on nuoria ja kauniita varten
Itse olen vanha ja lösähtänyt. En halua katsella itseäni ja jonkun toisen vielä vähemmän. Miten ilmaista ukolle että se on loppu nyt? Turha antaa mitään löysiä heittoja avoimista suhteista ja eroista. Kumpaankaan en suostu ja ensin mainittu ihan naurettava ajatus ukon oman habituksen huomioiden. En ole provo.
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh, ankea on ajatusmaailma teillä, ihan kuin suoraan jostain lestadiolaisten tai muiden puritaaniuskovaisten jutuista. Seksi on siis vain lisääntymistä varten, jos ei pysty lisääntymään (homot, menopaussin ylittäneet ym) niin seksillä ei ole mitään funktiota eikä sitä pidä harrastaa!
Sori nyt että poksautan kuvitelmanne, mutta ei pidä paikkaansa. Seksi ja seksuaalisuus palvelee ihmisillä (ja monilla muillakin eläinlajeilla, esimerkiksi valailla) paljon muitakin tarkoituksia kuin pelkän lisääntymisen. Se on sosiaalinen struktuuri, joka vahvistaa yksilöiden välisiä sosiaalisia siteitä, tuo hyvää oloa ja vähentää paineita. Tämä on myös monen muidenkin kädellisten ominaispiirre, joka on huomattu erityisen vahvasti esimerkiksi bonobosimpansseilla, että paritellaan muulloinkin kuin kiima-aikana ja että sillä on voimakas sosiaalinen rooli.
Mutta tehkää niin kuin parhaaksi näette, jos teitä ei seksi kiinnostaa niin eläkää onnellisesti selibaatissa. Typerää joka tapauksessa ylenkatsoa ja halveksua vanhempia ihmisiä, jotka seksiä kaipaavat ja harrastavat, ja sanoa heitä typeriksi kun eivät "ymmärrä lopettaa". Miksi ihmisen pitäisi lopettaa tekemästä jotain, mistä tykkää? Sitten lopettaa, kun se ei enää häntä huvita.
Vanhoilla ihmisillä nyt vaan on fysiologisia esteitä enemmän kuin nuoremmilla. Limakalvojen oheneminen, kuivuus, erektio-ongelmat. Ei vaan jutut toimi. Ei välttämättä tee seksistä mitään nautinnollista.
Niin? Se on ihan ok, jos ei itse enää halua/huvita sitä harrastaa. Mutta kommentoinkin sitä, kun täällä ihmiset paheksuu sitä jos MUUT harrastavat seksiä vanhana. :D Tyyliin että onpa naurettavaa, kyllä pitäisi siinä ja siinä iässä ymmärtää lopettaa. Luuletteko, että ne ressukat väkisin hampaat irvessä jyystävät, vaikkeivät enää haluaisikaan? Minä kyllä ajattelisin, että jos joku vanhana seksiä harrastaa niin silloin hän itse haluaa tehdä niin ja tykkää siitä. Miksi se teitä harmittaa, jos muut nauttivat vielä vanhanakin seksistä, vaikka joutuisivatkin käyttämään siihen avuksi jotain voidetta?
Jonnea harmittaa, kun muilla on seksiä, muttei hänellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alettiin reilusti yli 50 iässä rouvan kanssa seksituristeiksi. Ei ole ollut isompaa sosiaalista painostusta tähän. Pikemmin ollaan pidetty ihan visusti omana tietonamme seikkailut.
Teettekö omia reissuja vai yhdessä?
Yhdessä "harrastetaan" ; )
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän mennessä seksi parantunut mitä vanhemmaksi tullut. En usko koskaan lopettavani seksiä. Täytyy ehkä jossain vaiheessa vaan etsiä nuorempi kumppani. N44
Sulla ei ole ollut vielä vaihdevuosia. 10 vuoden päästä olet rutikuiva.
Maailman helpoin ongelma ratkaista. Apteekista saa ilman reseptiä estradiolia sisältäviä emätinpuikkoja, joita laitetaan kerran viikossa. Sillä se kuivuus lähtee, eikä siis tarvi edes koko kehoon vaikuttavaa hormonikorvaushoitoa.
Ei mua ainakaan noi auta. Olen 1,5 vuotta käyttänyt 2 kertaa viikossa Vagifem:iä ja kuiva olen edelleen
Niin kuiva, että yhdyntä sattuu. Haluja olisi mutta sattuu liikaa.
Mies ei kiihota sua tarpeeksi, paremmat lämmitelyt miehen puolelta.
Inn ccell ei tajua seksistä mitään, tietenkään.
Seksi on kosketusta ja läheisyyttä, ei kauneuskilpailu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alettiin reilusti yli 50 iässä rouvan kanssa seksituristeiksi. Ei ole ollut isompaa sosiaalista painostusta tähän. Pikemmin ollaan pidetty ihan visusti omana tietonamme seikkailut.
Teettekö omia reissuja vai yhdessä?
