Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku sopeutunut parisuhteeseen, jossa on hyvin tiukat "rajat" kaikelle parisuhteen ulkopuoliselle tekemiselle?

Vierailija
21.08.2021 |

Tarjoitan todennäköisimmin epävarmuudesta kumpuavaa mustasukkaisuutta, jonka vuoksi toinen osapuoli haluaa viettää kaiken mahdollisen vapaa-ajan tiiviisti toisen kanssa. Esimerkiksi kavereiden näkeminen kaljalla tai kahvilla on ei-hyväksyttävää, missään tapauksessa puoliso ei voi lähteä ystäviensä kanssa matkalle. Vaikka illaksi ei olisi suunniteltu mitään yhteistä tekemistä, ei silti ole ok lähteä yksinään esimerkiksi vaateostoksille.

Elääkö joku tänä päivänä näin?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kontrolloijalle sen omaa "myrkkyä", eli et anna kontrolloida. Lähde vaikka vaateostoksille ja kerro, että olet sen verran, kun haluat ja palaat, kun olet valmis.

Älä vastaa välissä viesteihin/soittoihin tms. kyselyhin, mikäli niitä siinä välissä ilmaantuu. Jos ilmaantuu, joudut varmasti tilivelvolliseksi, kunnet vastannut. Naura ja vähättele, kun asiaa tivataan.

Jos tulee oikein mehevä riita, anna paukkua! RIITELE! Et ole miellyttäjä millään tavalla.

Vierailija
42/49 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itse en pysyisi sellaisessa liitossa missä mies haluaa tehdä lomamatkansa ja ulkomaanmatkansa ja mökkimatkansa ilman minua. 

Mitä tuollaisella suhteella tekee, ei yhtään mitään. 

En tarvitse sellaisia kaverisuhteitakaan missä tämä niin kutsuttu ystävä ei halua viettää kanssani aikaa eikä tehdä kanssani mitään. 

Minä en halua lähteä miehen kalareissuille mukaan, mutta en myöskään kiellä häntä menemästä niille. Itse olen tehnyt monta ulkomaanreissua ilman miestä, kun häntä ne ei kiinnosta. Meillä ei ole ollut ongelmia näiden suhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontrolloiva henkilö on sellainen, että hän lopulta kääntää kaiken sinun syyksesi. Oli se sitten mitä vaan, vaikka tosi pientä ja lapsellista esim., että naapuri soittaa ovikelloa väärään aikaan, lapsi itkee vaikka vääränkokoisia sukkia jne...

Hän saa virtaa syyttelystä ja kaikki tapahtumar elämässä aiheuttaa hänessä suurta draamaa....silloin kontrolliinti on mennyt jo pahaksi, voi ihan nyrkki heilahtaa.

Kontrolloiva ihminen on ylimielinen. Hän ei näe muita, mutta on itse viaton, syy on aina muualla ja yleensä sinussa. Tämä piirre paljastuu vasta vuosien myötä, koska hän pyrkii olemaan hurmaava, sillä hän osaa sinut manipuloida olemaan samaa mieltä kanssaan. Läheisriippuvuus on jotenkin tähän liittyvää.

Tällainen henkilö tarvitsee OIKEASTI nokilleen, ennenkun tilanne menee pahemmaksi ja syyllinen ei hän koskaan ole mihinkään, vaan se olet SINÄ.

Riitele, ja katso kaapinpaikka., mutta tämä on tehtävä selvinpäin, sillä alkoholi ei sovi näille henkilöille, koska sitten toimivat mielijohteesta, jonka seuraukset voivat olla karmaisevat, esim. väkivalta.

Ap, kokeile rajoja, sillä saat selvyyttä tähän, että on kontrollointi oikeasti vaan tavallista, vaiko onko taustalla jotain vakavempaa.

Vierailija
44/49 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain kuulla, että olen plösö, laiska ja täysi turhake, sekä syypää muiden riitoihin.

Tämä tuli ilmi heti, kun en enää antanut miehen kontrolloida.

Sitä aiemmin, olin maailman ihanin vaimo, äiti ja uranainen.

Näin ne mielipiteet muuttuu.

Mutta kontrollointi loppui.

Vierailija
45/49 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä eletään niin. Mies pettää jos lähtee ilman mua johonkin. On alkoholisti ja juo ja sit pettää. Toki siin kunnossa ei ina pysty loppuun asti mut on viettänyt erinäisiä kertoja aikaa eri naisten kanssa. Ne voi päästää siis yksin mihinkään jos haluaa mun kanssa olla kun en halua tulla petetyksi. Sitä myöden en itsekään käy missään ettei sit toisenki tarvii päästä. Sairasta kyllä. Tiedostan itsekin.

Isot halit ja pahoittelut....olet omaishoitaja miehelle, vaikka rakastaisitkin niin oma elämäsi on naulittu tämän takia, etkä voi toteuttaa omla toiveitasi ollenkaan.

Hyvin surullista😢

Vierailija
46/49 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotahan kun alat kyseenalaistaa hommaa. Yhtäkkiä "unelmien mies" muuttuu painajaiseksi, joka latelee sellaista tekstiä ettet voi todeksi uskoa. Saattaa myös nyrkki vähän heilua. Nämä ovat pohjattoman sairaita yksilöitä ja ainoa oikea rarkaisu on lähteä heti lopullisesti ja katkaista kaikki välit.

So sadly true... huohh...

Vierailija
47/49 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti on tuollaisessa suhteessa eläviä, mutta tervettä se ei missään nimessä ole.

Vierailija
48/49 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kamalalta kuulostaa. Vaikka puoliso olisikin ykkönen, on asioita joita vain ystävät tai vaikka työkaverit pystyvät tarjoamaan. Yhden ihmisen kanssa on vaan se yksi näkökulma ja oletan että monenkaan puoliso ei ole mikään kaikkitietävä jumala.

Vierailija
49/49 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmia saattaa tulla sitten kun toinen kuolee, esimerkiksi mies ensin.

Jos on pitkään elänyt hyvin tiiviissä suhteessa, ei ole oikein muuta elämää ja ihmisiä ja jopa täytyy kysyä lupa toiselta on hyvin vaikeaa alkaa elää yksin. Myös itsenäisten päätösten tekeminen on vaikeaa kun ei ole toista sanomassa miten joku asia tehdään.

Jos vielä raha- ja talousasiat ovat olleet miehen hoidossa.

Miehen jäädessä leskeksi usein on uusi katsottuna nopeasti. Sellainen ihminen, että mies saa jatkaa samanlaista elämää kuin ennenkin.

Tai sitten mies jää ihan yksin ja masentuu tms.

Tiiviissä suhteessa ei ole tavallaan mitään väärää, mutta kannattaa ajatella mitä sitten kun toista ei ole.

Kaikkia siltoja ei pidä parisuhteessa polttaa ja talousasiat pitää olla ainakin jotenkin hallussa ja määräysvallassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan