Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä kuuloinen puheääni sinulla omasta mielestäsi on?

Mies
21.08.2021 |

Jos vaikka puhelimen videolta kuuntelen omaa ääntäni, niin ei ole kiva. Jotenkin nasaalinen.
Mutta useampikin ihminen, jonka kanssa olen puhunut puhelimessa, on sanonut että minulla on kivan kuuloinen ääni. Joku on sanonut jopa että ihana. Ota tuosta nyt sitten selvää, mutta tosiaan videolta kuultuna en pidä omasta äänestäni. Onko se erilainen videolla kuin vaikka puhelimessa?

Mitä mieltä olet omasta äänestäsi ja onko sitä joku joskus kommentoinut, kehunut tai haukkunut?

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/56 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jättänyt ääniviestejä ja omasta mielestä kuulostaa oikein hyvältä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan omaa ääntäni, vaikka sitä on moni kehunut.

Vierailija
4/56 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen helariääninen kuin heliumii ois pump.

Vierailija
5/56 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hassumpi. Olen saanut sen paranemaan paljon nuoruusvuosistani tekemällä harjoituksia ja olemalla työssä, jossa joutuu puhumaan.

Tyttärelläni on kuulemma aivan samanlanen ääni - mutta ilman treenaamista.

Vierailija
6/56 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona-ajan teams-puhelut ovat paljastaneet että mulla on aivan kamala puheääni. Sellainen nasaali vikinä. Tunkkainen. Epäaito. Ihan hirveä suorastaan. Silti olen saanut palautetta miespuolisita (esim. treffeillä) että mulla on kiva ääni. Todennäköisesti epätoivoista mielistelyä, koska päättelevät että mulla on joku ongelma äänessä.  Miten omaa puheääntä voisi parantaa? Ei löydy mitään puheääni-treenejä netistäkään.

Vierailija
7/56 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään omasta äänestäni. Hieman matala, pehmeä ääni mulla.

Lauluäänikin ok.

Vierailija
8/56 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulemma rupee aina panettaa kun sen kuulee

Vierailija
9/56 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuulen oman ääneni suht matalana ja ihan ookoona. Videoilla taas kälättää aina ärsyttävä-ääninen kiekuja.

Vierailija
10/56 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään omasta äänestäni. Hieman matala, pehmeä ääni mulla.

Lauluäänikin ok.

Olen huomannut, että laulajilla tai laulun harrastajilla on useasti mukavan kuuloinen puheääni. Varmasti laulaminen vaikuttaa äänenmuodostukseen.

Vierailija
11/56 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko kimeä ja lapsellinen...

Vierailija
12/56 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sellainen kimeä sössöttävä ääni. Jos Sannin biisejä kuuntelee niin saa hyvän esimerkin. Toisaalta en voi sille mitään ja purin hillitsemään varsinkin vieraiden ihmisten kanssa. Jos pitäisi äänestä päätellä niin olisin monien mielestä varmaan jokin teini maksimissaan vielä nyt alle 30-vuotiaanakin. Jos joku ei siis tajunnut niin inhoan äänteli paljon. Heikko, kimeä, ohut piipittävä sekä lapsellinen ääni. Nainen olen.

Vierailija
13/56 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän äänestäni, se on miellyttävän matala. Se, mikä yllättää, on että puheessani on todella murteellinen nuotti ja ääneni kuulostaa vanhemman ihmisen ääneltä kuin omassa päässäni.

Vierailija
14/56 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääneni on korkeampi kuin miltä se omaan korvaani kuulostaa, mutta silti ihan kiva, seksikäskin.

Vierailija
15/56 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matalan nariseva. Hyvin puuduttavam

Vierailija
16/56 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohdullista lukea, että on muitakin jotka eivät tykkää omasta äänestään.

Toki nauhalta kuultuna ääni voi olla hieman eri kuin suoraan korvin kuultuna mutta itseäni ääneni nauhalta kuultuna inhottaaa. En halua kuunnella pätkääkään, eikä moni muukaan hslua minun puhettani kuulla suoraan korvillansakaan😂.

Muuttuisikohan ääneni miellyttävämmäksi jos se tulisi isomman rasvamassan keskeltä, muuttuisiko matalammaksi ja niin edespäin. Helpostihan tässä torsoon 50 kg lisää hankkii! Tai ehkä kuitenkin pidän vain mölyni mahassani, kukaan puhettani kaipaa.

Vierailija
17/56 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaahan se oma ääni ihan erilaiselle kun sen kuulee jostain videolta vaikka, enkä todellakaan mielellään kuuntele sitä. Yleensä olen hiljaa, kun huomaan että joku kuvaa, niin olen aika hyvin välttynyt kuulemasta omaa ääntäni. Kai se ihan ok on, vähän saatan sössöttää.

Vierailija
18/56 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuulen oman ääneni naiseksi matalana. Videolla se on pehmeä, eikä matala.

Vierailija
19/56 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääni ja puhetyylikin kuulostaa kovin teinimäiseltä ja ärsyttävältä videoilla. Eihän sitä onneksi puhuessaan tajua. Olen yli 40.

Vierailija
20/56 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monotoninen ja sössöttävä, inhoan sitä, jos kuulen jostain videolta. Yök.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme