Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaslomakierre, en halua irtisanoutua mutta sääliksi käy työnantajaani. Tukea?

Vierailija
22.08.2021 |

Eli tilanne on tämä;
Minulle diagnosoitiin IBS 2014, on ollut vähän oireisia vuosia ja nyt viimeisen 1.5 vuoden aikana on ollut kaksi jaksoa jolloin olen täysin työkyvytön. Nyt on menossa se toinen.

Tällä työnantajalla aloitin n. 4kk sitten joten tämä on ensimmäinen kertani saikulla.
Työterveyslääkäri on tympeä +55 mieslääkäri joka ei usko vatsavaivoihin ja hyvin, hyvin nihkeästi myöntää saikkua. Imodiumia naamaan vaan ja lautasmallin mukainen ruokailu...

Tilanteeni on siis se etten voi poistua kotoa kun vatsa on niin kuralla/vesikuralla eikä sulata mitään kunnolla. Ja kaikki tutkittu mitä vatsan suhteen voi tutkia esim. kolonoskopia, tähystysleikkaus, keliakia todettu 6-vuotiaana.

Yritän nyt siis itse etsiä lääkäriä joka osaisi auttaa mutta tuntuu pahalta työnantajan puolesta olla saikulla. Olen vasta viikon verran ollut, mutta kun saikkua myönnetään 2-3 päivän verran kerrallaan niin joudun koko ajan ilmoittamaan etten vieläkään pysty tulemaan töihin.
Työnantaja on kyllä ymmärtäväinen ja minulla on todistukset lääkäreiltä kaikesta.

En halua irtisanoutua mutta inhoan olla vaivaksi. Vertaistukea? Tsemppiä?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti vaivat korostuvat, koska jännität asiaa niin kovasti. Onko lomilla ollut sama juttu? Pidätkö työstäsi? Olisiko sinulle helpotus, jos vaihtaisit työpaikkaa?

Vierailija
22/26 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko yrittänyt itse tehdä asialle mitään?

Kokeile siirtyä ensin yksinkertaiseen, gluteenittomaan fodmap-ruokavalioon pariksi viikoksi ja ala lisäämään yksitellen fodmapissa mainittuja ruoka-aineita.

Kyseessä voi toki olla syöpäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut FODMAP ruokavaliota ja Alforexia? https://www.yliopistonapteekki.fi/symbiosys-alflorex-ibs-kaps-30-kpl-84…

Vierailija
24/26 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäreistä ei ole juurikaan apua, ellei satu olemaan joku selkeä sairaus. Kokeile puhdasta ja rajoitetta ruokavaliota. Minulla puhdas ruoka auttaa. Jos erehdyn syomään jotain teollista pussiruokaa, niin vatsa on sakaisin ja tulee ihottuma.

Vierailija
25/26 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä:

Pidän työstäni, sekä työpaikastani. Yksi syy miksi viihdyn on vessat, niitä on todella paljon ja kaukana sekä lähellä. Saa rauhassa asioida. Tällä hetkellä vaan tekee välillä tiukkaa päästä ajoissa kotonakin vessaan vaikka se on alle 5 metrin päässä.

Haaveena on kyllä oma yritys että voin tehdä töitä kotoa käsin. Sitä kohti olen jo ottanut askeleita, opiskelen esim. Yrittäjän ammattitutkintoa

Ja kuten aloituksessa sanoin, kaikkea on kokeiltu. Mainitsin myös aloituksessa olevani keliaakikko joten kyllä, gluteeniton ruokavalio on tuttu vuodesta 2003 saakka. Fodmap ruokavalio on kokeiltu useaan eri otteeseen ja eri lähestymistavoilla. Ei toimi mulle.

Ketoa en ole kokeillut mutta se on kyllä pian seuraava vaihtoehto.

Ajattelin kokeilla jättää tärkkelyksen pois tai ainakin vähentää suuresti. Se ruokkii suoliston huonoja bakteereja erittäin paljon. Lisäksi minulla on paha urtikaria ja olen 100% varma että vatsallani ja ihollani on yhteys, toinen voi huonosti niin ihoni reagoi.

Vierailija
26/26 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan varmasti löytyy joku fb ryhmä, mistä saat vertaistukea.

Niissä on usein myös kokemusta hyvistä lääkäreistä.

Jos et kuulu fb.hen. Tämä on hyvä hetki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme