Mirena kierukka laitettiin elokuun alussa
Olen nyt vuotanut 23.8. alkaen joka päivä. Ei mitään suuria määriä mutta sidettä on pidettävä ja vuoto ihan puhdasta, kirkkaanpunaista verta.
Kellään ollut vastaavaa? Menikö ohi? Sopiiko kierukka myoomien kanssa eli minulla useita myoomia ja sanoin niistä kyllä.
Alkaa pinna kohta kiristymään.....
Kommentit (18)
Eikö ookki ihanaa? Aiheesta voisi painattaa vaikka t-paitoja. Löytyy monta hyvää lausetta. Turun lahja maailman naisille...NOot
Sopiiko muuten Mirena yhdellekään hoikalle/normaalipainoiselle? Vai onko se isojen naisten juttu?
Mä oon hoikka ja toinen mirena menossa. Muuten on sopinut hyvin, mutta aluksi ollut aina pitkään tihkutteluvuotoa. Tyyliin 2 kuukautta:-(
Häh? Miten niin ei sopisi normaalipainoisille? Kyllä minulle se on sopinut ja olen ihan hoikka. Aluksi oli vuotelua mutta sitten enää vain hyvin niukat menkat ja usein ne jäävät poiskin.
Mulla vuoti 7kk, 10kk laitosta olin raskaana ja mirenaa ei löytynyt mistään.
Mulla tiputteli lähes puoli vuotta, pari ekaa kuukautta päivittäin. Sen jälkeen palautui normaali kierto eli menkat eivät jääneet pois kuten niin usein mainostetaan. Painoindeksi 20, jos sillä nyt jotain merkitystä on. Otatin pois koko härvelin. Ehkäisi kyllä tehokkaasti: tiputtelu vei halut ja miestä häiritsi ne langat.
Mulla Mirena ollut nyt vuoden ja ehkä alan kallistumaan siihen että se jää. Mulla tiputteli noin 6kk. Sen jälkeen menkat tulleet yllärinä 2vk - 2,5kk välein. Kyllä tää nyt ihan ok on. Tai siis en keksi parempaakaan.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 21:41"]Olen nyt vuotanut 23.8. alkaen joka päivä. Ei mitään suuria määriä mutta sidettä on pidettävä ja vuoto ihan puhdasta, kirkkaanpunaista verta.
Kellään ollut vastaavaa? Menikö ohi? Sopiiko kierukka myoomien kanssa eli minulla useita myoomia ja sanoin niistä kyllä.
Alkaa pinna kohta kiristymään.....
[/quote]menee se ohi. Mulla tuputteli 4 kk. Sitten loppui.
Mulla tiputteli vuoden, sen jälkeen on ollut tosi kätevää kun kuukautisia ei oo juuri koskaan ja nekin harvat kerrat niukka vuoto kestää 1-2 päivää.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 22:00"]
Eiks kierukka aiheuta myoomia?
[/quote]
Kystia.
Mulla ei tiputellut päivääkään. Olen ollut supertyytyväinen, jo toinen Mirena käytössä. Ainoa miinus kivulias asentaminen. Hoikka olen, mitat 170/55.
Mulla pakkopuhuivat sen laitettavaksi. Oli 3 viikkoa,hirveät tuskat koko ajan.Se oli pakko ottaa pois ja sinne meni 170€ rahaa hukkaan. Palasin takaisin minipillereihin ei vuotoa 3 vuoteen. Ei se vaan kaikille sovi.
multa poistettiin 2 v tiputtelun jälkeen sekä mirena että kohtu (oli myomia)
Gyne suositteli runsaihin vuotoihin sekä vaihdevuosioireisiin Mirenaa. Asennettiin kivutta puolitoista vuotta sitten. Vuodot väheni, jipii.
Tilalle tuli 9 kg painoa, syön edelleen puhdasta ruokaa, harvoin makeaa ja liikun minkä kerkiän, on siis ollut ihan PT ohjaamassa treenejä puolen vuoden jakson, muttei hyvällä ohjelmalla saatu aikaan kuin kilon painon pudotus. No, reilu vuosi ja ala-vatsa tuli järkyttävän kipeäksi ja paineen tunne oli sietämätön. Päivystys totesi kohtutulehduksen, jonka syynä kierukka. Antibioottia. Pari kuukautta myöhemmin menin gynelle, koska ala-vatsa kivut olivat järisyttävät. Ultralla totesi että sinnehän on kasvanut pari myoomaa. Ei muuta lähete kohdun poistoon.
Kysyin että mites se vaihdevuosioireiden lievitys sitten toimii, kun ei ole kohtua. Ärähti ettei tämä Mirena kaikille sovi. Jäin odottamaan vastausta, muttei mitään. Eli kierukka aiheutti ensin tulehduksen, sitten myoomat ja nyt kohdunpoiston.
Ja paino senkuin nousee. Minä entinen hoikka nainen näytän michelinukolta ja vaatteiksi ei enää mahdu muut kuin pieruverkkarit.
Kävin siten homeopaatilla, sain rakeita kolmeksi viikoksi, vatsakivut ovat kadonneet, alan uskoa että myoomat ovat myös, ihmeellisintä on, että ne menkkoja edeltävät valvomisyöt, joita kierukan hormoni ei poistanut, ovat hävinneet. Odotankin ensi kuun ultratutkimusta mielenkiinnolla, miltä siellä kohdussa oiekin näyttää.
Sen lisäksi että Mirena sai enemmän miinusta kuin plussaa, ei minulle aianakaan kukaan kertonut näistä sivuvaikutuksista. Hyväihoisena myös (ei finnejä edes teiniä) olen leukaperieni kukkimista äimistellyt.
Mutta alkaa ikävästi tuntua siltä, että niinkuin moni muukin asia lääketieteen ihmeellisessä maailmassa, gynet saavat oman optionsa jokaisesta myydystä ja asennetusta kierukasta, sillä minut suorastaan ylipuhuttiin ottamaan tämä parhaana mahdollisena hoitona.
Se ainankin on varmaa, että ensi kuussa minun kohdistani ei kierukkaa löydy. Sen verran kehno kokemus. Ja aika tympeä oli gynenkin suhtautuminen.
Minulla ei kokemusta tiputtelusta. 2v kokemus mirenasta, ei ainoitakaan kuukautisia/tiputtelua sinä aikana. Iho meni kyllä huonompaan kuntoon, siitä miinus. Tulin raskaaksi toisesta kierrosta kierukan poiston jälkeen. Aion asennuttaa raskauden jälkeen uuden, toivottavasti toimii yhtä kivasti kuin ekalla kerralla.
Olen menossa poistattamaan Mirenan. Ehti olla 9 viikkoa, josta ajasta reilu 3 viikkoa kipua. Nyt on ollut yli viikon kipeä, eikä mitään helpottamisen merkkejä, siksi poisto. Kipu on menkkakipua, alavatsan polttelua, kohdun pingotusta (kuin raskaana) ja raskasta oloa. Vuotoa ollut 2 ja puoli viikkoa, tällä hetkellä ei. Mielestäni kannattaa olla tyytyväinen, jos pelkällä vuodolla selviää ilman kipua. Kipu on ärsyttävää, koska se pahentuu pystyasennossa ja liikkeessä. Ei voi siis urheilla.
Mielestäni terveydenhuollossa jopa painostetaan hormonikierukan laittoon. Mulle väitettiin, että on vain päivän kipeä. Kysyin monta kertaa asiasta eri henkilöiltä (lääkäri, pari terkkaria) ja kaikki vaan suositteli. Olen kipuherkkä ja sanoin, että kipua en halua. Kaikki lupaili, että ei ole kipeä. Mun mielestä tuollaista ei voi luvata, koska ensinnäkin hinta 155 e on sen verran suolainen, että kyllä kannattaa miettiä.
Voisin sanoa, että mikäli kärsit supistusherkästä kohdusta, harkitse kahteen kertaan ennen kuin otat kyseisen härpäkkeen. Itselläni raskaudet olleet jatkuvaa supistelua ja nyt sitten vielä tämäkin. Hohhoijaa!
Mulla vuotoa ja tiputtelua 2 vuotta päivittäin, sekä normaalit kuukautiset. Päädyttiin poistoon 2 vuoden jälkeen.
Kyllä mullakin vuoti varmaan sen 3-4 viikkoa, sitten loppui. Taitaa olla ihan normaalia. Nyt superniukat menkat, ihan mahtavaa!