Yhdessä "harrastetaan" ; )
Missä käytte? Mieheni on cuckold.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän mennessä seksi parantunut mitä vanhemmaksi tullut. En usko koskaan lopettavani seksiä. Täytyy ehkä jossain vaiheessa vaan etsiä nuorempi kumppani. N44
Maailman helpoin ongelma ratkaista. Apteekista saa ilman reseptiä estradiolia sisältäviä emätinpuikkoja, joita laitetaan kerran viikossa. Sillä se kuivuus lähtee, eikä siis tarvi edes koko kehoon vaikuttavaa hormonikorvaushoitoa.
Ei mua ainakaan noi auta. Olen 1,5 vuotta käyttänyt 2 kertaa viikossa Vagifem:iä ja kuiva olen edelleen
Niin kuiva, että yhdyntä sattuu. Haluja olisi mutta sattuu liikaa.
Onko oikeasti olemassa näin tyhmiä ihmisiä? Minä olisin mennyt gynelle viikossa, tuo kärsii vaan. Ei onneksi tarvitse ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Juuri tämä. Olennaista ei ole se miltä näyttää, vaan miltä tuntuu. Surkeaa menoa ilmeisesti monilla, jos ei tätä edes tajua.
Vierailija kirjoitti:
Siitä olen kyllä samaa mieltä että kukaan joka ri ymmärrä hidastaa 45:n vaiheilla ja lopettaa 5kymppisenä on surullinen ja naurettava. Eihän luontokaan ole tarkoittanut että lisääntymisiän ylittäneet eläimet enää yhtyisivät.
Mistä tiedät toisten sukupuolielämän, kyttäätkö ikkunan takana?
Minusta surullinen ja naurettava on ihminen, jota kiinnostaa toisten seksi/seksittömyys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tämä. Olennaista ei ole se miltä näyttää, vaan miltä tuntuu. Surkeaa menoa ilmeisesti monilla, jos ei tätä edes tajua.
Äläpä nyt viitsi, noloa katsoa tuollaista aivan päivänselvien tosiasioiden kiistämistä. Kyllä sen kumppanin pitää miellyttää silmää, että mitään sänkyhommia voisi edes harkita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äläpä nyt viitsi, noloa katsoa tuollaista aivan päivänselvien tosiasioiden kiistämistä. Kyllä sen kumppanin pitää miellyttää silmää, että mitään sänkyhommia voisi edes harkita.
Mistä sinä sen tiedät? Ei sinulla ole mitään kumppania.
Ei sillä ulkonäöllä ole mitään merkitystä kun rakastaa toista. Yhdessä vanhenemme ja toistemne silmissä olemme aina kauniita.
Vai luuletko että vain kumppani vanhenee, ja sinä olet ikuisesti nuori? Jonnelta kuulostat. :D
Mutta mitäpä innzell rakkaudestakaan tajuaisi. Sille sopivin on nukke, pysyy kuosissa ja aina voi vaihtaa uuteen, jos muovi alkaa hapertua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hormonia sisältäviä ei voi kaikki käyttää sairauksien takia. Vagifem on ainoa, koska siinä ei ole hormonia. Itselläni on hyytymishäiriö ja verenohennuslääkitys, kaikki hormonit on kielletty, joten vähän mietityttää miten selviän kuivuusongelmista, jos niitä tulee. Vielä ei ole tullut, vaikka olen 50+
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä ulkonäöllä ole mitään merkitystä kun rakastaa toista. Yhdessä vanhenemme ja toistemne silmissä olemme aina kauniita.
Vai luuletko että vain kumppani vanhenee, ja sinä olet ikuisesti nuori? Jonnelta kuulostat. :D
Mutta mitäpä innzell rakkaudestakaan tajuaisi. Sille sopivin on nukke, pysyy kuosissa ja aina voi vaihtaa uuteen, jos muovi alkaa hapertua.
Kauniisti kiteytetty. Inseli servattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Innzell? Nukke? Onkohan sulla kaikki ihan ok?
Vierailija kirjoitti:
Jos 6-kymppisen pystyy naturistilerillä tuomaan kioskilta kaksi kuppia kahvia ja viisi munkkirinkilää yhdellä kertaa, niin pystyy myös petihommiin.
Miten toi muka onnistuisi minkään ikäiseltä? Ne munkkirinkilän reiäthän on ihan älyttömän pieniä!
M55
Vierailija kirjoitti:
Niin samaa mieltä! Olen 52v ja mies 55v. Mulla vaihdevuodet jo ohi ja mikään ei toimi, kun olen kuiva kuin sahara. Miehellä jutut vielä toimisi, mutta ei auta, aika on ajanut jo ohi. Pitää vain hyväksyä se, että seksin aika elämässä on ohi. Niin se luonto on sen tarkoittanut.
