Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KISSAIHMISET! Pelastin 4 kissanpentua kuolemalta. Ovat "villejä"

Vierailija
17.09.2014 |

Kauanko menee että tottuvat ihmiseen "kunnolla"? Ovat noin 3-4kk ikäisiä. Madotan ne ja toivon löytäväni niille hyvän kodin. Sähinä on kova, yks niistä yritti kiinni. Terveitä noin muutoin tuntuvat olevan.. Sähisevät kun näkevät minut, ensin. Mitenköhän mahtaa käydä kun tapaavat minun 6v ja 6kk kissat...

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 09:48"]Tärkeintä olis loukuttaa ja leikata se emo! Muuten saat pelastella pentuja joka vuosi...
[/quote]Nii'i.... Ap

Vierailija
22/36 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä asuu kaksi vähän alle vuoden ikäisenä villikissana pyydystettyä kissaa. Molemmat ovat nykyään täysin kesyjä ja ihania sisäkissoja. Vieraille ihmisille ne molemmat ovat aika arkoja, omille ihmisilleen täysin kesykissoja. Nuorempi on hyvin hellyydenkipeä. Vanhempi näistä kissoista täyttää kohta 18, nuorempi 2 vuotta, eli siitä on paljon aikaa kun kesytin näistä vanhemman.

Molemmat on kesytetty samalla lailla, eli otettu vain sisälle ja annettu ruokaa. Ajan kuluessa ovat lakanneet lymyilemästä piilossa ja tulleet enemmän esille. Meillä asuvat muut kesyt kissat ovat toimineet niille malleina ja ne ovat matkineet niitä. Ensin oli tappelua kesyjen kissojen kanssa, mutta noin muuten ne helpottivat villien kissojen kesyttämistä. Vanhalla kissalla meni vuoden verran kesyyntymisessä, tällä nuoremmalla n.4kk.

3-4kk ikäisten kissojen luulisin kesyyntyvän minun kissojani nopeammin, joten arvaisin että 3kk päästä niitä saa jo ihan silitellä ja ne touhuilevat esillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäpäin maailmaa löysit pentueen?

Vierailija
24/36 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin voi mennä muutama päivä, joillakin useampi kuukausi. Osa ei kesyynny ikinä täysin, vaan saattavat jäädä aroiksi. Koska ovat vielä pentuja, niin on toivoa. Periaatteessa vanhemmankin villiintyneen kissan voi kesyttää, mutta riippuu paljon luonteesta ja siitä, mitä kissa on kokenut. Ei kannata tutustuttaa niitä vielä omiin kissoihinne ennen kuin ovat jotenkin tottuneet teihin.

Puhu kissoille. Jos olet poissa kotoa niin pidä esim. radiota auki, jotta kissat tottuvat puheeseen, eivätkä pelkää sitä. Pyri kontaktiin ja koskettele pentuja ja anna omaa rauhaa. Vältä äkkinäisiä liikkeitä. Itse olen kyllä tehnyt joidenkin kanssa niin, että otan puoliväkisin syliin ja silittelen ja puhelen rauhallisesti. Saattavat tottua siihen ja katsoa, että eihän tämä ole niin paha, mutta tätä ei kannata tehdä todellakaan heti alussa, vaan siinä vaiheessa, kun kissat ovat jo alkaneet tottua jonkun verran läsnäoloosi. Useammasta villipennusta on kokemusta (5 eri aikoihin). Kaikki oppivat lopulta laatikolle ja kaikki tulevat toimeen ihmisten kanssa. Ainoastaan kaksi juoksentelee välillä pakoon vielä aikuisenakin, mutta niitäkin saa silitettyä ja otettua syliin.

Vierailija
25/36 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana Ap!  Tulipa hyvä mieli:)

Apteekista saa luiosmaista ulkoloisten häätäjää, joka laitetaan niskan alueelle. Tätä kannattaa heti käyttää, koska pennuilla ihan varmasti ulkoloisia on, ovathan ne luontoon syntyneet. Laittaisin sitä varmuuden vuoksi myös niille "vanhemmille" kissoille.

Matokuuriksi ei sitten riitä Mirrix, vaan sen tulee olle vahvempi, ulkokissoille tarkoitettu, koska niillä on erilaisia sisäloisia, joita tehottomampi lääke ei tapa. 

Hyviä ohjeita sait jo aiemmin:)

Mukavia kissanpäiviä teille! Olisi kiva kuulla jatkossa, kuinka teillä menee:)

Vierailija
26/36 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuli nuorempi kissa taloon aivan liian nuorena (7vk) ja epämääräisistä olosuhteista. Ei kuitenkaan ihmistä pelännyt, mutta oli ihan liian vauva. Vanhempi kissa sitten opetti nuorempaa olemaan, eli muiden, vanhempien kissojen seura voi jossain kohtaa olla ihan järkevääkin. Saavat pennut sitten esimerkin kautta huomata, että ihminen on ihan ok yms.

Vierailija
27/36 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäiset kissat tottuvat nopeasti! Kun kehrää sylissä ensimmäistä kertaa, ollaan voiton puolella! Nopeasti omaan pysyvään kotiin jos et itse aio pitää!!

Vierailija
28/36 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:)

Vierailija
29/36 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pääsi viiminenkin uuteen hyvään kotiin. Mun työ on tehty ja oon onnellinen! :) Ap

Vierailija
30/36 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 18:16"]Nyt pääsi viiminenkin uuteen hyvään kotiin. Mun työ on tehty ja oon onnellinen! :) Ap
[/quote]*viineinenkin...kielipoliisit kohta mun kimpussa :D

Vierailija
31/36 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans yks joka ei osaa luurilla kirjottaa kuin päin honkii!!!! Nou hätä ap! Hyvä sinä! Teit hienosti!

Vierailija
32/36 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienosti toimittu! :) Tuli tosi hyvä mieli, kun mietin, et maailmassa on vielä sun kaltaisia hyviä ihmisiä

Vierailija
33/36 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:)

Vierailija
34/36 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ihana ap. :)

Vierailija
35/36 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme neljästä pelastetusta kisuvauvasta pääsi hyviin koteihin! Yksi on vielä meillä ja voi miten jo kehrääkin, ei pelkää enää niin paljoa! Nukkuu jopa vieressäni! :) Kiitokset vinkeistä! Ap

Vierailija
36/36 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sinulle kiitos ja ISO rispekt!

Nimim. Mutta jos kesytät minut...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi