Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä avuksi kun vasta 16-vuotias tyttäreni seurustelee 25-vuotiaan miehen kanssa, haluavat muuttaa yhteen

Vierailija
29.08.2006 |

Aloittivat seurustelun kun tyttö oli vielä peruskoulussa, eli mies kyllä mielestäni toimi siinä rikollisesti... Tämä ns poikaystävä on tyyppinä muuten ihan kunnollinen mutta huomattavasti kokeneempi ja tyttäreni on vielä niin kovin naiivi ja lapsellinen. Suhde tuntuu niiiin väärältä enkä pysty asennoitumaan siihen mitenkään. Tukalinta tässä on että minulla ja hänen poikaystävällään on kaiken lisäksi sama ikäero, 9 vuotta, olen " vasta" 34-vuotias eli teiniäiti olen ollut...

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

teiniritsojen perään oleva mies vaihtaa tuoreeseen teiniritsaan edellisen tullessa liian vanhaksi. :D

Vierailija
2/26 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat toki asiasta ensin panikoivat, mutta rauhoittuivat, kun totesivat ettei miesystäväni ollut liikkeellä hyväksykäyttö- tai perheenperustamismielessä (seksi ei edes ihan heti tullut kuvioon mukaan).

Tämä suhde kestikin sitten vuosikausia, vaikka jälkikäteen ajatellen oli tuhoon tuomittu jo alunperin. Ei pelkästään ikäeron takia, vaan muutenkin olimme täysin erilaisia. En varmaankaan olisi sitoutunut noin nuorena paljon vanhempaan mieheen, ellen olisi kaivannut isähahmoa ja huolenpitäjää elämääni (oma isästäni ei sellaiseksi ollut). Mainittakoon kuitenkin, että tuon seurustelun aikana kirjoitin ylioppilaaksi ja ehdipä vielä valmistua yliopistostakin, eli ei seurustelusuhde opintojani todellakaan pilannut. Lähinnä harmittaa se, että tuon seurustelun takia luovuin vapaaehtoisesti monesta asiasta, jotka jälkikäteen ajatellen kuuluvat nuoren ihmisen elämään. Lisäksi suuri ikäero on aika haastava, kun osapuolet ovat niin eri vaiheissa elämää - tulee helposti mustasukkaisuutta toisen ex-tyttöystävistä jne.

No, nyt olen erittäin onnellisesti naimisissa suunnilleen samanikäisen miehen kanssa ja meillä on kaksi lastakin. On aivan ihanaa, kun olemme ns. samalla aaltopituudella melkein kaikista asioista :-) (no toki näin voi olla ikäerosta huolimattakin, joissain tapauksissa)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 ja mies silloin 27 vuotias.

aloitin koko suhteen vain ärsyttääkseni vanhempiani. Äitini yritti koko ajan rajoittaa menemistäni ja tiesin hänen inhoavan tuota miestä!

En tiedä auttaako tämä nyt mitenkään ap sinua että tiedät muillakin olleen tällaista, sillä minä EN kertaakaan harrastanut seksiä missään muodossa tuon miehen kanssa. Emme kumpikaan halunneet. Se oli enemmänkin sitä että ajeltiin ja katsottiin leffoja yhdessä jne.

Mies oli aika tossukka ja suhteemme oli enemmänkin sitä että minä käytin hyväkseni sitä, että sain kavereineni kyydin mihin ja milloin halusin...

vähän nolottaa äidin puolesta kun joutui kärsimään, mutta uskalsin sentään 23 vuotiaana hänelle paljastaa, että se oli pelkkä iso vitsi koko suhde ettei tarvi mitään hävetä!

Vierailija
4/26 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä voisit jotenkin saada selville mitä mies oikeasti tahtoo, siis onko tosissaan tyttäresi kanssa.

Itse 15 vuotiaana " seurustelin" kymmenen vuotta vanhemman kanssa, ja näin jälkeen päin olisin toivonut että äitini olisi puuttunut asiaan. Mies käytti minua täysin hyväkseen, minä olin vain sinisilmäinen lapsi.

Vierailija
5/26 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaikäisen huoltajana sinulla on OIKEUS ja VELVOLLISUUS huolehtia lapsestasi. Ehdotan järkevää keskustelua, jossa tärkeimpänä pointtina on, että omien kokemustesi perusteella olet sitä mieltä, että ennen 18-v ikää tyttärelläsi ei ole asiaa muuttaa pois kotoa miehen luo asumaan. Sano, että teet sen hänen vuoksensa ja että edellytät, että hän odottaa kärsivällisesti tarvittavat kaksi vuotta. Mikäli kyse on tosi rakkaudesta sekä lapsesi että miehen puolelta, odottaminen ei haittaa lainkaan.

Joka tapauksessa olen sitä mieltä, että aikuinen mies joka seurustelee 16-v tytön kanssa on periaatteessa jotenkin epäilyttävä. Ihan jo senkin takia yrittäisin suojella lastani. Puhun ihan omasta kokemuksestani, minä pilasin nuoruuteni seurustelemalla vanhempien miesten kanssa kun epätoivoisesti etsin isähahmoa :-(

Vierailija
6/26 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sinulla sanavalta siihen asti kunnes tyttäresi on täysi-ikäinen.

