Aha, taas tuli karanteeni
Tämä on jo kahdeksas kerta koko pandemian aikana! Viisi karanteenia on tullut päiväkodista jossa olin töissä, yksi kummilapsen ristiäisistä, yksi lapsen kaverilta joka vieraili meillä itämisaikana ja nyt tämä uusin tuli opiskelutoverilta (aloitin siis nyt syksyllä uudessa koulussa jossa on lähiopetusta).
Mikä siinä on, että ihmisten on juuri nyt pakko käydä haalimassa tartuntoja? Nyt on pandemia-aika, joten pitäkää itsenne ja lapsenne terveinä älkääkä tehkö karanteeneja toisille. Normaalielämään päästään sitä nopeammin, mitä harvempi sairastuu.
Harmittaa todella paljon joutua taas lusimaan karanteeni, ja vieläpä aivan turhaan. Sillä sairastuneella tuskin oli mitään hyväksyttävää syytä tartunnalleen.
Kommentit (52)
Hanki 2 rokotusta niin vältyt todennäköisesti karanteenissa.
Typerintä tässä on se, että toisille karanteeneja aiheuttaneet koronaihmiset saavat itse palkinnoksi 6kk suojan karanteeneja vastaan. Eli etenkin nuoria suorastaan kannustetaan ottamaan tartunta, koska sitten saa elää vapaasti.
Ei pitäisi olla mitään erityiskohtelua tai palkintoja sairastuneille, vaan samat säännöt jokaiselle. Ehkä se saisi kaikki käyttäytymään vastuullisemmin ja ajattelemaan myös muita ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Hanki 2 rokotusta niin vältyt todennäköisesti karanteenissa.
4.9. on varattu aika tehosteeseen, eli eipä siitä ole mitään apua tähän hätään.
-ap
Että v ituttaa tuollaiset ihmiset. Ja tiedossa on ollut että tartunnat ovat jälleen leviämässä. Ei ku mun on ihan pakko päästä Janin kanssa terassille, ja jalkapallomatsiin ja Eestin laivalle.
Täällä pk-seudulla jokainen vanhempi joutuu pelkäämään, että milloin (taas) osuu koronalapsi oman lapsen luokalle. En enää millään haluaisi joutua kieltämään tokaluokkalaiseltani harrastuksia, ystävien tapaamista, ulkona leikkimistä muiden lasten kanssa jne. mutta pakkohan se on jos tulee karanteeni.
Lapsen luokalla oli viime vuonna kolme koronalasta, ja monessa muussa luokassa oli yli viisi. Eli karanteenit olivat oikeasti todella iso riesa.
Vierailija kirjoitti:
Typerintä tässä on se, että toisille karanteeneja aiheuttaneet koronaihmiset saavat itse palkinnoksi 6kk suojan karanteeneja vastaan. Eli etenkin nuoria suorastaan kannustetaan ottamaan tartunta, koska sitten saa elää vapaasti.
Ei pitäisi olla mitään erityiskohtelua tai palkintoja sairastuneille, vaan samat säännöt jokaiselle. Ehkä se saisi kaikki käyttäytymään vastuullisemmin ja ajattelemaan myös muita ihmisiä.
6kk? Mitä?
Juuri nuo karanteenit olisivat kaikkein pahinta jos sattuisi sairastumaan. Häpeäisin silmät päästäni enkä enää kehtaisi näyttää naamaani missään jos aiheuttaisin toisille ihmisille karanteeneja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pitäisi olla mitään erityiskohtelua tai palkintoja sairastuneille, vaan samat säännöt jokaiselle. Ehkä se saisi kaikki käyttäytymään vastuullisemmin ja ajattelemaan myös muita ihmisiä.6kk? Mitä?
Joo, jos sairastaa koronan niin se suojaa karanteenilta puoli vuotta ja antaa samaksi ajaksi vapautuksen esim. rajatestauksista. Muut ihmiset joutuvat matkustaessaan käymään testeissä, olemaan karanteenissa tai odottamaan kakkosrokotetta, mutta koronan sairastaneet saavat liikkua vapaasti.
Kyllä se tartunta voi tulla mistä vain, jos on tullakseen. Naurettavaa tuollainen syyllistäminen ja vaino. Entä jos olisit itse se, joka aiheuttaa karanteenin?
Onhan tämä riesa, muttei toisten syyllistäminen siihen auta.
Mihin te luulette koronan katoavan? Ei tarvi mennä festareille tai risteilylle jos ja kun sen saa. Kaikki me oireettomat ja jo rokotetut saati rokottamattomat olemme potentiaalisia levittäjiä. Eikä se negatiinen testitulos ole 100% luotettava ja juhlinnan aihe, olet saattanut saada tartunnan heti testin jälkeen.
