Ärsyttävät "vauvahiukset" ohimoilla (aikuisella)
Onko muilla tällästä ongelmaa, että on ihan pirusti tollaista hentoa "vauvahiusta" molemmilla puolilla ohimoa, sellaista joka ei siis ikinä kasva milliäkään jotta ne vois kasvattaa pois, vaan ne pysyy tollasena n. 3-8 sentin pituisena, ja tuntuu että ne pitäis suunnilleen Super Epoxilla liimata päähän, jotta ne ei lentelis joka ilmansuuntaan.
Olen miettinyt niiden sheivaamista monesti, mutta ne on kuitenkin sen verran tuuheat (hassua, kun muuten hiukseni ovat sitten ohuet ja hennot), että jäis melkoiset "lommot" hiusrajaan jos niitä ei olis, huoh. :D
Kommentit (28)
Mulla on ollut lapsesta asti. Olen tummatukkainen ja ovat kohtalaisen laajalla alueella ohimoista ylöspäin hiusrajaa pitkin. Ei siis toivoakaan saada niitä ponnarille.
Lisäksi muu kuontaloni on todella paksu ja painava, eli yleensä pitkin päätä (siksi pidän mielelläni ponnaria tms.). Nämä haituvat taas kohoavat "kauniisti". En ole vielä keksinyt mitään, hiusgeelin lisäksi, millä ne saisi kuriin koko päiväksi. Hiusgeelillä taas on otettava riski, että nousevat sojottamaan kohti taivasta eräänlaisina piikkeinä tai viuhkana.
Kokeilin joskus nuorempana ajaa ne pois. Ensin oli typerän näköiset aukot hiusrajassa, sitten typerä sänki, joka muuttui yhä vain typerämmäksi, kun haituvat kasvoivat ja alkoivat sojottaa kohti kattoa ilman geeliäkin. En suosittele!
Mulla on ollu näitä vauvahiuksia niin kauan ku muistan, ne on vaaleita ja hentoja eikä ne ikinä mihinkään kasva. Inhottavaa tässä on se, että näyttää puoliksi kaljuuntuneelta naiselta ku vaan vauvahiuksia ohimolla. Korvasta suoraa ylöspäi siitä kasvohi päi ei mitää muuta ku pikkusta vauvahiusta, näyttää ihokarvoilta vaan.
En voi laittaa hiuksia sillee ylös kiinni ku näyttää niin kaljulta (ei ne sielä pysyiskään ku nii painavat hiukset). Pitäis olla edestä auki kauhian pitkältä matkalta, ku muuten niitte aukinaisten hiusten ja kiinni olevien hiusten väliin jää näkyviin semmone "kolo", jossa ei hiuksia ole. Otsalla olevat hiukset näyttää niin pirun ohuilta kun ei ole niiden "alla" ohimolla mitään.
Jopa kaverit on sanonu et mulla on ohuet hiukset, vaikka mulla on oikeasti tosi paksut hiukset. Aina pää kipiä painon takia, eikä oo ku puolipitkä tukka. Ne o paksut ja painavat, ei tuuheat. Siinä on iso ero.
On "partakin" olemassa, justii samanlaista ku ne mun vauvahiukset, kaulan puolestavälistä ylöspäi parran tavoin kasvaa. Pisimmillää kolmen sentin mittasia, ne oon aina ottanu pois. Tuntuu kauhialta ku muute näyttää naiselta mut sitte tommone karvane naama ja parta, hiusraja josaki valovuoden pääsä, lisäksi semmonen miesmäinen karvavatsa + nämä "hauskat" pyörteet sivuvatsalla jotka näkyy ei kehtaa uimaankaan mennä tämmösellä mahalla, enkä todellakaan voi käyttää uimapukua. Se ei vain sovi mulle.
Leikkasin vauvahiukset pois ottalta niin kasvaako ne takas sellasiks normaaleiks et ne ei erotu?vai jääkö joksiki 3cm:risiks?
Mä rakastan mun "vauvahiuksia" yli kaiken 😍 ne saa kaikki hiustyylit näyttää söpöiltä ja rennoilta 😗
Hieman OT, mutta minun ongelmani on vauvahiuksien lisäksi takaa luonnonkihara, päältä ja sivuilta suora tukka! Jos pesen itse, suoraksi föönaamiseen menee puoli tuntia (hiuksia on aika paljon) ja vaivalloista on. Kihartuminen tuli esiin ekan kerran, kun hieman alle 30-vuotiaana leikkautin lyhyen mallin. Ja kiharaa se takatukka on siitä lähtien ollut. Raivostuttavaa!
Minulla muuten hyväkuntoiset ja tuuheat hiukset mutta otsalla hiusrajassa kasvaa vain vauvahiusta. Siitä syystä tykkään pitää aina jakausta myös ponnarissa, mutta jos vedän hiukset taakse, niin hyvä kikka vauvahiusten kesyttämiseen on suihkauttaa hiuslakkaa vauvaharjaan (tai muuhun tiheään harjaan) ja oikoa ne paikoilleen. Myös suolaspray käy, mutta kannattaa olla todella maltillinen varsinkin vaaleiden hiuksien kanssa, ettei vaikutelmasta tule likainen.
Paras konsti vauvahiuksiin on väritön kulmakarvageeli. Sitä kun sipaisee niin pysyy untuvaiset pikkuhiukset ohimoilla kurissa. Ja kulmakarvageeli on paljon helpompi kuin hiuskiinne + hammasharja -yhdistelmä, kätevämpi pitää käsilaukussakin mukana.
Luonnonkiharat hiukset ja nuo vauvahaituvat ovat kyllä ihana yhdistelmä.. Mulla on niitä ollut ihan lapsesta saakka. Ne eivät johdu ainakaan minulla harjaamisesta, koska en juurikaan harjaa käytä.