Liukasteet on keksitty, suosittelen lämpimästi =)
Hiekkasahara
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos nyt ihan raatorehellisiä ollaan, niin onhan seksi esteettinen laji. Tarkoituksena ovat aistinautinnot ja lisääntyminen, ja ne taas ovat osa nuoruutta, että sikäli täysin perusteltu ap:n aloitus. Voihan sen kysyä myös toisinpäin: herättääkö ruttuinen jä löysä kurppaluuska kenessäkään mitään himoja, sukupuolesta riippumatta? No ei. Etova koko mielikuva.
Juurikin näin. Ei kukaan halua nähdä ikäloppujen seksiä, puhumattakaan siitä että joku haluaisi harrastaa seksiä moisen kanssa. 50v kun tulee täyteen niin seksi tulisi jättää nuoremmille, ja keskittyä vaikka puutarhanhoitoon.
Päälle viiskymppiset (sukupuoleen katsomatta) näyttää vartaloltaan yleensä lähinnä joltain lihapullalta johon on laitettu hammastikut käsiksi ja jaloiksi. Kuka tuollaisen kanssa haluaa seksiä, ihmettelen vaan.
Kun rakastaa, niin haluaa <3
Sinä olet niin nuori vielä, että et ymmärrä rakkaudesta mitään. Plus tulet yllättymään, miten upeaa seksi voi olla vielä vanhempanakin :) Laatua sen oman kullan kanssa.
N53
Vierailija kirjoitti:
Siitä olen kyllä samaa mieltä että kukaan joka ri ymmärrä hidastaa 45:n vaiheilla ja lopettaa 5kymppisenä on surullinen ja naurettava. Eihän luontokaan ole tarkoittanut että lisääntymisiän ylittäneet eläimet enää yhtyisivät.
No jos luonnollisuutta ajatellaan, nuorena seksiä tulisi harrastaa ainoastaan silloin kun nainen haluaa uuden lapsen, eli muutaman vuoden välein. Tosin käytännössä lapsikuolleisuus olisi niin suurta, että nainen haluaisi seksiä vähän useammin. Eikä edes elettäisi kovin vanhoiksi.
Useimmat eläinlajit panee vain silloin kun naaraalla on kiima, eli ehkä kerran vuodessa. Luonnossa naaraalla kuluu niin paljon energiaa poikasten kasvattamiseen ja suojelemiseen, että seksi on sivuseikka. Siksi vieraat urokset yrittää tappaa poikasia, että saataisiin naaras taas kiinnostumaan seksistäkin.
Eli tosiasiassa nuorena ei kuulu olla koko ajan panemassa, vaan huolehtia jälkikasvusta, se on silloin tärkeintä. Iän myötä seksi pelkästään seksin takia alkaa olla tärkeää. Harmi vaan moni pari ehtii erota ennen sitä parasta parisuhdeaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä! Ihmetellä sopii 60-70- vuotiaita, jotka vielä väkisin haluavat harrastaa seksiä. Eikö se ole vähän keinotekoista, kun pitää liukasteita, estrogeenivoiteita ja sinisiä pillereitä käyttää.
Olen 61 v nainen ja todellakin tarvitsen liukasteita mutta mies ei tarvi minkään värisiä pillereitä.
Seksiä on 2-3 kertaa viikossa.
Ei sitä väkisin harrasteta , enkä ymmärrä miksi se olisi keinotekoista.
Onko niin että jos joku nuorempi ei pysty saamaan lapsia syystä tai toisesta, niin hänen kohdallaan seksin harrastaminen on keinotekoista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi panenkin vain nuoria ja kauniita.
M44:D
Leuaton hikinen keski-ikäinen huonolla tukalla keppijalkoinenen onkin ihana näky nuoren naisen päällä.
Voi kun ihmiset tajuaisivat että lähes kaikkien seksi näyttäisi hirveältä esim videoituna. Se on ihan ok.
Juuri niin. En ymmärrä miksi joku viisikymppinen punkero mamma/ukko ei tajua miltä hän näyttää noissa puuhissa 🤣
Häh? Onko tässä joku uusi juttu , jota tämmöinen vanhempi nainen ei tiedä ollenkaan?
Minä olen aina harrastanut seksiä kahdestaan mieheni kanssa eikä kukaan ole ollut katselemassa. Onko se nykyään yleistäkin, että on yleisöä?
Minä en välitä siitä, miltä se näyttää jonkun ulkopuolisen silmin kun itse olen ok ja samoin mieheni.
Juurikin näin. Ei kukaan halua nähdä ikäloppujen seksiä, puhumattakaan siitä että joku haluaisi harrastaa seksiä moisen kanssa. 50v kun tulee täyteen niin seksi tulisi jättää nuoremmille, ja keskittyä vaikka puutarhanhoitoon.
Päälle viiskymppiset (sukupuoleen katsomatta) näyttää vartaloltaan yleensä lähinnä joltain lihapullalta johon on laitettu hammastikut käsiksi ja jaloiksi. Kuka tuollaisen kanssa haluaa seksiä, ihmettelen vaan.