Hassua että ihmisten välttelystä ja kotiinsa eristäytymisestä on tehty kansalaishyve jota kaikkien tulisi toteuttaa. Vaikka se on mahdoton ajatus. Ei kaikki sairastuneet ole käyneet "haalimassa" tartuntaa vaan sen voi saada mistä vaan.
Uskokaa nyt: ei tätä virusta millään pysäytetä, kyllä se meidät kaikki tavoittaa ennemmin tai myöhemmin. Olen jo covidin sairastanut, lievä oli ja muutaman kuukauden hengästymiset siihen päälle mutta nyt se on taakse jäänyttä elämää.
Aivan käsittämätöntä millainen hysteria on päällä osalla porukkaa. Myös useimmat poliitikot veisaavat tätä hätätilavirttä. Kun halutaan esittää niin huolestunutta ja vastuullista. Sietämätöntä, toivoisin enempi protesteja tätä fasistista ihmisten kyttäämistä ja rajoittamista vastaan. Ihan ensiksi kaikki turhanpäiväinen testaaminen pitäisi lopettaa. Lieviä virustauteja on ihmisillä ihan jatkuvasti.
Vaikka näin ei "saisi" sanoa, niin kyllä koronatartunta on lähes poikkeuksetta itsekkään ja vastuuttoman ihmisen merkki. Ei mietitä yhtään mitä omasta toiminnasta seuraa muille.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se tartunta voi tulla mistä vain, jos on tullakseen. Naurettavaa tuollainen syyllistäminen ja vaino. Entä jos olisit itse se, joka aiheuttaa karanteenin?
Olen elänyt vastuullisesti, joten en tule aiheuttaneeksi karanteeneja toisille. Harvemmin se tartunta hyppää ikkunasta sisään, vaan se on käyty ottamassa jostain.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Hassua että ihmisten välttelystä ja kotiinsa eristäytymisestä on tehty kansalaishyve jota kaikkien tulisi toteuttaa. Vaikka se on mahdoton ajatus. Ei kaikki sairastuneet ole käyneet "haalimassa" tartuntaa vaan sen voi saada mistä vaan.
Uskokaa nyt: ei tätä virusta millään pysäytetä, kyllä se meidät kaikki tavoittaa ennemmin tai myöhemmin. Olen jo covidin sairastanut, lievä oli ja muutaman kuukauden hengästymiset siihen päälle mutta nyt se on taakse jäänyttä elämää.
Aivan käsittämätöntä millainen hysteria on päällä osalla porukkaa. Myös useimmat poliitikot veisaavat tätä hätätilavirttä. Kun halutaan esittää niin huolestunutta ja vastuullista. Sietämätöntä, toivoisin enempi protesteja tätä fasistista ihmisten kyttäämistä ja rajoittamista vastaan. Ihan ensiksi kaikki turhanpäiväinen testaaminen pitäisi lopettaa. Lieviä virustauteja on ihmisillä ihan jatkuvasti.
Kuinka moni joutui sinun itsekkyytesi takia karanteeniin?
Vierailija kirjoitti:
Juuri nuo karanteenit olisivat kaikkein pahinta jos sattuisi sairastumaan. Häpeäisin silmät päästäni enkä enää kehtaisi näyttää naamaani missään jos aiheuttaisin toisille ihmisille karanteeneja.
Mitä helkkarin häpeämistä siinä on? Et sinä karanteeneja määrää. Tämä on pandemia aikaa, ja virus tarttuu mistä tarttuu, jos tarttuu. Voi tulla kaupasta, apteekista, mistä vain jossa on ihmiskontakteja.
Älkää nyt viitsikö.
Eikö ne joilla 2 rokotusta joudu karanteeniin, jos altistuneet vaikkapa töissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen elänyt vastuullisesti, joten en tule aiheuttaneeksi karanteeneja toisille. Harvemmin se tartunta hyppää ikkunasta sisään, vaan se on käyty ottamassa jostain.
-ap
Kävithän sìnäkin ristiäisistä hakemassa altistuksen, jos tolle linjalle lähdetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä helkkarin häpeämistä siinä on? Et sinä karanteeneja määrää. Tämä on pandemia aikaa, ja virus tarttuu mistä tarttuu, jos tarttuu. Voi tulla kaupasta, apteekista, mistä vain jossa on ihmiskontakteja.
Älkää nyt viitsikö.
Ei sillä ole mitään väliä mistä tartunta on saatu, koska karanteenin pituus ja säännöt ovat silti samat. Eli tartunnasta tulee ihan yhtä vakavat seuraukset syyttömille sivullisille, oli sen lähde sitten baari tai apteekki.
Aloitus on provo. Ei ihmiset oikeasti ole noin vammasia 😄
Sama täällä.