Fb-profiilikuvan vaihtaminen usein
Herättääkö teillä jotain ajatuksia, jos joku vaihtaa usein profiilikuvansa?
Mulla tulee joskus mieleen, että henkilö kalastelee silloin kehuja ja janoaa tykkäyksiä. Tarkoitan usein vaihtamisella noin kerran viikossa tai kahdessa viikossa (tai useammin).
Lisäksi eräs ystäväni vaihtaa kuvan usein ja lähes kaikki kuvat näyttävät olevan selfieitä. Kuvat on siis melko samanlaisia vieläpä. Hän saattaa vaihdella vähän kuvanmuokkaustapaa, eli on muuttanut värisävyä esim. seebiaksi tai sinertäväksi tms. Mietin vain, onkohan hänellä kuitenkin itsetunnossa jotain, kun jatkuvasti vaihtaa kuvaa.
Kommentit (40)
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 14:41"]
Niin, eri asia, jos on vaikka uusi kiva tilannekuva, mikä sopii profiilikuvaksi.
ap
[/quote]
Millaisia nämä kuvat sitten ovat? Ovatko kauempaa otettuja, joissa näkyy muutakin kuin naama?
Sellainen uusi kuva, mikä on erilainen kuin edellinen ja näkee ettei ole taas vain ottanut itse omista kasvoista tai itsestä peilin kautta (samanlainen kuin toissapäivänä ja viime viikolla ja sitä edellisellä ja sitä edeltävänä kertana).
ap
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 15:16"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 15:04"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 14:47"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 14:35"]
Mulla on kanssa tuttu, joka joskus ollut ihan nätti, nykyään ryyppää ja on turvoksissa, naama kanssa sen näköinen. Hän vaihtaa kerran viikossa-kahdessa profiilikuvaa, mutta ne on kaikki vähintään jotain about 5 vuotta vanhoja, kun ei kehtaa tuoreempia laittaa :D Sitten poistaa profiilistaan kaikki tuoreet kuvat mihin joku on tagannyt sen :D
[/quote]
Jollain tapaa surullista. Kyllä siinä on rivien välistä luettavissa, ettei taida olla tyytyväinen itseensä.
[/quote] Itselläni on myös sellainen tilanne, että en ole todellakaan tyytyväinen itseeni. Minulla on monella tapaa paha olla omassa vartalossani, ja sen takia en oikein voi laitella uusia profiilikuvia faceen. Välillä sitä vähän katkerana katselee toisten laittamia uusia kuvia, kun tajuaa, että heillä on varmasti hyvä olla omassa vartalossaan ja muutenkin elämä pyyhkii hyvin. Toki myös välillä sitten aidosti ihailenkin toisten kuvia - no, riippuu vähän että kuka on kyseessä.
[/quote]
Niin, silloin kun ei tunne itseään jostain syystä hyvännäköiseksi, ei ehkä tee mieli laittaa tuoretta profiilikuvaa. Mutta silloin, jos henkilö vaihtaa tosi usein profiilikuvaksi jonkun 5 v vanhan kuvan, eikä enää näytä sellaiselta, niin tulee jotenkin tasapainoton vaikutelma ihmisestä.
[/quote]Niin
Itse vaihdan kuvaani myös aika usein (ehkä parin viikon välein, selfieitä nykyään harvemmin, sillä muut kuvat kivempia). Tämä johtuu ennen kaikkea siitä, että sosiaalisen median kulttuuri on jotenkin muokannut omaa käyttäytymistä tuollaiseksi. Kuvien vaihtelusta on tullut niin normitapa, että usein sitä on semmoinen olo, että parin viikon kuva on jo "vanha" ja kivaa vaihtaa jotain uutta. Kehujen kalastelusta ei itselläni ole kyse, ihan omaksi ilokseni sen kuvan vaihdan. :) Välillä saatan laittaa jotain tosi hassujakin kuvia, joissa en itse edes ole (kuten jokin hahmo).
