Englannin YO syksy 2014 kirjallinen osa
Onko muita kokeesta kotiutuneita? Mun mielestä oli paljon helpompi kuin lähivuosien joita harjoittelimme tunnilla. Ei ollut ihmeellisiä vaikeita sanoja yhtä paljon yms. Tai sitten vaan tuntuu tältä ja vastaukset menivät päin prinkkalaa oikeasti. :D eli mielipiteitä ja keskustelua tämän päivän kirjallisesta osasta!
Kommentit (57)
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 17:24"]Mitä mieltä ootte: onko ok kirjoittaa "the people who had gathered there" kun ns. oikea vastaus on "the people gathered there" ???? Osaisko joku sanoa.. Ite meen miettiessä niin sekasin etten osaa..
[/quote]
Mäkin laitoin noin ja mielestäni oikein kans mut ei varmaa oo, jos ytl nipottaa niin ku yleensä...
C tulee... No uusintaan ens keväänä! Kiitos kuuntelun 57,5p (pierre!) ja tyhmien virheiden kirjallisessa (n. 65-70p.) :) nyt vaan lukemaan sanastoa, ehkä se siitä...
Kelpaako mielestänne avorakenteen kohtaan: the Mediterranean Sea? Hyvän vastauksen piirteissä ei ollut Sea sanaa, mutta mun mielestä (ja wikipediankin :D ) se on oikein.
Entäs the people WHO gathered there? Muuttaako tuo Who nyt tuon merkityksen?
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 19:21"]
C tulee... No uusintaan ens keväänä! Kiitos kuuntelun 57,5p (pierre!) ja tyhmien virheiden kirjallisessa (n. 65-70p.) :) nyt vaan lukemaan sanastoa, ehkä se siitä...
[/quote]
Kuulostaa samalta kuin mullakin! Ens keväänä uudestaan ;)
Ainakin jonakin vuonna, jona oli myös ollu pelkkä otsikko, oli otsikon väärin ymmärtämisestä menettänyt vaan 5 pistettä sen normin 20 pisteen sijaan jotka ohi aiheen kirjottamisesta tulee
Ei tuo kyllä paha ollut! Vähän jäi luetun avoissa mietityttämään että muotoilinko vastaukset oikein, esim lintukohdassa Se "drooping eyelids", ymmärsin mutten osannut pukea sanoiksi. :D rooma-täydennystehtävä oli helppo!
Mun mielestä luetunynmärtämisen avot oli aika erikoisia. Ihan ok meni olin kyllä aika epävarma monessa kohtaa. Lähin korottamaan eetä joten ei nyt oo niin tarkkaa tän kanssa
Vaikea oli mielestäni, vaikka L tavoittelen. Vastausvaihtoehdoissa oli aina lähes poikkeuksetta yksi täysin väärä ja kaksi vivahde erollista vaihtoehtoa :D antakeehan esimerkkejä mitä uskotte menneen oikein! Mikä oli esimerkiksi sen produktiivisen aukkotehtävän oikea vastaurivistö?
Mitä kirjoititte siihen miten linnut lentävät pitkiä matkoja ja siihe toiseen? Entä mitä luullaan sukupuuton aiheuttajaksi ja miksi asiantuntijat eri mieltä?
Laitoin, että pystyvät lentämään biologisen autopilotin avulla eli aivojen eri osat lepäävät vuorotellen. Sitten laitoin, että välttävät vaaroja vaipumalla vain unenomaiseen tilaan mikä mahdollistaa mahdollisten vaarojen silmälläpitämisen. Sitten luullaan tulivuoren purkausta mutta syyksi jutun mies epäili reaktiota, jossa mikrobit muodostavat kasvihuonekaasuja nikkelistä? Menikö persiilleen :D
Ainiin ja syyksi epäillään tulivuoren purkausta joka ei kuitenkaan ole mahdollinen, sillä ilmakehän hiilitasot nousivat liian nopeasti, jotta syy nousuun voisi olla tulivuoren purkaus. (sanottiin että vastaavalla nopeudella vain mikrobit kykenevät tuottamaan vastaavaa kaasua)
7 ja 8 olivat siis vitosen kirjottamia :D olen amatööri näissä palstoissa pahoittelut siitä!
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 12:44"]
Onko muita kokeesta kotiutuneita? Mun mielestä oli paljon helpompi kuin lähivuosien joita harjoittelimme tunnilla. Ei ollut ihmeellisiä vaikeita sanoja yhtä paljon yms. Tai sitten vaan tuntuu tältä ja vastaukset menivät päin prinkkalaa oikeasti. :D eli mielipiteitä ja keskustelua tämän päivän kirjallisesta osasta!
[/quote]
samaa mieltä ap:n kanssa. Ja todellakin mua vähän hirvittää, että helpolta tuntunut koe menikin metsään ja lujaa... Se naiset+investointi -juttu oli mulle vaikeempi, muut meni ihan tiedoilla suoraan tai sitten pienellä pähkäilyllä. Tavoitteissa E
Musta koe oli sekä helppo että vaikea, esim. Avot tosi helpot mutta ne monivalinta-aukot, eeeiiiii melkein mitään tolkkua :D aika veikkailulla meni ne
Äh no kirjoitin vain nikkeli pitoisuuksien kasvun tulivuorenpurkauksen vuoksi , johtaneen siihen.
Entä muut avoimet? Muistaako joku? En enää muista kysymyksiä
-6
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 15:48"]Äh no kirjoitin vain nikkeli pitoisuuksien kasvun tulivuorenpurkauksen vuoksi , johtaneen siihen.
Entä muut avoimet? Muistaako joku? En enää muista kysymyksiä
-6
[/quote]
Se maya kalenteri juttu oli yks. Mikä niissä kiehtoo (2asiaa) ja sit olikohan sen toinen kysymys että minkätakia se maailmanloppu on jtn :D ei muista just 3 lopetin ja muisti sumeni heti
YTL:n sivuilla vastaukset. Siellä 'Hyvän vastauksen piirteet' -kohdassa.