Tiedätkö naisia, joilla ei ole siisteyskäsitystä?
Kommentit (23)
Joo tunnen pari, joiden koti on epämiellyttävän likainen. Oletan, etteivät täysin itse hahmota likaisuutta, vaan ovat tietoisia vain siitä, että tavaroita on levällään. Itse asiassa mua välillä pelottaa, että olen itsekin tällainen, että en vain näe, miten likainen mun koti on. Esim. joskus saatan havahtua, että kauhee kun tuo lattialistan reuna/keittiön välitilan kaakeli on likainen, että onkohan vieraatkin katsonut samaa.
Kaikilla ihmisillä on siisteyskäsitys. Toisilla se vain on korkeampi ja toisilla matalampi. Ihminen on yleensä yhtä siisti tai sotkuinen koko elämänsä ajan. Jos ei ole lapsena tai nuorena aikuisena oppinut siivoamaan omaa huonettaan ja myöhemmin kotiaan, ei sitä opi myöhemminkään. Puolison voi tietysti valita niin, että tämä siivoaa, mutta lopputulos ei ole taattu, koska kaikki eivät halua siivota toisen sotkuja.
Siisteys(käsitys) ja taidot eivät ole kiinni sukupuolesta. Molempia, eli siis siistejä ja hyvinkin epäsiistejä löytyy molemmista sukupuolista.
Lähtee lähinnä kasvatuksesta ja jokaisen henkilön opituista taidoista, ja asenteesta.