Minä vaihdan kerran pari kuussa, kun aina vanha kuva alkaa näyttää rumalta ja nololta, vaikka aluksi ajattelen että kuva on kiva. Samapa se mulle jos se jotakuta harmittaa.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 15:22"]
Tulee vain lähinnä mieleen, että ei ole itsetunto kohdillaan sellaisella henkilöllä, jos kuvia omasta nassusta pitää räpsiä jatkuvasti ja jaksaa vielä nähdä jatkuvasti vaivaa profiilikuvan vaihtamiseksi. Itse en jaksaisi. Tiedän kyllä itsekin muutaman, jotka harrastaa samaa, hiukan huvittuneena yleensä seuraan. Mutta kukin tyylillään
[/quote] Toisaalta myös pistää silmään, että tällasta profiilikuvan tiuhaa vaihtelua harrastelevat sellaiset naiset, jotka ovat tottuneet miesten huomioon. Eli he jollain tavalla nauttivat omasta ulkonäöstään, koska tietävät saavansa myönteistä huomiota osakseen sen avulla. Se on mielestäni sellaista tietynlaista riippuvuutta.
Jatkuvasti vaihtuvat naamaselfiet ovat huomion ja kehujen kalastusta.
Perhekollaasit ja lasten kuvat, kuvat itsestä rakkaanharrastuksen parissa taas ovat asian tuoman ilon ilmaisua.
Kyllä teillä on murheet! :)
itselläni on ollut alusta asti eli kuusi vuotta sama profiilikuva. Taustakuvan vaihdan vuodenaikojen mukaan eli neljä kertaa vuodessa. Muiden profiilikuvien vaihtosykli ei liikuta tippaakaan, vielä vähemmän sen analysointi, miksi joku tekee niin. Aika pienet elämät teillä, jos tuollaisista asioista pitää oikein ketju perustaa ja muita samankaltaisia mietiskelijäitä löytyy vastaamaan vaikka kuinka paljon. :)
Aika ihanaa, jos elämän murheet ovat noin pieniä. Nauttikaa siitä vielä, kun suurempia murheita ei ole. :)
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 17:15"]
itselläni on ollut alusta asti eli kuusi vuotta sama profiilikuva. Taustakuvan vaihdan vuodenaikojen mukaan eli neljä kertaa vuodessa. Muiden profiilikuvien vaihtosykli ei liikuta tippaakaan, vielä vähemmän sen analysointi, miksi joku tekee niin. Aika pienet elämät teillä, jos tuollaisista asioista pitää oikein ketju perustaa ja muita samankaltaisia mietiskelijäitä löytyy vastaamaan vaikka kuinka paljon. :)
Aika ihanaa, jos elämän murheet ovat noin pieniä. Nauttikaa siitä vielä, kun suurempia murheita ei ole. :)
[/quote] ? Itse olen vastaaja nro 19 ja 28, ja olen oikeasti itsemurhan partaalla. Että se niistä "pienistä murheista".
[/quote]
Ymmärsit hiukan väärin, mitä tarkoitin. En mitenkään murehdi tuosta. Mietin vain ihmismielen liikkeitä ja sitä, miksi joku ottaa itsestään pari kertaa viikossa uuden kasvoselfien ja vaihtaa sen aina uudeksi profiilikuvaksi, vaikka entinen oli siis samanlainen.
ap
[/quote]
on niistä turhemmistakin aiheista ketjuja perustettu
Eikös sitä elämässä saa pohtia vaikka mitä, luokittelematta sitä oikeaksi tai vääräksi :)
Heheh, kiva lukea tämmösestäkin ilmiöstä. Itselle ei face ole tuttu paikka ollenkaan. Eikä kyllä muutkaan paikat, joihin kuvia ladataan. Eihän niissä pysy enää perässäkään, nimiä tiedän jotain, kuten Instagram, Pinterest, Tinder. Minkähänlaista olisi elämä, jos pitäisi noihin elämäänsä päivittää? Viekö aikaa paljon, ahdistaako koskaan? Onko hyödyllistä tai mukavaa?
Itse vaihdan profiilikuvan aina kun tekee mieli tai joku on ottanut mukavan kuvan. Eipä todellakaan ole tullut mieleenkään laskea, että onkohan nyt edellisestä vaihdosta riittävästi aikaa. En tosin harrasta selfieitä, joten uusien kuvien saapuminen riippuu ihan muista kuin minusta. Joka viiden profiilikuva mulla on ollut ihan jotain muuta kuin oma pärstä, mitähän se minusta kertoo...
Itse vaihdan aina silloin tällöin ulkomaanmatkan jälkeen hienoissa maisemissa tai ihan kotirannassakin jos sattuu olemaan hyvä ilma, auringonlasku ja aaltoja. Kerran kuussa tai harvemmin.
En ajattele että ihmisillä, jotka vaihtavat profiilikuvaansa usein, olisi välttämättä ongelmia itsetunnon kanssa. Ajattelen, että onpa siinä aktiivinen ja innokas facettäjä, en sen kummempaa. Jos joku vaihtaisi kerran tai parin päivän välein niin silloin jo ihmettelisin, mutta jos joku tykkää ottaa itsestään kuvia niin mikäs siinä. Jos jatkuvalla syötöllä laittaa lähes samanlaisia kuvia, niin saattaa ärsyttää. Jos kuvat taas olisivat mielenkiintoisia ja erilaisia, ajattelisin asiaa toiselta kantilta.
Facebook ei mielestäni kuitenkaan ole se paras paikka jokapäiväisiin selfieihin, koska itseäni ainakin kiinnostaa enemmän missä tapahtumissa ihmiset ovat olleet ja jos jotain kiinnostavaa on tapahtunut, luen siitä mielelläni vaikka joka päivä. Selfie-tyypeille Instagram olisi ehkä parempi paikka!
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 14:26"][quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 13:30"]
Herättääkö teillä jotain ajatuksia, jos joku vaihtaa usein profiilikuvansa?
Mulla tulee joskus mieleen, että henkilö kalastelee silloin kehuja ja janoaa tykkäyksiä. Tarkoitan usein vaihtamisella noin kerran viikossa tai kahdessa viikossa (tai useammin).
Lisäksi eräs ystäväni vaihtaa kuvan usein ja lähes kaikki kuvat näyttävät olevan selfieitä. Kuvat on siis melko samanlaisia vieläpä. Hän saattaa vaihdella vähän kuvanmuokkaustapaa, eli on muuttanut värisävyä esim. seebiaksi tai sinertäväksi tms. Mietin vain, onkohan hänellä kuitenkin itsetunnossa jotain, kun jatkuvasti vaihtaa kuvaa.
[/quote] Minulla ei ole kuin n. 50 kaveria, joten en osaa sen kummemmin sanoa. Mutta monella on tapana kierrättää muutamaa kuvaa aina ajankohdan mukaan profiilissa. Talvella hiihtokuvaa, kesällä vaelluskuvaa jne..minusta ihan kiva tapa. Harva pitää samaa kuvaa vuosikaudet, vaan useimmat laittavat myös jonkin itselleen tärkeän kuvan profiiliin esim. jostain tärkeästä tapahtumasta.
Mutta toki voi aina ajatella kaikkiea negatiivisesti, jos haluaa.
[/quote]
anteekdi 9! Puhelimella selatessa vahingossa alapeukutin, vaikka ennemmin piti yläpeukuttaa :)
minulla on yksi tälläinen ystävä. ei mikään kaunotar, mutta ei rumakaan. tavis. profiilikuva vaihtuu kerran viikossa, joskus kaksikin & ovat AINA samanlaisia selfieitä: rutkasti kajalia vähän sinne päin vedettynä, naama valkoiseksi puuteroituna, tiukkaa mustaa vaatetta päällä, muka kohtalokas murjotus ( luultavasti matkii Lisbeth Salanderia..)
on kolmekymppinen, vähän sellainen reppana. entinen koulukiusattu.
Niin, ja miksi ne kuvat on niin usein sellaisia perus-naamakuvia.. Voisihan niissä olla muutakin ideaa joskus, esim. otettu jonkun harrastuksen yhteydessä tms..
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 14:17"]Usein vaihtuvat kotona otetut selfiet ihmetyttävät.
[/quote]
Tulee vain lähinnä mieleen, että ei ole itsetunto kohdillaan sellaisella henkilöllä, jos kuvia omasta nassusta pitää räpsiä jatkuvasti ja jaksaa vielä nähdä jatkuvasti vaivaa profiilikuvan vaihtamiseksi. Itse en jaksaisi. Tiedän kyllä itsekin muutaman, jotka harrastaa samaa, hiukan huvittuneena yleensä seuraan. Mutta kukin tyylillään