Tutkimus: Keski-ikäisten naisten masennusoireet yleistyneet koronan johdosta
Oletko itse huomannut eroa?
– Neuroottisuutta luonnehtivat esimerkiksi hermostuneisuus, ahdistuneisuus ja muut kielteiset tuntemukset. Tällaiset ominaisuudet ovat voineet pandemia-aikana näyttäytyä sekä tunnesyömisenä että toisaalta tarkkaavaisena ruokavalion seuraamisena, Kekäläinen jatkaa.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tutkimus-keski-ikaisten-naisten-mase…
Kommentit (26)
Vähentää sitä tissuttelua ja lisää ruokavalioon kasviksia ja kalaa sekä hyviä rasvoja, käy vähän kävelyllä edes niin kyllä se siitä.
mones työpaikas kuten hoitoala,siivousala ym. jopa työmäärä lisääntyi,ite en ollut missään kotilevos koko korona ajan vaan töis ja kuljetin ruuat vanhoil sukulaisille. eli kyllä se työmäärä ja vaiva väsytti jossain määrin ja kotona siivosin kans aluksi useimmin.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään ei enää käytetä sanaa neuroottisuus psykologisena terminä, joten jutun tekijä voisi vähän tarkastella asenteellisuuttaan.
Näsäviisas pikkupaskis ilmoittautui.
Mä epäilen, että ihmiset, jotka kilvan kiirehtivät kertomaan, ettei korona-aika ole vaikuttanut heihin mitenkään, että ovat jopa onnellisempia nyt, ovat jotenkin viallisia. Sori nyt vaan, pitää olla melkoinen tauno jos tämä aika ei ole mitenkään negatiivisesti vaikuttanut.
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikäiset on muutenkin uupuneita ja stressaantuneita. Ovat usein lastensa ja vanhempiensa välissä ja töissä on stressiä. Siihen päälle korona niin avot.
Mun alzheimeriä sairastava appeni kuoli keväällä 2020, mikä aihwutti oman shownsa.
Oma äitini asuu kotona ja hänestä pitää huolehtia.
Lapset on lukiolaisia, molemmat opiskeli etänä eli koti piti myllätä wttä saivat rauhalliset opiskelutilat.
Mw teimme molemmat töitä etänä. Ks edellä.
Nuoremmalle lapselle puhkesi krooninen sairaus viime syksynä.
Itseltäni repesi verkkokalvo mikä hankaloitti arkea kun en pystynyt ajamaan autoa.
Olin toukokuussa niin poikki että minulla on pitkiä aikoja ettem muista edes mitään. Viime joulusta ei ole mitään muistikuvaa.
Voimia!
Me jouduttiin tilanteeseen, jossa ei ole muuta vaihtoehtoa kuin odottaa. Hävitään taloudellisesti koko ajan, ja ihan kaikki on epävarmaa. Tämä tilanne alkoi viime vuonna ja jatkuu edelleen ties kuinka kauan, kiitos Suomen hitaan oikeuslaitoksen.
Ennen tuota olin jo uupunut. Sitten iski vielä korona päälle, ja kahden koululaisen ja yhden päiväkoti-ikäisen kotonaolo. Täällä kerrostalokolmiossa ollaan oltu ja kärviselty, ei ole omaa mökkiä.
Kirsikkana kakun päällä ilmeisesti myös uupumusta ja masennusta oirehtivat appivanhemmat JA oma sisko. Kaikki kolme ovat vähintään kerran kuukaudessa haastamassa riitaa tai muuten vain kommentoimassa ja vaatimassa ties mitä.
Oireet sopivat hysteriaan. Siihen auttaa dildohieronta. Sitä vartenhan ne alunperin kehitettiinkin, ei tarvinnut enää hoitsujen runkata.