Vierailija
7/26 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkun sellaisen vastaavan jolla olisi itsellä ollut samanlainen kokemus. Yritän puuttua asiaan minkä voin, joskin on vaikeaa yrittää saada tytärtä suhtautumaan kyseiseen suhteeseen kriittisemmin ja ajattelemaan asioita vähän pidemmälle, hän elää niin hetkessä. ap

Vierailija
8/26 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä keskustella tyttäresi kanssa siitä, miten erilaisessa elämänvaiheessa mies ja tyttö ovat. Mies on ehkä jo tehnyt ammatillisia valintoja, saanut koulutusta, hänellä on ehkä jo työpaikka. Tyttäresi on vasta päättänyt peruskoulun. Miehellä voi olla seuraavana suunnitelmissa asunnon osto, perheen perustaminen jne. mutta tyttäresi pitäisi vielä elää villiä nuoruutta ja haalia omia kokemuksia, elää itsekästä elämäänsä itseään varten eikä pikkuvaimokkeena jollekin nilviäiselle. Saisiko tytön miettimään, miksei mies ole kiinnostunut oman ikäisestä seurasta?

Keskustelun pitää kuitenkin tapahtua kunnioittavasti, jotta tytär ei vetäytyisi sinusta kauemmaksi ja rupeaisi salaamaan asioita (niinhän herkästi käy, jos tyttö kokee, että äiti saattaisi sitten vahingoniloisena sanoa " mitäs minä sanoin" kun jokin katastrofi on tapahtunut), sillä kaikkein tärkeintä olisi nyt pysyä tilanteen tasalla, oli se tilanne sitten mikä tahansa. Yhteen muuttaminen nyt olisi vihoviimeinen vaihtoehto!

Vierailija
9/26 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskeli ensin ammatin ja solmivat avioliiton kun tyttö oli 24v, nyt ovat olleet onnellisesti naimisissa 19v. Mies on ihanan rakastunut vaimoon vieläkin.

Vierailija
10/26 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kyllä aika lapsellinen ja tyhmä vielä silloin. Olisi hyvä jos voisin puhua tyttäresi kanssa.. koska ehkä hän ei tajua vielä " oikeaa" elämää.

Vierailija
11/26 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni on kyllä pikkuvanha ja nyt 19 v. Edelleen saman miehen kanssa. Kerran heillä meni poikki ja sisko muutti takaisin vanhempien luokse. Sopivat kuitenkin riitansa. Nyt heillä on oma rivitalo-osake. Voihan seurustelu onnistuakin...

Vierailija
12/26 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahdollista.

Jotain on pielessä.

Pahasti.

16 vuotias on vielä lapsi. Hän asuu äitinsä tai ylipäätään vanhempiensa kanssa. Jos sellaiset ovat.

Edesvastuutonta edes kuvitella jotain muuta. Jos vanhemmilla on mitään järkeä päässään. Taitaa olla maalaiset asialla.

Vierailija
13/26 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mahdollista.

Jotain on pielessä.

Pahasti.

16 vuotias on vielä lapsi. Hän asuu äitinsä tai ylipäätään vanhempiensa kanssa. Jos sellaiset ovat.

Edesvastuutonta edes kuvitella jotain muuta. Jos vanhemmilla on mitään järkeä päässään. Taitaa olla maalaiset asialla.

Vierailija
14/26 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" seurustelua" kesti muutaman kuukauden, enkä ymmärrä miksi vanhempani eivät puuttuneet asiaan. Oltiin kyllä ihan eri maailmoista, enkä todellakaan vielä ymmärtänyt esim. seksin merkitystä, minut oli helppo imarrella pökerryksiin.

Vierailija
15/26 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille siis tuli ero ja löysin ikäistäni seuraa onneksi melko pian, mutta (paljon) myöhemmin tämä samainen mies alkoi seurustella itseään 20 vuotta nuoremman kanssa.

Tiedän, että jotkut suhteet toimivat, mutta kannattaako ottaa tällaisia riskejä oman 16-vuotiaan kohdalla?

Vierailija
16/26 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ihan lapsellinen vielä, niin puutu asiaan. Jos lapsesi alkaa uhmata, niin voit sanoa, että tuolla käytöksellä hän ei ole vielä aikuinen eikä voi tehdä aikuisen päätöksiä jne.

Itse kun olin 16 v niin " seurustelin" yli 30 v " miehen" kanssa. Hänen mielestään olin niin aikuinen ja olin kyllä pikkuvanhan ja tiesin paljon asioista... mutta tuo olisi voinut jäädä kyllä tekemättä. Ja vanhemmat eivät puuttuneet. luottivat minun arvostelukykyyni, fiksu ja rauhallinen kun olin :(

Vierailija
17/26 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

avuksi

Vierailija
18/26 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista...

Vierailija
19/26 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kukaan normaali 25 vuotias ole kiinnostunut 16 v tytöistä. Siksi ihmettelen miten suhde voisi kestää ja kuinka vastuuntuntoinen mies olisi pidemmällä tähtäimellä

Vierailija
20/26 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin mä tekisin ja jos näin tapahtuu, niin mä pistän stopin heti alkuunsa. Niin te nyt sanotte, et sä mitään mahda ko sun tyttöhän sua ei tottele. Mä perkele en anna kenenkään pikkupillujen perässä juoksevien hulttioiden turmella mun tyttööni, en saatana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi