Asuisitko luhtitalossa mieluummin yläkerrassa jossa on parveke, vai alakerrassa jossa on piha?
Vai onko mitään väliä? Ja siis nyt kyse nimenomaan luhtitalosta, jossa on päällekkäin nuo molemmat vaihtoehdot.
Kommentit (35)
En enää koskaan halua asua jonkun toisen alapuolella, siksi mielummin se yläkerros, vaikka piha kiva olisikin. En kuitenkaan ehkä osaisi nauttia siitä pihasta täysillä, jos jonkun parveke on siinä yläpuolella.
Eihän siinä pihalla voisi olla rauhassa kun yläkerran asukkailla olisi jatkuva näköyhteys. Vaikka tykkäisin pihasta niin tuossa tapauksessa parveke olis parempi. Tärkeintä mulle kotona on oma rauha.
Piha on kiva, mutta kyllä se hieman iloa himmentää että siinä yläpuolella on parveke. En kyllä haluaisi asua siinä parvekkeellisessakaan ja katsella naapurin pihaa. Kamala asumismuoto.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on luhtitalo?
Luhtitalo, jo ajatuksena painajainen samoista piha/parvekeasioista kuin edellisillä. Joku kyttäis parvekkeella kun itse olet pihalla. Ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on luhtitalo?
No sellainen 2-kerroksisen rivarin näköinen, jossa on just yläpuolella se parveke ja alapuolella piha. -ap
Vierailija kirjoitti:
Piha on kiva, mutta kyllä se hieman iloa himmentää että siinä yläpuolella on parveke. En kyllä haluaisi asua siinä parvekkeellisessakaan ja katsella naapurin pihaa. Kamala asumismuoto.
Ihme pessimistejä. Parvekkeen alla voi ottaa aurinko vaikka alasti, samoin siellä parvekkeella kaiteen suojassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on luhtitalo?
No sellainen 2-kerroksisen rivarin näköinen, jossa on just yläpuolella se parveke ja alapuolella piha. -ap
Luhtitalo on sellainen missä "rappukäytävä" on ulkona eli ei rakennusrungon sisässä kuten normaalissa kerrostalossa.
Introvertin painajainen, asuit kummassa tahansa! Mieluummin sitten vaikka tavallinen rivarikin, mutta kaikkein mieluiten kerrostalo.
Jos ihan pakko näistä valita, niin se parvekkeellinen: korkeilla kaiteilla ja lasituksella.
Kamalia molemmat vaihtoehdot :D Ei voi itse olla pihalla kun naapuri kyttää, mutta ei parvekkeellakaan ole kiva katsella naapurin pihaa ja itselle tulisi kytttääjä-olo jos toiset touhuaa jotain siinä parvekkeen alla.
Vierailija kirjoitti:
Me itseasiassa asutaan juuri tällaisen yläkerroksessa, eikä mielestäni ole ollenkaan paha, kun alakerrassa asuu hiljainen mummeli, jonka piha on siisti puutarha ja jossa vielä melko korkea puu, joka yltää melkein meidän parvekkeen korkeudelle. Riippuu siis toki paljon siitä millainen naapuri alakerrassa asuu :)
Vierailija kirjoitti:
Kamalia molemmat vaihtoehdot :D Ei voi itse olla pihalla kun naapuri kyttää, mutta ei parvekkeellakaan ole kiva katsella naapurin pihaa ja itselle tulisi kytttääjä-olo jos toiset touhuaa jotain siinä parvekkeen alla.
No näinhän se on tietty. 😂 Aloin kysellä kun minulle olisi tarjolla tosi ihana asunto, mutta se on luhtitalossa. Samoista syistä kun on lueteltu, olen kyllä jotenkin tosi skeptinen että viihdynkö siinä kummassakaan, ylhäällä tai alhaalla. -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me itseasiassa asutaan juuri tällaisen yläkerroksessa, eikä mielestäni ole ollenkaan paha, kun alakerrassa asuu hiljainen mummeli, jonka piha on siisti puutarha ja jossa vielä melko korkea puu, joka yltää melkein meidän parvekkeen korkeudelle. Riippuu siis toki paljon siitä millainen naapuri alakerrassa asuu :)
No tällainen kyllä ehkä joo menisikin, mutta harmi kun ei naapureista tiedä. -ap
Vierailija kirjoitti:
Eihän siinä pihalla voisi olla rauhassa kun yläkerran asukkailla olisi jatkuva näköyhteys. Vaikka tykkäisin pihasta niin tuossa tapauksessa parveke olis parempi. Tärkeintä mulle kotona on oma rauha.
Ystäväni meni vuokralle luhtitalon alakertaan, jossa piha, ajatteli, että kiva laittaa kukkaruukkuja. Mutta yläkerrassa asui perhe, joka heitteli tavaraa ja roskaa ystäväni pihalle. Sanominen ei auttanut, ystäväni muutti pois.
Valintani olisi yläkerta, jos olisi pakko mennä luhtitaloon.
Yläkerrassa (asunkin). Kiva fiilis, kun vehreä piha josta ei tarvitse itse välittää. Omalta partsilta ei ainakaan alakertaan häiriötä ole, eikä alakerrasta ylöspäin. Ihanteellinen, ja kulma-asunto vieläpä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ystäväni meni vuokralle luhtitalon alakertaan, jossa piha, ajatteli, että kiva laittaa kukkaruukkuja. Mutta yläkerrassa asui perhe, joka heitteli tavaraa ja roskaa ystäväni pihalle. Sanominen ei auttanut, ystäväni muutti pois.
Valintani olisi yläkerta, jos olisi pakko mennä luhtitaloon.
Voi luoja mitä pässejä. -ap
Vierailija kirjoitti:
Yläkerrassa (asunkin). Kiva fiilis, kun vehreä piha josta ei tarvitse itse välittää. Omalta partsilta ei ainakaan alakertaan häiriötä ole, eikä alakerrasta ylöspäin. Ihanteellinen, ja kulma-asunto vieläpä.
Tämä on hyvä pointti kyllä, kuulostaa ihan idylliseltä. 😊 -ap
Piha ilman muuta, muuten on sama muuttaa kerrostaloon.