26.4.1986
Kommentit (22)
Posahtiko se ydinvoimala....nyt en muista nimeä.
Veljenpoikani täytti vuoden. Tsernybyl-uutinen ei vielä herättänyt tunteita.
No en kyllä mitään, olin vuoden ikäinen tuolloin.
Muistan uutiset. Olin kuusi vuotta. Ja muistan, kuinka ulos ei saanut mennä. Meillä myös sienien poimiminen lopetettiin vuosikausiksi.
Muistaako kukaan mitä tapahtui muutama päivä myöhemmin 2.5.86?
Mikä päivä Suomessa uutisoitiin, mitä on tapahtunut? Muistan vain, että ensinhän kuultiin Ruotsista säteilyarvojen noususta. Neuvostoliitosta taidettiin sanoa alkuun, että ei ainakaan heillä ole mitään erikoista. Vai muistanko väärin?
Ei silloin vielä tiedetty koko posahduksesta täällä mitään. Vasta muutama päivä myöhemmin alettiin uutisoida.
Naapurintyttö sairastui leukemiaan alle kouluikäisenä. Syntyi syksyllä 86 ja vanhempansa epäilivät, että johtui säteilystä sikiöaikana. Onneksi selvisi.
Vierailija kirjoitti:
Mikä päivä Suomessa uutisoitiin, mitä on tapahtunut? Muistan vain, että ensinhän kuultiin Ruotsista säteilyarvojen noususta. Neuvostoliitosta taidettiin sanoa alkuun, että ei ainakaan heillä ole mitään erikoista. Vai muistanko väärin?
Muistaakseni meillä uutisoitiin tapahtuneesta ensimmäisen kerran maanantaina 28.4.1986. Olin silloin vasta 12, mutta muistan helikopterikuvat yli evakuoidun kaupungin ja sen korkeiden kerrostalojen. Aavistin jo silloin, että kaupunki oli menetetty ikiajoiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vapunjälkeinen päivä. Mitä silloin tapahtui? Ei ole muistikuvia. Olin tuolloin 9.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vapunjälkeinen päivä. Mitä silloin tapahtui? Ei ole muistikuvia. Olin tuolloin 9.
Korsikan Ralli.Sattui onnettomuus.Rallikuski Henri Toivonen menetti henkensä
En mitään. Synnyin vasta neljä kuukautta myöhemmin.
Olin vielä äidin kohdussa. En muista mitään.
Tuon päivän jälkeen emme päässeet melko pitkään aikaan hiekkalaatikkoleikkeihin.
Klo 06:00:
KOMPPANIASSA HERÄTYS!!!!
VALMISTAUTUKAA AAMUTOIMIIN,
AIKAA 2 MINUUTTIA!
Tuo jäi oikeastaan ainoana mieleen, saat*na!
USSR:ssä tunaroitiin oikein perusteellisesti.
Luultavasti lehdissä luki kuinka Ruotsin poliisi kertoi pidättävänsä pian Palmen murhaajan.
Tsernobylin