Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pakotitteko lapsenne ottamaan koronarokotteen?

Vierailija
21.08.2021 |

Lapseni kaveri kertoi, ettei olisi halunnut ottaa rokotetta itse, mutta äiti oli pakottanut. Ymmärrän vanhempien huolen lapsiensa terveydestä, mutta onko rokotteen pakottaminen laillista?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosta, asia kiinnostaa.

Vierailija
2/22 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, hän on 11. Mutta koulussa oli kysytty koko luokalta kenelle rokote annetaan joten ei kaiketi meidän tarvitse enää sitä asiaa miettiä kun lapseni rokote meni jo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse pakottaa. Tosin täällä päin rokotevastaisia pidetään vähän luuseriporukkana.

Vierailija
4/22 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, hän on 11. Mutta koulussa oli kysytty koko luokalta kenelle rokote annetaan joten ei kaiketi meidän tarvitse enää sitä asiaa miettiä kun lapseni rokote meni jo.

Meillä kans lapsi täyttää 12 vasta joulukuussa. Vajaa puolet luokasta oli kuulema hakenut rokotuksen, kun koulussa pistettiin. Opettaja oli heti aloittanut syyllistämisen sille puolelle, jotka eivät ottaneet rokotusta. Lohduta sitten lasta, joka ei tilanteeseen itse voi vaikuttaa.

Vierailija
5/22 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta kerroin, että perheessä on riskiryhmään kuuluva ja siksi on hyvin tärkeää ottaaa se.

Piikkikammoinen teini ylitti itsensä ja kävi rokotuksessa. Olen ylpeä hänestä.

Vierailija
6/22 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, lapsemme ei ota rokotetta.

Olen vastuussa lapsemme hyvinvoinnista ja kun pitkäaikaishaittoja ei ole tiedossa vielä ja rokotevalmistaja ei ota vastuuta edes tiedossa olevista haitoista, ja rokotteen ottaja levittää silti koronaa tai sairastuu siihen miksi ihmeessä se pitäisi lapsen ottaa? Hyödyt ovat siis mitkä ?

Vierailija
7/22 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

3, no aika tulee näyttämään asian, luuseri mutta terve luuseri on parempi kuin sairas / kuollut rokotettu.

Vierailija
8/22 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pakota ja itse olen enempi sillä kannalla että kannattaisi katsoa ihmistestauksen etenemistä pidempään. 14v on sen nyt ottamassa.

Eivä hoida asiaa koululla vaan 10km päässä kuntakeskuksessa lauantaina, ei julkista liikennettä. Joten olisi kiva tietää miten lapseni sinne menisi jos aktiivisesti vastustaisin asiaa :)

Vierailija
9/22 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusi ihan itse kuten kaverinsakin.

Näin on lapsesi ystäväkin voinut haluta, mutta ei halua sitä lapsellesi sanoa, jos olette itse rokotekielteisiä.

Vierailija
10/22 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään. Lapseni haluaisivat rokotuksen, päinvastoin epäröin itse onko turvallista. 

Vierailija
11/22 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi itse halusi ottaa. Kotona olemme seuranneet lapsen kanssa asiallista koronauutisointia alkuvuodesta 2020 alkaen, ja hän ymmärsi itse, miten vakavasta taudista on kyse.

Rokotteen haitat ovat vähäisiä ja ohimeneviä, koronan haitat pitkäkestoisia, jopa elinikäisiä, ja tautiin liittyy kuolemanriski.

Vierailija
12/22 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi itse halusi ottaa. Kotona olemme seuranneet lapsen kanssa asiallista koronauutisointia alkuvuodesta 2020 alkaen, ja hän ymmärsi itse, miten vakavasta taudista on kyse.

Rokotteen haitat ovat vähäisiä ja ohimeneviä, koronan haitat pitkäkestoisia, jopa elinikäisiä, ja tautiin liittyy kuolemanriski.

Kai käsittelitte myös sen, että nuo riskit koskettavat enimmäkseen heikkoja ja perussairaita henkilöitä, jotta lapselle ei syntynyt tarpeetonta pelkoa ja ahdistusta? Tuttavan lapsi saa pelkokohtauksia, kun näkee maskittomia ihmisiä kaupassa.

Vierailija
13/22 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ja nuoret ottavat rokotteen, jos tuntevat jonkun muun ketä ottaa.

Vierailija
14/22 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3, no aika tulee näyttämään asian, luuseri mutta terve luuseri on parempi kuin sairas / kuollut rokotettu.

Rokotteista kieltäytyvät todellakin ovat luusereita.

Terve rokotettu taas ei.

Toivottavasti luuserit saavat oikein vittumaisen ja pitkäkestoisen koronan josta on haittaa mahdollisimman pitkäksi aikaa, se on heille aivan oikein! :)

Vierailija
15/22 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me "pakotimme" 13 vuotiaan tyttäremme ottamaan rokote koska työskentelen lastentarhassa ja meiltä edellytetään myös lähipiirin rokottamista

Mieheni otti rokotteen keväällä heti kun se oli mahdollista

Vierailija
16/22 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvinnut pakottaa, ovat fiksuja lapsia.

Vierailija
17/22 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terve rokotettu taas ei.

Toivottavasti luuserit saavat oikein vittumaisen ja pitkäkestoisen koronan josta on haittaa mahdollisimman pitkäksi aikaa, se on heille aivan oikein! :)

Taas yksi todiste siitä, että rokote aiheuttaa sosiopatiaa

Vierailija
18/22 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terve rokotettu taas ei.

Taas yksi todiste siitä, että rokote aiheuttaa sosiopatiaa

Vastaavalla asian tuntemuksella (sic) varmaan jätit myös rokotteen ottamatta...  :D

Vierailija
19/22 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kotona kiristettiin ottamaan sillä uhalla että mopo myydään.

T:15v

Vierailija
20/22 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanottiin, että jos otat, niin tietsikka lähtee :( T:17v