Piippaamaton mikro!!
Hei kaikki kanssa-mikronvihaajat!
Onko joku löytänyt mikron, joka on a) helppo käyttää ja b) ei päästä ääniä. Ainakaan kovia ja ylimääräisiä. Maailman ärsyttävintä, jos haluaa puoliteholla lämmittää jotain 1,5 minuuttia. Ensin 30 s PIIIP + 30s PIIIP + 30 s PIIIP ja sitten tehoa alemmas PIIP PIIP ja sitten ovi kolahtaa kiinni kuin rautaportti, sitten käyntiin PIIIIP. 1 minuutin ja 31 sekunnin päästä PIIIP PIIP PIIP PIIP PIIP PIIP.
Ei tarvitse olla muita ominaisuuksia, kuin että voi lämmittää vähän ruokaa. Ilman piippauksia.
Voi PIIP.
Kommentit (7)
Ruuvimeisseli käteen, avaa kotelo ja napsaise kaiuttimen johto poikki. Parin minuutin homma.
No tehän melkein vastasittekin mun kysymykseeni!
Mene kodinkoneliikkeeseen ja kysy. Mutta hiljaisimmat mallit ovat yleensä kalliimpia ja kalusteisiin integroitavia. Ja tavallisista mikroista kannattaa suosia tunnettujen merkkien valmistamia, ne ovat hiljaisempia. Meillä on nykyään samsung, se ei ole äänetön, mutta ei piipitä jatkuvasti tai häiritsevän kovaa.
Juuri näin. Tajua kuitenkin, että kaikilla ei riitä taito mikron kuoren avaamiseen. Eikä pidäkkään.
Mun mikro päästää ääniä vain silloin, kun ruoka on valmista. Ja jos avaa oven ennen kuin näytössä on 0, niin ei kuulu yhtään mitään.
Meillä on Whirlpoolin nurkkamallinen mikro (pyöreä takaosa).
Onko kalliit ja uudenmalliset mikrot tuollaisia hirvityksiä? Itselläni on aina ollut mikrot kaikkein halvimmasta päästä, napit ovat väännettäviä eli ei pidä mitään muuta ääntä kuin hiljaista hurinaa pyöriessään ja yksi kilahdus kun sammuu...
Mun mikro kilahtaa kerran kun on valmis, yleensä poistan ruuan jo ennen kilausta.