Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Englannin YO syksy 2014 kirjallinen osa

Vierailija
17.09.2014 |

Onko muita kokeesta kotiutuneita? Mun mielestä oli paljon helpompi kuin lähivuosien joita harjoittelimme tunnilla. Ei ollut ihmeellisiä vaikeita sanoja yhtä paljon yms. Tai sitten vaan tuntuu tältä ja vastaukset menivät päin prinkkalaa oikeasti. :D eli mielipiteitä ja keskustelua tämän päivän kirjallisesta osasta!

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

YTL:n sivuilla vastaukset. Siellä 'Hyvän vastauksen piirteet' -kohdassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 17:24"]Mitä mieltä ootte: onko ok kirjoittaa "the people who had gathered there" kun ns. oikea vastaus on "the people gathered there" ???? Osaisko joku sanoa.. Ite meen miettiessä niin sekasin etten osaa..
[/quote]
Mäkin laitoin noin ja mielestäni oikein kans mut ei varmaa oo, jos ytl nipottaa niin ku yleensä...

Vierailija
24/57 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

C tulee... No uusintaan ens keväänä! Kiitos kuuntelun 57,5p (pierre!) ja tyhmien virheiden kirjallisessa (n. 65-70p.) :) nyt vaan lukemaan sanastoa, ehkä se siitä...

Vierailija
25/57 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelpaako mielestänne avorakenteen kohtaan: the Mediterranean Sea? Hyvän vastauksen piirteissä ei ollut Sea sanaa, mutta mun mielestä (ja wikipediankin :D ) se on oikein.

Vierailija
26/57 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs the people WHO gathered there? Muuttaako tuo Who nyt tuon merkityksen?

Vierailija
27/57 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 19:21"]

C tulee... No uusintaan ens keväänä! Kiitos kuuntelun 57,5p (pierre!) ja tyhmien virheiden kirjallisessa (n. 65-70p.) :) nyt vaan lukemaan sanastoa, ehkä se siitä...

[/quote]

Kuulostaa samalta kuin mullakin! Ens keväänä uudestaan ;)

Vierailija
28/57 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin jonakin vuonna, jona oli myös ollu pelkkä otsikko, oli otsikon väärin ymmärtämisestä menettänyt vaan 5 pistettä sen normin 20 pisteen sijaan jotka ohi aiheen kirjottamisesta tulee

Vierailija
29/57 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
30/57 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo kyllä paha ollut! Vähän jäi luetun avoissa mietityttämään että muotoilinko vastaukset oikein, esim lintukohdassa Se "drooping eyelids", ymmärsin mutten osannut pukea sanoiksi. :D rooma-täydennystehtävä oli helppo!

Vierailija
31/57 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä luetunynmärtämisen avot oli aika erikoisia. Ihan ok meni olin kyllä aika epävarma monessa kohtaa. Lähin korottamaan eetä joten ei nyt oo niin tarkkaa tän kanssa

Vierailija
32/57 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea oli mielestäni, vaikka L tavoittelen. Vastausvaihtoehdoissa oli aina lähes poikkeuksetta yksi täysin väärä ja kaksi vivahde erollista vaihtoehtoa :D antakeehan esimerkkejä mitä uskotte menneen oikein! Mikä oli esimerkiksi sen produktiivisen aukkotehtävän oikea vastaurivistö?

Vierailija
33/57 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kirjoititte siihen miten linnut lentävät pitkiä matkoja ja siihe toiseen? Entä mitä luullaan sukupuuton aiheuttajaksi ja miksi asiantuntijat eri mieltä?

Vierailija
34/57 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin, että pystyvät lentämään biologisen autopilotin avulla eli aivojen eri osat lepäävät vuorotellen. Sitten laitoin, että välttävät vaaroja vaipumalla vain unenomaiseen tilaan mikä mahdollistaa mahdollisten vaarojen silmälläpitämisen. Sitten luullaan tulivuoren purkausta mutta syyksi jutun mies epäili reaktiota, jossa mikrobit muodostavat kasvihuonekaasuja nikkelistä? Menikö persiilleen :D

Vierailija
35/57 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin ja syyksi epäillään tulivuoren purkausta joka ei kuitenkaan ole mahdollinen, sillä ilmakehän hiilitasot nousivat liian nopeasti, jotta syy nousuun voisi olla tulivuoren purkaus. (sanottiin että vastaavalla nopeudella vain mikrobit kykenevät tuottamaan vastaavaa kaasua)

Vierailija
36/57 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 ja 8 olivat siis vitosen kirjottamia :D olen amatööri näissä palstoissa pahoittelut siitä!

Vierailija
37/57 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 12:44"]

Onko muita kokeesta kotiutuneita? Mun mielestä oli paljon helpompi kuin lähivuosien joita harjoittelimme tunnilla. Ei ollut ihmeellisiä vaikeita sanoja yhtä paljon yms. Tai sitten vaan tuntuu tältä ja vastaukset menivät päin prinkkalaa oikeasti. :D eli mielipiteitä ja keskustelua tämän päivän kirjallisesta osasta!

[/quote]

samaa mieltä ap:n kanssa. Ja todellakin mua vähän hirvittää, että helpolta tuntunut koe menikin metsään ja lujaa... Se naiset+investointi -juttu oli mulle vaikeempi, muut meni ihan tiedoilla suoraan tai sitten pienellä pähkäilyllä. Tavoitteissa E

Vierailija
38/57 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta koe oli sekä helppo että vaikea, esim. Avot tosi helpot mutta ne monivalinta-aukot, eeeiiiii melkein mitään tolkkua :D aika veikkailulla meni ne

Vierailija
39/57 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh no kirjoitin vain nikkeli pitoisuuksien kasvun tulivuorenpurkauksen vuoksi , johtaneen siihen.

Entä muut avoimet? Muistaako joku? En enää muista kysymyksiä

-6

Vierailija
40/57 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 15:48"]Äh no kirjoitin vain nikkeli pitoisuuksien kasvun tulivuorenpurkauksen vuoksi , johtaneen siihen.

Entä muut avoimet? Muistaako joku? En enää muista kysymyksiä

-6
[/quote]

Se maya kalenteri juttu oli yks. Mikä niissä kiehtoo (2asiaa) ja sit olikohan sen toinen kysymys että minkätakia se maailmanloppu on jtn :D ei muista just 3 lopetin ja muisti sumeni heti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi