Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joille raskaus jätti jälkeensä roikkumahan

Vierailija
16.09.2014 |

Tuliko painoa minkä verran raskauden aikana, eli lihoitteko myös pelkän vauvamasun lisäksi? Mietin onko näillä mitään yhteyttä, kun kuvia erilaisista raskaana olevista naisista katsonut ja sitten lopputilannetta palautumisen jälkeen. Vai onko se vain se kudostyyppi, lihasten väliin jäänyt rako ym. mitkä vaikuttaa?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on synntyksestä 3,5 kk ja ei ole roikkuvaa pussia, mutta pieni pömppis. Olin ennen raskautta 165/62 ja raskaudesta tuli noin 15 kiloa. Nyt on vielä muutama jäljellä, mutta nekin lähinnä tisseissä ja takapuolessa. Ja oon 21-vuotias.

Vierailija
22/40 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoa tuli 24kg (kaksoset). Maha jäi ihan kamalaksi nahkasäkiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tod. Imetys laihduttaa kuluttaen paljon energiaa.

Vierailija
24/40 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teille tulee noin helvetissä kiloja? Ei normaalia lihoa 25kg raskaana! Herkuttelut sikseen! Turha ulvoa täällä.

Vierailija
25/40 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa raskaudessa painoa tuli lisää 14 kg, mutta kahden viikon kuluttua synnytyksestä se oli enää 4 kg enemmän kuin ennen raskautta, joten ilmeisesti turvotuksella oli vahvasti osansa tilanteessa. Sitten meni kyllä vielä puolisen vuotta niiden neljän kilon laihduttamiseen takaisin 67 kiloon. Maha jäi pussiksi, mutta se ei ollut mun suurin ongelmani siinä vaiheessa, sillä mulla on ilmeisesti niin susihuono ihotyyppi, tai kudostyyppi tai mikä se nyt onkaan, ettei jäänyt juuri mielenkiintoa ihmetellä mahapussia kun alapää oli vielä sen puolen vuoden kuluttuakin niin katastrofaalinen arpimassa että vessassakin kesti vain varovasti taputella itsensä kuivaksi.

Toisessa raskaudessa taas painoa tuli enemmän, muistaakseni ainakin 18 kg ellei jopa enemmän. Lapsivettä oli niin paljon ettei vauva kiinnittynyt missään vaiheessa vaan kääntyili siellä vapaasti siihen asti kun synnytys käynnistettiin pari viikkoa yliaikaisena. Maha repesi pahemmin kuin olisin uskonut mahdolliseksi, mutta edelleenkään en jaksanut sitä hirveästi ihmetellä, koska riemujen riemu - alapää ei kovin ratkaisevasti enää tuhoutunut (repesi vain vähän), mikä oli uskomaton helpotus.

7 vuoden kuluttua mahapussi on edelleen paikallaan eikä alapäässäkään ole hurraamista.

Vierailija
26/40 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi kertaa raskaana, jokaisesta 30 kiloa lisäkiloja, aina kilot pois ja välillä kroppa paremmassa kunnossa kuin ennen lapsia.

Olin ennen lapsia sohvaperuna, innostuin vasta synnytyksen jälkeen lantionpohjanlihaksista ja vasta silloin sain puristusvoimaa pitkän harjoittelun jälkeen.

Liikunnasta innostuin ensimmäisen kerran elämässäni kolmannen lapsen jälkeen ja haaveena olisi juosta maratooni joku päivä.

Harrastan liikuntaa epäsäännöllisen säännöllisesti ja ihramäärä alkaa tippua, se kattaa myös vasta kolmannen lapsen jälkeen tulleet ihovenymiset. Kuopus on nyt 3- vuotias ja viimeisen vuoden aikana vatsareppu on alkanut suoristua. Se vaatii PALJON liikuntaa ja ihonhoitoa. Korsetin pitäminen auttaa kummasti. ;)

Lihasten väliin tullut väli on nyt viidennestä lapsesta yhä, vaikkakin kokojan pienenee. Tästä raskaudesta kaikki palautuminen on ollut hitaampaa. Olenhan äitinäkin vanhempi nyt kuin esikoisesta mutta on se ollut esikoisesta helpompi palautua kun vertaan tähän viidenteen.

Vierailija
27/40 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli 20 kiloa raskausaikana, vatsalihakset varmaan pysyvästi erillään. Löysää nahkaa ei jäänyt. Epäilen tuon tosin johtuvan ennemmin siitä, että lopetin raskausaikana liikunnan enkä aloittanut sitä synnytyksen jälkeen ikinä uudelleen.

Vierailija
28/40 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 19:24"]

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 16:12"]

Oon vasta 2kk sitten synnyttänyt mutta kerron tilanteen nyt. 174 cm ja lähtöpaino 64kg. Synnytyslaitokselle mennessä ainakin 20kg tullut lisää jos ei enempikin. Keisarinleikkaus. Nyt maha on aika litteä jo. Toki alavatsa vielä pömpöttää mutta en usko että jää pussia. Vatsalihasten teon aloitin muutama päivä sitten. Salilla kävin rv20 asti kunnes iskias alkoi vaivaamaan. Salilla en tarkoita kuntopyöräilyä vaan lihasmassa harjoittelua.

[/quote]

Onko jo tuossa vaiheessa turvallista treenata vatsaa? Itselläni 7 viikkoa sektiosta ja vatsa roikkuu mutta en ole vielä uskaltanut treenata.

[/quote]

En tiedä sektiosta, kai se sinulle sairaalassa kerrottiin miten liikkua?

Soita neuvolaasi. He neuvovat.

Vierailija
29/40 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seitsemän lasta synnyttänyt (eka 2000 ja kuopus 2013) eli vikasta synnytyksestä 1,5v. Olen 42v, 155cm ja painan nyt 47-48kg. Odotusaikoina kiloja tuli 8-15 ja kaikissa takasin lähtöpainossa 1-6kk synnytyksistä.

Vatsalihaksissa on sormen mentävä rako. Vatsa on muuten litteä, mutta varsinkin oviksen ja kuukautisten välisillä viikoilla paisuu aivan hervottomaksi, siis järkyttäväksi palloksi!!!  Nahkani on löystynyt, mutta ei roiku. Ei myöskään raskausarpia.

En harrasta muuta kuin puskaratsastusta ja koirien kanssa kävelyä.  

Vierailija
30/40 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 19:24"][quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 16:12"]

Oon vasta 2kk sitten synnyttänyt mutta kerron tilanteen nyt. 174 cm ja lähtöpaino 64kg. Synnytyslaitokselle mennessä ainakin 20kg tullut lisää jos ei enempikin. Keisarinleikkaus. Nyt maha on aika litteä jo. Toki alavatsa vielä pömpöttää mutta en usko että jää pussia. Vatsalihasten teon aloitin muutama päivä sitten. Salilla kävin rv20 asti kunnes iskias alkoi vaivaamaan. Salilla en tarkoita kuntopyöräilyä vaan lihasmassa harjoittelua.

[/quote]

Onko jo tuossa vaiheessa turvallista treenata vatsaa? Itselläni 7 viikkoa sektiosta ja vatsa roikkuu mutta en ole vielä uskaltanut treenata.
[/quote] On turvallista. Sen tuntee itse kun maha on valmis. Mulla kaks päivää sitten tuli se tunne, että nyt on kaikki paikoillaan, nyt Teen 30 vatsalihasta päivässä, eli aloitan hellästi.

Vierailija
31/40 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Odotuksesta (olin 20v, normaalipainoinen tuli 6kg painoa ja muutama raskausarpi, pieni nahkapussi jäi joka sekin suurimmilta osin palautui siinä 2v ennenkuin aloin odottaa toista. Kilot ja vähän enemmänkin lähti n. 4kk sisään synnytyksestä. 2. Odotuksesta (23v ja bmi 24) tuli 20kg, vatsa täyteen tiikerinraitoja ja vähän reilumpi nahkapussi joka ei ole vielä vuodessa hävinnyt mihinkään. Kilot lähtivät tasaisesti reilussa puolessa vuodessa pois kyllä. Sitä olen myös miettinyt, että mistä sen tietää onko vatsalihakset erkaantuneet kun kyllä tuo masu on siitä kärsinyt kun kuopuksen kanssa tällaisella pätkällä meni maha yläkäyrillä...

Vierailija
32/40 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on maha täynnä raskausarpia ja jäi sellainen tyhjä pussi. Vatsa oli valtava kokooni nähden ja olin suht hoikka ennen raskautta. Olen ymmärtänyt, että tällä on tekemistä lähinnä kudostyypin kanssa. Mulla on jotain erikoispehmeää kudosta.

Vierailija
33/40 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lähtöpaino 44kg johon sitten +20kg, arpia ei mahaan tullut mutta nahkapussi kylläkin vaikka nyt vuoden jälkeen olen treenillä karistanut kaikki 20kg pois, en usko että häviää kun kaikki muut paikat jo kiinteenä eikä missään muualla ole ylimääräistä, istuessa se näkyy kireiden paitojen kanssa ja olen siirtynyt matalovyötäröisistä farkuista korkeavyötäröisempiin malleihin tämän takia.

Vierailija
34/40 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa Noora Shinglerin blogista uusvanhasta vatsan "sitomisesta"! 

Vierailija
35/40 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali paino ennen raskauksia ja normaali lisäys niiden aikana. Kaksi leikkausta vaakaan, todella isot vauvat. Roikkunahka jäi, paheni tokan jälkeen. Nykyään olen reippaasti alipainoinen, ja pussi ei näy. Heti jos alan lihoa kohti normaalipainoa, maha pömpöttää kun olis raskaana. Kiinnostaisi tietää lisää mahan sitomisesta synnyttämisen jälkeen, noin kolmatta ajatellen.

Vierailija
36/40 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toka.

Vierailija
37/40 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
38/40 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

24v lähtöpaino 48kg, raskauden aikana n.27kg painoa. Ei liikuntaa ennen eikä jälkeen, mitä nyt satunnaista kävelylenkkeilyä :) eikä jääny mahaan mitään. Toinen raskaus 26v. lähtöpaino 50kg, raskauskilot 20kg.. Eikä vatsassa mitään.. :)

Vierailija
39/40 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2. Sivu

Vierailija
40/40 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaana 25 ja 27 -vuotiaana, olen pieni ja hoikka. Lapset normaalin kokoisia ja painoa 10kg raskaudesta ja toisesta 15. Laihduin ennalleen painoindeksi normaali. Vatsa ei. Liikuntaa runsaasti 3-5 krt vko. Lihakset erillään. Kovasti yksilöllistä. Itse luulen että lyhyestä koosta johtuu, kun vauvat tavallisen kokoisia. Vatsakin oli iso vaikkapa painoa ei tullut enempää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme