otto-automaatin pienin nosto 50€ ?
tähänkö sitä ollaan menty ettei 20€ seteliä saa automaatista ? jokainen kaupungin otto sanoo, että pienin nosto 50 €
Kommentit (25)
Porvoossa saa nostettu 7e seteleitä
Mä yritin nostaa 40 e viime viikolla Kuopiossa. Ei onnistunut, piti nostaa 50 e. Otto sanoi , että pienin nosto 50 e.
Mikä on ongelma? Kai kaikilla nykyään on electron kortissaan, ja se käy useimpiin paikkoihin. Juu ei ihan kaikkiin, mutta useimpiin kuitenkin.
Pitäiskin olla semmosia seteleitä kuin 4,95 ja 9,90 sekä 29,95 kun kerran hinnatkin on semmoisia.
Logistiikkakulut on sen verran isompia 10€ seteleille ettei niitä kannata automaateissa pitää. Sama summa kun vaatii tuplasti paksumman rahanipun.
No onneksi täällä isossa cityssa saa vielä nostettua 20e, aina parempi jos saisi niitä 10e nostettua, inhottaa maksaa liian isolla rahalla tietyissä paikoissa.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 09:59"]
Logistiikkakulut on sen verran isompia 10€ seteleille ettei niitä kannata automaateissa pitää. Sama summa kun vaatii tuplasti paksumman rahanipun.
[/quote]
Miten se sitten onnistuu muissa maissa?
Eiköhän tuo ihan maakohtainen päätös ole, en väittänyt että olisi mahdotonta.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:11"]
[/quote]
Onhan se maakohtainen päätös, niinkuin oli 1 ja 2 snettisetkin. En vain ymmärrä, miten muilla Euroopan mailla voi logistiikka olla halvempaa kuin täällä.
Vai onko Suomi niin kallis maa, että 10e on naurettavan pieni seteli jokapäiväiseen käyttöön, joten niiden laittaminen on täysin turhaa. Joutuu kuitenkin sitten antamaan kaksi 10 euron seteliä maksaessa.
Joo määkin yritin nostaa Oulun Ideaparkista 20e, mutta ei onnistunu. Piti nostaa 50e. Ei se nyt hirveästi haitannut, vähän ihmetytti. Vissiin oli automaatista 20e loppu?
Loppu on. Suomessa ollaan niin rikkaita ettei 10€ seteleille ole käyttöä, toisin kuin Euroopassa :)
♥
Kaksikymmipiset ovat olleet automaateista jostain syystä loppu, jolloin pienin mahdollinen nosto voi olla 50 euroa.
Olipas vaikeaa.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:00"]
No onneksi täällä isossa cityssa saa vielä nostettua 20e, aina parempi jos saisi niitä 10e nostettua, inhottaa maksaa liian isolla rahalla tietyissä paikoissa.
[/quote]
Niinpä, ei diilerille kannata antaa muuta kuin tasaraha, muuten rotta vie loputkin.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:18"][quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:11"]
[/quote]
Onhan se maakohtainen päätös, niinkuin oli 1 ja 2 snettisetkin. En vain ymmärrä, miten muilla Euroopan mailla voi logistiikka olla halvempaa kuin täällä.
Vai onko Suomi niin kallis maa, että 10e on naurettavan pieni seteli jokapäiväiseen käyttöön, joten niiden laittaminen on täysin turhaa. Joutuu kuitenkin sitten antamaan kaksi 10 euron seteliä maksaessa.
[/quote]
Suomessa logistiikka on itseasiassa paljon kalliimpaa kuin muualla Euroopassa. Suomen logistiikan suurimpia haasteita ovat pitkät välimatkat (harvaan asuttu maa) sekä vaikeat sääolosuhteet.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 06:40"]
tähänkö sitä ollaan menty ettei 20€ seteliä saa automaatista ? jokainen kaupungin otto sanoo, että pienin nosto 50 €
[/quote]
Missä pikkupaikkakunnalla elät, jos olet ehtinyt kiertää kaikki pankkiautomaatit läpi?
Ajattelisi, ettei se toimi niin, että 50e ja sitten 100e olisi seuraava summa. Itse olen kyllä lähiaikoina nostanut isompia summia kerralla muutenkin.
Tampereella sai ainakin eilen nostettua 20 €.
Missä näin? Viimeksi kun minä kävin automaatilla, nostot alkoi 20 eurosta.
Oon kas miettiny miksei 10€ voi nostaa näillä raha määrillä tuo 20€ on puolet tili saldost et sillee....