Viidesluokkalainen ei keskity kouluun vaan outoa kylläkin
suunnittelee tulevia lävistyksiään, tatuointejaan jne.
Kummallakaan vanhemmalla ei ole lävistyksiä eikä tatskoja.
Kunnan työtehtävissä ollaan, tavallinen perhe.
Kyseessä siis poika, kavereita on ja harrastuksia, ja hän on sisaruksilleen tosi kiva ja hyvä veli.
Poika lukee kyllä aina kokeisiin, muttei tunnu hahmottavan koealueesta mitään, vaikka muissa yhteyksissä hänellä on erittäin hyvä muisti ja myöskin yksityiskohtien hahmotusta. Hän kärsii huonoista koetuloksista itse.
Asiasta on puhuttu monet kerrat, mikä neuvoksi vielä?
Kommentit (36)
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 22:15"]
Netti pois. Sieltähän se nuo on keksinyt ja nyt tarvisi taukoa netistä.
[/quote]
Poika ei ole netissä lähes koskaan, YouTuben musiikkivideot ainoa poikkeus tyyliin kerran kahdessa viikossa.
Meillä on aina rajoitettu pelaamista ja telkkaria.
ap
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 22:18"]
[/quote]
Poika ei ole netissä lähes koskaan, YouTuben musiikkivideot ainoa poikkeus tyyliin kerran kahdessa viikossa.
ap
[/quote]
Liikaa rajoituksia siis. Nyt kapinoi niitä vastaan keksimällä jotain mielestään mahdollisimman radikaalia ja vanhempiensa mielestä epämiellyttävää.
Omalla kännyllään on takuulla netissä enemmän kuin arvaatkaan ja siellä selailee ja näkee niitä lävistyksiä ym. Instassa tili? Varmasti!
Tunnetko kavereiden vanhempia. Kysypä onko muissakin perheissä samanlaista ilmassa
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 22:20"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 22:18"]
[/quote]
ap
[/quote]
Liikaa rajoituksia siis. Nyt kapinoi niitä vastaan keksimällä jotain mielestään mahdollisimman radikaalia ja vanhempiensa mielestä epämiellyttävää.
[/quote]
Eivät ne meistä epämiellyttäviä ole. Olemme lähinnä ihmeissämme.
Kaveripiirissä kellään ei mitään vastaavaa.
Kapinamentaliteetti ei sovi kuvaan. Poika on vilpittömän innostunut läväreistä ja tatskoista.
ap
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 22:22"]
Omalla kännyllään on takuulla netissä enemmän kuin arvaatkaan ja siellä selailee ja näkee niitä lävistyksiä ym. Instassa tili? Varmasti!
[/quote]
Tuskin, kun ei ole älypuhelinta.
ap
Olisiko se sitten niin kauheaa jos aikuisena sellaisen hankkisikin? Millaista musiikkia kuuntelee?
Haiskahtaa vähän porvoolta. Miten tuo kunnalla työskentely ja tatuointien suunnittelu liittyy huonoon koulumenestykseen?
Sano sille kakaralle että vain lahjakkaat tatuoijat pärjää, jos se siitä haaveilee. Peruskoulun kuviksen pitäisi olla kymppi, lahjattomat ei pärjää.
Mitä tarkoitat huonolla koulumenestyksellä? Ei tule 9 ja 10? Tyytykää seiskoihin vaikka itse olisittekin olleet kympin oppilaita.
Ongelma on siis se, että poika lukee kyllä kokeisiin, mutta mitään ei jää mieleen. Hän kärsii itse siitä, että kokeet eivät mene hyvin. Ei kai vanhempienkaan voi odottaa "preppaavan" viidesluokkalaista, vaan itse pitäisi oppia opiskelumetodit, opetella painamaan asioita mieleen jne.
Työtaustamme mainitsin tuossa muodossa vain siksi, että tällä palstalla joku epäkohtelias tai muuten asiaton olisi kuitenkin heti udellut siitä, sekä siksi että olin kiireinen ja väsynyt kun tein eilen tämän avauksen.
Ap
Miksi nuo tatuoinnit piti sitten mainita, eihän ne liity edes asiaan?
Voisitte tehdän pojan kanssa testin (netistä), josta voisi saada jonkinlaisen käsityksen siitä, miten poika oppii (kuuntelemalla, näkemällä tjms). Jos kuuntelemalla, patistatte keskittymään tunneilla kuuntelemaan opettajaa, ja jos näkemällä, niin tekemään muistiinpanoja ja kertaamaan kirjaa ja taulukoita ennen kokeita. Tietysti voisitte myös kuulustella läksyjä ja ennen kokeita kyselllä koealueesta kysymyksiä. Tietty vanhemmat voi prepata viidesluokkalaista, miksi ei?
Ja en ymmärrä, mikä ongelma noiden tatutointien ja lävistysten kanssa on. Tatuointia ei ainakaan saa hankittua ennen 18-vuotispäiväänsä.
Mitä poikasi sitten tekee? Ei puhelinta, telkkaa, pelejä, tietokonetta. Onko hänellä harrastuksia?
Minusta poikasi kuulostaa fiksulta. Pystytkö hyväksymään sen, että hän on ehkä vain 7-8 tason oppilas vaikka lukisikin. Unohda nyt kaikki tämän palstan ihmiskriteerit. Lapsesi on kenties erilainen kun sinä ja miehesi, hyväksykää se!
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 22:22"]Omalla kännyllään on takuulla netissä enemmän kuin arvaatkaan ja siellä selailee ja näkee niitä lävistyksiä ym. Instassa tili? Varmasti!
[/quote]
Minä sain ideat läväreihini ollessani ulkona. Käydessäni kaupassa yms, kun vastaan aina välillä tulee ihmisiä, joilla on naamassa läväreitä. Sähkönsinisiin rastojen hankkimiseen sain idean, kun siwassa tuli vastaan mies sellaisilla. Netistä olen ainoastaan varannut ajan lävistäjälle, en ole kertaakaan hakenut sieltä mtn inspiraatiota mun läväreihin, vaikka olenkin netissä lähes 24/7. Että älä nyt yleistä. t. 16v teini, naamassa neljät lävärit ja kahdet muualla kropassa
Myös netissä oppii paljon hyödyllisiä taitoja Ap. Voi lukea mielenkiintoisia artikkeleita, kielitaito karttuu jne. Ei se pelkkää somea ja pelaamista ole.